Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 22:13

Tancreda4 schreef:
Mijn pony klonk ook op de longen te scherp dus waarschijnlijk een combi van problemen en niet alleen de luchtpijp. Ze krijgt naast de ventipulmin die ze al kreeg nu ook een slijmoplosser en pufjes. Hopelijk knapt ze daarvan op.

Ze is idd best moe, maar ligt ook niet (of nauwelijks) de laatste 2 weken. Dat zal wel teveel druk geven op d'r luchtwegen, zo sneu. Ze maakt wel dankbaar gebruikt van de verhogingen om met haar voorhand hoger te staan, dat helpt in de ademhaling, slimme pony.

@ wendy bedankt heb me ingeschreven!
@ queelens logisch dat het spannend is en je hem eigenlik niet wilt achterlaten! Dat is zo'n rot gevoel... hopelijk gaat alles goed!
@ somebitch wooooow, ei kwijt en mega blij hoofd op die 2e foto haha, 'dat was lekker!'
@ dubbelfun wat naar van die wolf waarneming zo dichtbij......

Hopelijk helpt de medicatie snel, kan me best voorstellen hoe ze zich voelt als ze benauwd is, dat is al vermoeiend en dan slaap je ook nog slecht :Z

@somebitch beetje hollands welvaren mag toch? Altijd leuk als ze zoomies hebben :):)

@dubbelfun wat eng, zo dichtbij, ik heb het al helemaal niet op wolven, vind dat die echt in ongerepte natuur thuishoren, en niet hier in Nederland waar je geen 200 meter kan lopen zonder huis te zien.
Ik zie hier wel eens reeën op de weilanden, en had er 1x een vlak voor me op de weg, maar vanavond schrok ik wel even. Zag toen ik terugfietste een raar beest oversteken, duurde heel lang voor ik me besefte dat het een bever was :oo

@queelens fijn dat hij weer eet, duimen dat alles goed gaat en dat hij erna ook blijft eten :=
Wat betreft overdracht, ik voel je helemaal, ik ben ook zo'n overbezorgde paardenmoeder _O-

Die webinar ga ik eens opzoeken, kennis is macht toch?

Hier is de meeste sneeuw nu wel gesmolten, alleen de bij elkaar geschoven hopen van op de weg enzo liggen nog vies te zijn. Paddock ondanks nat weer goed begaanbaar.
Pluis ging zondagavond wel nog even schaatsen, ze vond het wel mooi om erop te lopen. Met hoe lomp ze soms is dat ze over een kiezeltje struikelt ging dit nog verbazingwekkend goed _/-\o_

Onderste liner had ik zondagavond er onder vandaan gehaald, stalgenoot maandagochtend de ander, dus nu staat ze weer onder een 'bescheiden' 450 gram.
Wilde eigenlijk longeren vandaag maar het regende af en aan, en had geen zin in een zeiknat paard, morgen maar weer een poging.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 07:55

Ik denk dat ik twee boze pony’s heb straks.
Ik dacht echt dat de regen weg zou trekken,maar ze hebben dus de hele nacht in de regen gestaan zonder deken
Oeps :o

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 08:20

ellepel schreef:
Ik denk dat ik twee boze pony’s heb straks.
Ik dacht echt dat de regen weg zou trekken,maar ze hebben dus de hele nacht in de regen gestaan zonder deken
Oeps :o

Dat wordt zo blij maken met een extra lekker hapje :Y)

DubbelFun

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 09:05

@Maddy_Paola: zo sta ik ook in het wolvenverhaal. Buiten alle schapen zijn er hier in de buurt ook al 5 shetlanders (dood) en 2 grote paarden aangevallen (1 later afgemaakt).
Een bever zien is wel weer heel bijzonder. Zelfs heb ik op de hei een keer een das gezien.

Op het nieuws hadden ze het over zon, maar hier alleen maar mistig.
De paddock gaat iig weer de goede kant op, nog 2 kleine plasjes.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 12:00

Hier hebben we wel zon, vanochtend regen.. Fijn dat de paddock de goede kant op gaat :)

Ach arme pony's Ellepel :P Hopelijk kun je ze nog blij maken met wat lekkers.

