[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tika96

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:34

Heb een verzorgpaard gehad wat op een gegeven moment aan 3 witte benen van de hoef tot de knie onder de mok zat en zo'n pijn deed dat ze er zelf kreupel van liep. Elke dag met een schone handoek afdeppen en zwarte trekzalf er op smeren was het advies van de dierenarts ( na verschillende mokzalfjes geprobeerd te hebben). Het is wel opgedroogd maar altijd een zwakke plek gebleven.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:27

ben 1 jan begonnen met Bachbloesemtherapie. Heb nu Rescue. 4 druppels het liefst 4 maal daags. Ik red maar 2 maal daags, maar de mok is beduidend minder en de benen zijn in maanden niet zo mooi droog geweest. Haha!

Je kan het kopen bij de natuurwinkel of reformzaak. Het wordt veel verkocht voor mensen, maar is ook bruikbaar voor dieren. Werkt (zeggen ze) op de innerlijke gevoelens. Het maakt mij niet uit, maar het lijkt te werken.

Ik hou jullie op de hoogte

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:46

Ik gebruik Huidbalsem van Leovet, werkt bij mij heel goed!

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:56

ik lees hier heel veel over mokcare werkt het nou echt zo goed en moet je het nou door het eten doen of is het een zalf ik snap er niks van Bloos! (sorry blond Bloos)

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:57

Als preventie kun je ook sudocreme gebruiken, werkt ook erg goed.

Voor mijn paard had ik antibiotica in de vorm van poeder toen ze erge mok had. Dat werkte uiteindelijk ook, en haar benen werden ook weer dunner.

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:18

Pascalleee schreef:
ik lees hier heel veel over mokcare werkt het nou echt zo goed en moet je het nou door het eten doen of is het een zalf ik snap er niks van Bloos! (sorry blond Bloos)

al gevonden waarschijnlijk van het weekend even 2 kuren op halen Haha!

op foto's te zien werkt het prima,, maar moet je nooit herhalen ?

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 00:13

zonder betadineshampoo wordt het een stuk rustiger:D ik wordt alleen gstoord van haar snelle haargroei zeg! ik scheer haar benen op ivm die koleremok maare ze groeien zo snel weer aan (en laat me paard dat nou net niet de leukste bezigheid vinden!)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:58

miszlisanne schreef:
zonder betadineshampoo wordt het een stuk rustiger:D ik wordt alleen gstoord van haar snelle haargroei zeg! ik scheer haar benen op ivm die koleremok maare ze groeien zo snel weer aan (en laat me paard dat nou net niet de leukste bezigheid vinden!)

Hier nog zo eentje! Mijn knol geeft er niets om, om dat gefriemel aan d'r benen, maar ik heb zelf geen scheerapparaat en kan er hier ook nrgens eentje huren, dus moet het laten doen! Kost je klauwen vol met geld, maar goed, dat is ze wel waard natuurlijk.
Ben aan het kijken om er zelf eentje te kopen, maar die dingen geven ze niet weg zeg! Pfffff!

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:28

waar ligt de plaats waar je woont?:P ik heb iig een scheerapparaat gekocht voor de benen (een kleintje, denk dat me paard voor zown grote achterin de stal staat) maare die was 99 euro, weet niet wat het kost als je het laat doen?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:46

miszlisanne schreef:
waar ligt de plaats waar je woont?:P ik heb iig een scheerapparaat gekocht voor de benen (een kleintje, denk dat me paard voor zown grote achterin de stal staat) maare die was 99 euro, weet niet wat het kost als je het laat doen?

In Zeeland, zo'n 12 km ten noordwesten van Middelburg, om precies te zijn.
Ik vrees dat een beenscheerapparaatje voor Fleur d'r benen niet voldoende zal zijn, met al dat behang! (is trekpaard he)
Waar heb je die gekocht trouwens?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:03

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:18

ooh trekpaard nee dat gaat m denk ik niet worden whaha. ik heb hem hier in soest gekocht hij is van wahl iig:) (staat ook op de site van wahl)

silly29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:59

Ik hoop dat ik hier op het goede topic zit!

Sinds 1 week heeft mijn shetje enorme jeuk aan zn achterbenen. Ze stampt er ook mee. Dacht eerst dat het normale jeuk was, maar de jeuk trok op tot onder haar buik. En ze begon zich daar ook te bijten/krabben.
Ik ben nog niet zo ervaren met paarden, heb dus sinds 3 weken 2 shetjes. Dus ik heb hier eens wat rondgeneusd en kwam op schurft/mok. Ik las dat dat begint in de koten, dus ben ik op onderzoek uitgegaan. En daar zaten inderdaad witte droge korstjes. En over haar lichaam zag ik witte schilfers zitten. De plek onder haar buik heeft ze inmiddels zo geschuurd dat er geen haren meer op zitten.

