Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ninx schreef:singasong schreef:
Huh? Ik kan het niet openen... is een link naar Hotmail?
joyce B schreef:Ik zou dat niet zomaar doen, dan kun je beter eerst laten onderzoeken waarom je paard zo dik is en moeilijk afvalt...
mirgino schreef:joyce B schreef:Ik zou dat niet zomaar doen, dan kun je beter eerst laten onderzoeken waarom je paard zo dik is en moeilijk afvalt...
dat weet ik, hij is geopereerd en is in de 6 weken boxrust 20 kg aangekomen
en de andere 40 is van het gras en niks doen
we waren zo`n 10kg kwijt maar toen kreeg hij boxrust en vele malen per dag voordroog om rustig te blijven
ik hoop binnenkort weer wat te kunnen gaan doen met hem.
maar als ik het zo lees lijkt dit een wondermiddel waarbij je paard goed afvalt.
maaike2800 schreef:Ik ken een paard die insuline resistentie had, nu erg is afgevallen (bijna 100 kg), volgens de bloedtest is het insuline gehalte nu goed. Echter het paard is nog steeds sloom en lijkt wel pijn in zijn benen/hoeven te hebben. Zijn er meer die daar ervaring mee hebben?
maaike2800 schreef:het bloed is verzonden naar deventer geloof ik. vit en mineralen tekort is ook getest en was niet te laag. volgens de dierenarts is het paard gezond, maar hij blijft nu afvallen en daar maken we ons toch zorgen over.
Jannepauli schreef:Ik ben het niet met Geerke eens dat Insuline Resistentie à priori een hormonale disbalans is. Bij IR blijft de glucose te lang in het bloed omdat de celwandreceptoren onvoldoende of niet meer op reageren en blijft het lichaam insuline produceren. Daardoor kan uiteindelijk wel een disbalans ontstaan.
Als IR goed onder controle is ( het juiste management, juiste mineralenbalans en voldoende beweging) dan gaan de vetbulten wel weg en wordt de hals ook weer normaal.