@Maddy_Paola, ja liever te dik als te dun natuurlijk ;) Toen hij met zijn tanden zat en niet echt goed hooi meer kon eten heb ik hem denk ik wat teveel pap gegeven, ik was bang dat hij zou afvallen :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 13:18

Ik zou er geen probleem mee hebben als Boon in de winter wat meer spekjes had; afvallen na de winter gaat sneller als zien er weer wat bij te krijgen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 13:39

Nou ging niet goed, ze was helemaal doorweekt. Wilde ook niet eten.
Zweetdeken op tot ze droog was en daarna de winterdeken weer op gedaan.
Ze was zo moe. Ook veearts gebeld, die zei van kijk even aan.
Later stond ze wel wat hooi te knabbelen,maar slobber wilde ze niet.
Hoop dat het vanavond beter gaat.
Voel me zo stom. -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 13:42

Dat is wel sneu idd, jammer dat ze de slobber niet wilde maar hooi knabbelen is ook wel een goed teken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 14:23

ellepel schreef:
Nou ging niet goed, ze was helemaal doorweekt. Wilde ook niet eten.
Zweetdeken op tot ze droog was en daarna de winterdeken weer op gedaan.
Ze was zo moe. Ook veearts gebeld, die zei van kijk even aan.
Later stond ze wel wat hooi te knabbelen,maar slobber wilde ze niet.
Hoop dat het vanavond beter gaat.
Voel me zo stom. -O-

Ach wat sneu.. Gelukkig wel wat hooi aan het knabbelen nu ze opgedroogd is en in een winterdekentje staat. Hooi eten is inderdaad wel een goed teken, hopelijk gaat ze straks ook aan haar slobber beginnen. Had je de slobber warm gemaakt? Misschien is dat nu wat aantrekkelijker als ze het zo koud heeft?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 15:59

Nee ik had het niet warm gemaakt.
ik heb haar dat ooit eens aangeboden maar toen lustte ze dat niet.
Kan gelukkig iets eerder weg van mijn werk straks,hopelijk is ze dan weer oké.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 16:04

ellepel schreef:
Nee ik had het niet warm gemaakt.
ik heb haar dat ooit eens aangeboden maar toen lustte ze dat niet.
Kan gelukkig iets eerder weg van mijn werk straks,hopelijk is ze dan weer oké.

Ah nee als ze dat niet lust dan houdt het op! Fijn dat je eerder weg kan van het werk, hopelijk gaat straks alles goed

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 16:27

Hier zijn ze juist gek op handwarme slobber; Boon begraaft haar snuit er helemaal in en Jasmijn staat te smakken als een malle.

Net tijdens een wandeling een stel stevige wolvensporen gezien op het zandpad wat achter ons langs loopt. Dat zal wel van dezelfde wolf zijn als w aar ik vanochtend als een Viervoet melding van kreeg.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 18:42

Ojee Ellepel, hoe gaat het nu in de avond?

Naar die wolf in de buurt he..

Peri eet zijn slobber ook het liefst handwarm maar koud is ook prima. Maar hij heeft wel een zéér sterke voorkeur voor slurp-soep-slobber.

Helaas net bericht gehad dat ik er morgen niet bij mag zijn tijdens de operatie. Jammer maar begrijpelijk. Ga ik wel moeilijk vinden om hem ‘achter te laten’. Operatie gaat naar verwachting 2 uur duren, is langer dan ik verwacht had. Ben blij als het vrijdag is en hij na de oog verwijdering goed de nacht is doorgekomen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 18:49

@Queelens: ik zal duimen +:)+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 19:02

@queelens, komt goed Peri is morgen in goede professionele handen! Ik duim mee voor jullie. Sterkte met de spanning :knuffel:

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 19:06

Oh wat een zorgen allemaal. Sterkte iedereen!
Het was gister ook echt wel drama weer. Gelukkig vandaag flink veel beter en hier in ieder geval alweer flink opgedroogd.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 19:53

Spannend Queelens, ik duim mee op een goede afloop.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 19:55

Ach wat rot ellepel dat ze er toch last van had! Had ook niet zoveel regen verwachtm.. hoe was ze einde van de dag?

