Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:44

Moderatoropmerking:
Nog steeds wil ik vragen de rust te bewaren. De nieuwsredactie is druk met verifiëren van gegevens. Maar vaak kost dit enige tijd omdat bijvoorbeeld onderzoeken van dierenartsen nog lopen. Het is niet de bedoeling in dit topic naar lijstjes te vragen en te speculeren omdat dit veel onrust geeft. Als er naar lijstjes gevraagd blijft worden zal dit topic op slot gaan.
Ik zal ook alle berichten met plaatsnamen verwijderen. En ik wil vragen als je duidelijke informatie hebt, dit aan de nieuwsredactie door te geven. Er kan pas iets bevestigd worden en geplaatst worden op VN als er na dierenartsonderzoek duidelijk is dat het echt Rhino is.
Algemeen advies is gewoon even heel voorzichtig om te gaan met je paard en geen contact met andere paarden te zoeken.
Voordat een stal bevestigd gaat worden gaat er toch wel even overheen vanwege incubatietijd en onderzoeken. Deze tijd is een paard al wel besmettelijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:47

Als de knhs adviseert dat wedstrijden beter afgelast kunnen worden dan snap ik niet dat er van de ong. 80 startlijsten voor morgen er tot nu toe maar 10 door de vereniging geannuleerd zijn. Misschien moeten ruiters maar eens verstandig worden en de veiligheid van hun paard ( de goeden daargelaten) vooropstellen ipv winstpunten,strikjes en geldprijzen. Hulde aan de verenigingen die wel de boel aflasten want het is wel een financiele aderlating.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:47

ben ik dan de enige die plaatsnamen juist fijn vind om erg waakzaam te blijven.
Zolang er geen stalnamen genoemd worden. En iedereen weet dan lijkt me dat het om mogelijke besmettingen gaat.
Zie het probleem niet zo.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:48

bigone schreef:
Als de knhs adviseert dat wedstrijden beter afgelast kunnen worden dan snap ik niet dat er van de ong. 80 startlijsten voor morgen er tot nu toe maar 10 door de vereniging geannuleerd zijn. Misschien moeten ruiters maar eens verstandig worden en de veiligheid van hun paard ( de goeden daargelaten) vooropstellen ipv winstpunten,strikjes en geldprijzen. Hulde aan de verenigingen die wel de boel aflasten want het is wel een financiele aderlating.

_/-\o_

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:54

*** oeii dat is echt dichtbij!! Afwachten maar..
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 02-03-12 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaats verwijderd.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:55

Bij ons op stal zijn ook voorzorgsmaatregelen genomen aangezien in de buurt verdenkingen zijn van Rhino. Nu baal ik wel een beetje dat mijn paard op een maneg staat en niet gewoon bij huis....

Wordt Rhino eigenlijk ook verspreid via bijvoorbeeld vogels?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:56

Ik denk dat veel verenigingen nog niet op de hoogte zijn en indien ze dat wel zijn nu druk aan het overleggen zijn, heb begrepen dat er toch wedstrijden doorgaan omdat het om een advies gaat van de KNHS.

AnneBrands

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:57

In mijn omgeving zijn er drie paardenbedrijven besmet waaronder heumen.
Ik hoop niet dat het verder gaat uitbreiden.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:57

PPPeet schreef:

Alleen als een vogel een paard opeet en precies boven jouw manege uitpoept. Het uitgepoepte paard moet dan wel in contact komen met jouw paard!

Google, boktwiki... Zucht

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:58

lonneker is dit weekend afgelast . kan ze geen ongelijk geven

Dyonne
Moderator Over Paarden

Plaatsnamen in geval van bevestiging is geen probleem, maar dit dan graag doorgeven aan de nieuwsredactie.
Er worden hier veel plaatsnamen genoemd terwijl mensen geen idee hebben waar het dan zou heersen. Dan heeft een plaatsnaam weinig waarde en geeft het juist paniek.
Dus nog steeds de oproep zoveel mogelijk informatie bij de nieuwsredactie te melden.

yvonnepuntnl

_Cher schreef:
Maaike_Ma schreef:
pfff hopelijk geen Doetinchem dat is wel heel erg dichtbij!!!

Ja indd!
Kan er niet gewoon een lijstje geplaatst worden met alle stallen die bevestigd zijn? Is veel overzichtelijker.
Officieel bevestigd:
Groesbeek
Heumen
Driel
Laatst bijgewerkt door yvonnepuntnl op 02-03-12 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:00

shirleyp schreef:
PPPeet schreef:

Alleen als een vogel een paard opeet en precies boven jouw manege uitpoept. Het uitgepoepte paard moet dan wel in contact komen met jouw paard!

whahaa hier moet ik wel om lachen.....solly Maar kan het voor me zien

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:01

shirleyp schreef:
PPPeet schreef:

Kun je niet gewoon een normaal antwoord geven? Dit topic gaat toch over Rhino dus dan ben ik toch ook vrij om de vragen daar in te stellen OVER Rhino?? Beter zo'n vraag dan het merendeel aan speculaties...
Jij bepaalt in ieder geval niet voor mij welke zoekmachines ik ga gebruiken, en anders heb ik liever dat je geen antwoord geeft. Ik stel deze vragen omdat ik bezorgd ben niet omdat ik, blijkbaar jou, wil irriteren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:01

De KNHS is ook niet gek, als ze alle wedstrijden gaan verbieden dan moet je eens kijken hoe snel verenigingen op hun deur kloppen voor een vergoeding van de geleden schade, igv een advies valt er niets te halen. Besmettelijke, dodelijke paardenziekte of niet, het blijft toch echt allemaal om de centen draaien, helaas.

