Heb geen idee waar ik ze dus moet gaan halen. Daar vind ik dan wel iets op. En ik heb geen naaimachine.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MSophie schreef:Nee ivanhoe is ook een van de betere merken.. dat was de naam pagony HAHA die vind ik dus echt 100% niks..
dun en rare stof dan kun je er beter nog zelf een maken van katoen ofz.
ik wil misschien volgend jaar een halsbanket ofz kopen van boett die bedenkt dan de staart en manen en over de rug loopt dat 1 klein stukje om aan elkaar te houden.. voor zeg mar in de laatste manen zodat haar vacht wel vrij is maar haar manen nog bepakt zijn![]()
zo wie zo moet ik een nieuwe boett erbij kopen.. mijne is 3 jaar meegegaan.
Citaat:Staart- en maneneczeem
Voorkom ellende, begin op tijd!
Hoewel de Culicoïdes Robertii, het vliegje dat staart- en maneneczeem veroorzaakt, pas rond mei/juni zijn gevreesde opwachting maakt om in augustus keihard toe te slaan, is het raadzaam al veel eerder - in februari! - te beginnen met het voorkomen én bestrijden van de symptomen van staart- en maneneczeem.
Wat?
Staart- en maneneczeem is een jeukende aandoening bij paarden. Deze paarden hebben, zoals de naam al zegt, voornamelijk jeuk aan de staart en manen, maar het kan ook op andere plaatsen voorkomen, zoals onder de buik en op het hoofd. De jeuk wordt veroorzaakt door de "Culicoïdes Robertii", een klein mugje dat vanaf mei in bos- en waterrijke gebieden voorkomt.
Paarden met staart- en maneneczeem zijn allergisch voor het speeksel van dit mugje, waardoor ze na een steek erg veel jeuk krijgen. En het lastige is dat een directe, één-op-één-oplossing niet bestaat. Bij de aanpak van staart- en maneneczeem geldt eigenlijk hetzelfde als bij héél veel klachten: voorkomen is beter dan genezen en de behandeling kan beter worden ingezet nog vóórdat een paard gebeten wordt. Daarom is het aan te raden om nu al te beginnen met het voorkomen én bestrijden van de symptomen van staart- en maneneczeem!
De natuurlijke aanpak
De meest grondige aanpak van staart- en maneneczeem is er eentje die vanuit meerdere invalshoeken het probleem te lijf gaat. HIER leest u het uitgebreide behandelprotocol.
Puur Culico en Puur Allergie
Met Puur Culico en Puur Allergie reduceert u de symptomen die vaak in mei/juni zichtbaar worden.
Puur Culico bevat een verdunning van de Culicoïdes robertii- muggen. Door het paard vanaf februari steeds een kleine hoeveelheid hiervan toe te dienen, kan het lichaam beter omgaan met muggenbeten en zal de overdreven sterke afweerreactie verminderen. Verder bevat het Ledum palustre, Galphimia glauca en Cardiospermum, deze ingrediënten werken desensibiliserend en anti- allergisch. Puur Culico kan gecombineerd worden met Puur Allergie, dit bevat bestanddelen tegen de jeuk, eczeem en zwelling.
Met een vroege start van de behandeling wordt in de zomer een hoop jeuk voorkomen!
ellepel schreef:nou hehe, was een heel gebel en geregel.
marstall voer is hier niet te krijgen en ik wil wel heeeeel graag de marstall eczem gaan proberen voor de zomerperiode.
heb nu een leverancier gevonden die het dus bij me op stal kan bezorgen.
een paar zakken maar dus dat is ook fijn.
meeste leveranciers doen toch vanaf 100 kilo en deze kan dus wat minder bezorgen
ikkiN schreef:Ik heb afgelopen woensdag een voorlichting gehad over zomereczeem, en het ging over o.a. suikerziekte als oorzaak van zomereczeem, en dat je op biologisch voer over kunt gaan om de klachten een stuk minder te krijgen.
Een van jullie ervaring hiermee?
carina schreef:ikkiN schreef:Ik heb afgelopen woensdag een voorlichting gehad over zomereczeem, en het ging over o.a. suikerziekte als oorzaak van zomereczeem, en dat je op biologisch voer over kunt gaan om de klachten een stuk minder te krijgen.
Een van jullie ervaring hiermee?
Ja! Sinds ik magnesium bijvoer wat de afbraak van suikers bevorderd gaat de eczeem stukken beter, en is ze eindelijk de overtollige kilo's kwijt geraakt die er eerst niet vanaf te krijgen waren!!