Queelens heel veel sterkte morgen. Zou zelf niet aandurven erbij te zijn, lijkt me echt naar om te zien. Maar het is wel echt zo moeilijk ze achter te late ... hopelijk is het snel achter de rug :(:)

Eerst leek het erop dat ik morgen pas de puffers zou kunnen halen voor pony, maar gelukkig kon ik ze uiteindelijk bij een andere apotheek halen. Ze kreeg wel een mega.hoestbui na de eerste dosis, hoop dat dat niet elke keer is :o

Mn.grote lijkt steeds meer zichzelf te worden en staat nu paar dagen weer full time achterin te eten. Ik hoop dat het gemiep nu over is hoor...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 20:31

Nou ze had 38,9 vanavond dus weer de arts gebeld en die is gekomen.
Toen had ze 39,1
Waarschijnlijk toch iets in de longen wat al een tijdje sluimerend is, misschien nog van in november toen ze ineens met hele hoge koorts stond. En wat nu net met die regen teveel werd.
Want ze stond nu ook wat te knijpen.
Ze heeft een prik gehad met weet ik zo niet meer en heb voor een paar dagen novacam en sulfatrim gekregen.
Ze wilde later wel wat hooi knabbelen,maar haar slobber absoluut niet..
Apart dan hè,maar goed is even niet anders.
Ze leek wel wat helderder( wonder spul wat er in die prik zit. Fluxine ofzo)
Morgenvroeg maar kijken hoe het gaat.

Queelens, wat een spanning ook bij jou.
Wel jammer dat je er niet bij mag zijn, levert best veel stress op denk ik zo.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-26 20:36

Bah ellepel, vervelend dat de koorts toch weer opliep. Hopelijk knapt ze nu verder op. :knuffel:

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 21:47

Oh nee wat ontzettend rot zeg. Hopelijk knapt ze snel weer op, dikke knuffel!

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 23:15

Oh ellepel, wat bagger, dat verwacht je ook niet dat 1 nacht zo'n nasleep heeft. Hopen dat ze snel opknapt!

Dubbelfun, durf je ze overdag wel buiten te laten zonder toezicht? Ik zou er zelf helemaal kriegelig van worden %)

Queelens ik denk dat we allemaal meeduimen voor soepele operatie en herstel

Somebitch, beetje dikker is wel fijn inderdaad, beetje buffer bij ziekte enzo, oudjes vallen toch al zo makkelijk af. Al is het lastig want je wil ze ook niet obees hebben met het oog op artrose >;)

Hier weer gelongeerd, paddock was al bezet, staan nog paar plassen in, maar aangezien bak toch vrij was lekker daar gelongeerd, die lag er alweer goed bij.
Pluis had er ook zin in, die marcheerde goed door, wel nog steeds die kuch bij aandraven en daarna nergens meer last van. Dat blijft dus nog even puzzelen.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 23:19

Hopelijk allemaal snel weer wat beter.
Het geeft toch altijd zorgen als ze wat kwakkelen of even niet helemaal zichzelf zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 09:14

@ellepel: heeft de DA een koortsremmer gespoten? dat verlaagt meteen de koorts en het paard voelt zich direct beter. De werking kan lang aan houden, maar ook na een paar uur weer terug komen.

Maddy_Paola schreef:
Dubbelfun, durf je ze overdag wel buiten te laten zonder toezicht? Ik zou er zelf helemaal kriegelig van worden.

Overdag staan ze op de paddock met een gaashek van 1.80 hoog en daar bovenop 6 draden met flink stroom. Maar voor de nacht gaan ze tegenwoordig wel weer naar binnen waar ook de open bovenluiken nu met een traliehek zijn afgesloten.

De paddock gaat er hier ook steeds beter uitzien, dus ik hoop dat er niet al te veel regen gaat vallen zodat ie mooi kan drogen (en ik hem los trekken) voor de komende vorst na het weekend.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 09:25

Hoe gaat het vandaag met haar Ellepel?

Pufjes vanmorgen zonder hoestbui :):) Zag wel dat mijn grote dame ook wat last heeft van dr ademhaling. Omslag van het weer? Dus die krijgt ook maar gelijk een kuurtje medicatie nu ik toch 2x per dag naar stal ga de komende 2 weken.