Amarie schreef:
Ik denk dat veel verenigingen nog niet op de hoogte zijn en indien ze dat wel zijn nu druk aan het overleggen zijn, heb begrepen dat er toch wedstrijden doorgaan omdat het om een advies gaat van de KNHS.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:06

Waarom geen vervoersverbod voor zolang als er incubatiegevaar is?
Dat is in het verleden al eerder gebeurd, bij de varkenspest.
Ik snap best dat het voor velen niet handig is (even zachtjes uitgedrukt), maar als dat nodig is om verspreiding én een hoop dieren- en mensenleed te voorkomen, snap ik niet dat we zo moeilijk doen!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:06

ik zou het fijn vinden als de bedrijven waarvan het vermoed wordt toch genoemd worden.Beter te voorzichtig dan achteraf spijt. Ik heb in ieder geval mijn scheerafspraken afgezegt nu het vermoedden bestaat dat het ook in *** is, en ook geen clinic's/wedstrijden voor mij voorlopig.Ik ben niet zo bang voor mijn eigen paarden,maar wil het niet op mijn geweten hebben dat ik ander zou besmetten.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 02-03-12 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:12

Een vervoersverbod zou wel veel rust geven. Al hoop ik dat nu gewoon alle mensen verstandig zijn.

Plaatsnamen noemen zijn ook heel vaak geruchten. Als mensen meer informatie hebben wil ik met klem vragen dit aan de nieuwsredactie door te geven.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:16

PPPeet schreef:
shirleyp schreef:

Kun je niet gewoon een normaal antwoord geven? Dit topic gaat toch over Rhino dus dan ben ik toch ook vrij om de vragen daar in te stellen OVER Rhino?? Beter zo'n vraag dan het merendeel aan speculaties...
Jij bepaalt in ieder geval niet voor mij welke zoekmachines ik ga gebruiken, en anders heb ik liever dat je geen antwoord geeft. Ik stel deze vragen omdat ik bezorgd ben niet omdat ik, blijkbaar jou, wil irriteren.

Enig idee hoeveel die vraag al gesteld hebben in een topic van 72 pagina's???
En ook enig idee hoevaak er al op die vraag geantwoord is in dit topic van 72 pagina's????
Moei even terug gaan lezen, kom je ze vanzelf tegen ;)

Shirley hihihi hier ook al een beelddenker :')

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:18

ik blijf het erg jammer vinden dat plaatsnamen niet genoemd mogen worden als daar rhino wordt vermoedt.
ik zie niet in wat er fout aan is , en vind het ook geen paniekzaaien , maar juist het in kaart brengen van de besmetting , op het moment dat het geen rhino blijkt te zijn wordt dat immers toch ook gemeld.
er wordt dan geen schade of laster toegebracht aan bedrijven of particulieren.

speculaties over totilas en schockemoller mogen toch ook gewoon volop? terwijl die notabene volledig door de mangel wordt gehaald , als je het dan over laster oid hebt.............

polleman

aan wie kan je een plaats door geven?? om het uit te zoeken

charlotte_L

Kan ik ook een pb krijgen met "het" lijstje?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:19

kan iemand mij pb en waar het nu allemaal heerst(zou fijn zijn) NL is wel zo pas hals het heftig is dan pas krijgen we meer te horen nu zijn het vaak nog maar geruchten. hier aan de twense rand krijgen we niets te weten of en waaar het heerst daarom zou het fijnzijn als iemand me pb

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:22

bigone schreef:

Heb vanmorgen afgemeld voor een wedstrijd aankomende zondag, kreeg in een email terug het rekeningnummer gestuurd om het startgeld over te maken :Y)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:23

Polleman, graag aan een lid van de nieuwsredactie. Die kun je hier vinden: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Team#NieuwsRedactie

Moderatoropmerking:
Nogmaals de vraag om te stoppen met de oproep om lijstjes. Graag wil ik dit topic open houden om over Rhino te praten en vragen te stellen. Maar als het puur wordt gebruikt voor het vragen om lijstjes en allerlei geruchten rond laten gaan zal het gesloten worden. Mensen die een lijstje hebben kunnen deze natuurlijk wel doorsturen naar de nieuwsredactie.
Ra_chel, dat is vooral omdat de plaatsnamen vooral uit geruchten bestaan. Dit geeft veel onrust, terwijl er vaak weinig van waar is. Het is zelfs zo dat mensen vaak (als je via pb vraagt) niet eens weten om welke stal het zou gaan. Als dit wel bekend is, dan geld gewoon bij de nieuwsredactie melden.