Iris18mei schreef:Hallo, ik had een vraagje, toevallig had ik het gisteren met mijn hoefsmid over dat mijn paard van die raar trekken met zijn mond heeft al ze stil staat, en dat ze slecht haar biks op eet, wel eet ze graag hooi. ook kauwt ze af en toe op de stal deur (niet luchtzuigen).
Nu zei hij dat het wel eens een maagzweer kan zijn, omdat een andere klant dezelfde symptomen had en haar paard het ook had. Nu heb ik natuurlijk al veel informatie opgezocht. En dat je door de dierenarts kan laten kijken, nu las ik ook dat je anders eventueel een middel kan geven, en dit als ze niet heeft niet schadelijk is.
Nu vraag ik me dus af wat raden jullie mij aan?
Ik zou toch eerst eens met de dierenarts overleggen, ik noem maar iets geks maar ik heb al eens eerder gehoord dat een paard slecht at en ze aan allerlei ernstige dingen dachten en toen bleek het een ontstoken kies te zijn...
Ondanks dat Abprazole veel goedkoper is dan Gastro Guard en er geen bijwerkingen bekend zijn kost het een hoop centen en het is en blijft medicatie, ik zou er persoonlijk niet voor kiezen een behandeling met medicijnen te starten tegen een bepaalde kwaal als je niet zeker weet of je paard die kwaal ook heeft. Als de dierenarts met onderzoekje (evt. ook een bloedonderzoek?) eens wat dingen kan uitsluiten (zoals bijvoorbeeld gebitsproblemen) zou je altijd kunnen zeggen dat jij denkt aan maagzweren en eens kijken wat jouw DA daarvan zegt. Dan kun je altijd nog starten met een Abler kuur en kijken of het probleem betert, maar ik zou er echt voor kiezen eerst ook andere dingen uit te sluiten voor er zomaar medicatie in te stoppen