Gisteren heb ik 2 dierenartsen gebeld. De eerste zei: het is mok. Maar hij wilde niet komen omdat hij het te druk had. Omdat ik dat gejeuk zo zielig voor haar vond, heb ik nog een andere dierenarts gebeld. En die zei: schurft, wassen met Sebacil.

Inmiddels heeft mn andere shet nu ook enorme jeuk. En staan ze elkaar regelmatig te krabben. Ook zij slaat met dr achterpoten en krabt onder dr buik.

Dus gisteravond heb ik ze allebei gewassen met Sebacil. (smerig spul!) Ze zitten alleen heel dik in de haren, dus het was heel lastig om tot op de huid te komen. Ik hoopte op verbetering, maar ik zie ze vandaag nog steeds heel veel jeuk hebben. Weet iemand hoe snel dit spul werkt? Moet het nog eerst beter inwerken?

Inmiddels begin ik ook te denken dat het misschien geen schurft is, maar dus toch mok. Waar kan ik dat aan herkennen? En hebben ze dan ook jeuk onder hun buik?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:03

dit is 99% zeker mijt, shetten wassen, sebacil erop en NIET ik herhaal NIET uitspoelen, na 3 dagen nog 1x en daarna na een week weer.

silly29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:26

Bedankt voor je antwoord! Ik heb het inderdaad niet uitgespoelt. Maar met een spons en borstel tot op de huid proberen te krijgen. De dierenarts adviseerde me om het na 7 dagen te herhalen. Hij heeft me ook maar voldoende gegeven voor 2 wasbeurten. (ik had liever een hele fles gehad, maar hij had het afgemeten in een spuit)

Kan het kwaad als ik er nog een ander middel op uitprobeer? Ik zie haar zojuist weer staan te stampen.
Of weet je misschien hoe snel het zou moeten werken?

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:13

Hier weer een up-to-date:

Het gaat echt super, de bultjes zijn aan de binnenkant van d'r been helemaal verdwenen!
Nu nog de plekken die in d'r sokken zitten, en dan zijn we hopelijk er weer een tijdje vanaf!
Ze slaat iig minder en ik mag een beetje in d'r sokken zitten en dat is al heel wat want vroeger deed je dat met gevaar voor eigen leven!

Ben echt al helemaal blij met dit resultaat!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 12:41

voor mij ook een update,

De dikke korsten vallen er gewoon af. Het been is mooi droog en de korstjes die er nog zitten zitten los. Kom er niet te veel aan. En dat door 2x maal daags 4 druppels over het voer.. Clown

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:50

@famke & trisca: Super!!!!

Update van Fleur:
Omdat ik het idee heb dat de Sebacil zijn werk niet meer kan doen, wordt ze morgen weer geschoren, maar nu alleen de benen dan.
Dan kan ik de wondjes ook weer aanpakken en weer een kuurtje Sebacil erin gooien wanneer nodig.

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:14

iemand ervaring met mok care?
en is het weggebleven wij hebben een zak gehaalt nu maar hopen dat het werkt!!.. en de mok weg blijft

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:30

Een aantal bladzijdes terug hebben we het daar uitgebreid over gehad. Moet je maar ff zoeken! Hoop dat je er wat aan hebt!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 02:02

Mok care, dat is toch een homeopathische middel?
Mijn haflinger geneest opmerkelijk snel van haar mok Go jij! Go jij!
Ik ontdekte het half december, toen had ze aan haar voorbeen een wond van de mok en liep ze met dat been wat kreupel, en aan de andere benen had ze dikke korsten. Nu zijn nog maar aan 1 been dunne korsten te zien, en aan de andere benen is niks meer te zien! Terwijl eerst aan de achterbenen echt hele dikke korsten en diepe kloven zaten.
Ik ga toch nog even een nieuwe pot mokzalf halen bij de dierenarts, tot het laatste beetje ook helemaal weg is.

Weet iemand of je er nog wat op moet smeren als de mok helemaal weg is? Zoals dit http://www.agradi.nl/product?sc=Paardenverzorging&hc=Apotheek&pid=7008352&sssc=Anti-klit+%26+Shine&ssc=Huid+%26+Haar ?

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 11:51

ik heb even een vraagje.. kan het zo zijn dat mok niet meer overgaat, en dus voor altijd blijft en je het niet meer hoeft te behandelen? dat zei dus iemand omdat die haar pony het al heel lang heeft omdat die verwaarloost is geweest. Knipoog Ik denk zelf dat het niet zo is, dus vandaar even mijn vraag.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:51

ja dat kan dat heet chronische mok, mijn merrie heeft het ook al ruim 8 jaar.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:21

Chronische mok kan zeker Lachen
Maar dat houdt niet in dat je het niet meer hoeft te behandelen!

terrortitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:13

hallo!

Heeft iemand van jullie ervaring met w-spray of met tea trea olie spray voor mok?

groetjes