Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:59

Heeft iemand hier ook ervaring met de regendekens van Fedimax? Zijn die stevig?

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:46

Ik heb er 1 sinds een week .
Tot nu toe tevreden.
Zijn sterke buitenstof.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 17:39

Heeft die regendeken dan ook dezelfde werking? of is dat puur regendeken?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:41

ziezoziezo22 schreef:
Ik heb er 1 sinds een week .
Tot nu toe tevreden.
Zijn sterke buitenstof.

Zou je wat foto's van de binnenkant willen maken?

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:03

Ik heb de 50 gram met keramische werking. Zijn allemaal kleine halve bolletjes in de deken. Ik zal van de week foto's maken

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 07:25

Ik wil graag een dergelijke deken, twijfel ook al heel lang over de recuptex maar wil deze eigenlijk eerst even testen... anders is het alleen maar een dure onderdeken.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:32

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:57

Ik was inderdaad naar hetzelfde benieuwd als iwan. Ik ben aan het twijfelen tussen die of de rambo ionic

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:14

IwanLuver schreef:

Toevallig gaat dat hier in de buurt ook verkocht worden. Schijnt ook goede kwaliteit te zijn. Heb het boek met collectie gezien en ziet er degelijk uit. Niet in het echt gezien nog.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:23

Welke winkel gaat het verkopen Dany?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:46

Ik ben daar ook wel benieuwd naar, lijkt ook een deken dat je (mits opbouwen) ook als onderdeken kunt gebruiken...

Ik wacht op ervaringen.
Zijn er ondertussen al meer ervaringen met de Mr. Feel Warm van HKM, want die blijft nog best prijsvriendelijk.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:54

Dany94 schreef:
IwanLuver schreef:

Toevallig gaat dat hier in de buurt ook verkocht worden. Schijnt ook goede kwaliteit te zijn. Heb het boek met collectie gezien en ziet er degelijk uit. Niet in het echt gezien nog.

O dat lijkt mij ook wel wat...... recuptex zijn de meningen over verdeeld... ivm een recente medische wending bij onze rooie vriend ben ik echt op zoek naar iets wat werkt.... vind het zo lastig..

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:54

Seltje schreef:
Ik ben daar ook wel benieuwd naar, lijkt ook een deken dat je (mits opbouwen) ook als onderdeken kunt gebruiken...

Ik wacht op ervaringen.
Zijn er ondertussen al meer ervaringen met de Mr. Feel Warm van HKM, want die blijft nog best prijsvriendelijk.

Ben ik ook heel benieuwd naar!

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 23:05

Ik heb een Mr. Feel Warm zweetdeken (de versie zonder hals) voor mijn pony en ben daar heel tevreden over. Pony gaat er heerlijk onder staan slapen. Kwaliteit vind ik ook mooi. Enigste minpuntje vond ik de ingebouwde dekensingel, die zat voor mijn pony niet op de goede plek. Kan ook komen doordat de deken eigenlijk een maatje te ruim is. Ik heb een shetlander dus was allang blij iets te vinden wat bijna haar maat is. Back on Track of Fedimax hebben geen kleine dekens helaas.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:37

Vd brandhof ruitersport renswoude

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:04

mr Feel Warm is binnenkort ook beschikbaar via Athleteshop :-) misschien leuk alternatief naast Agradi oid qua verkrijgbaarheid.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:17

Afgelopen week heel dit topic doorgespit want ja, ervaringen lezen is toch wel fijn over de verschillen etc.
Vroeg me idd af of diegene, die tijd geleden hier meldden sat ze Mr. Feel warm sjabrak hadden besteld, zijn ervaring zou willen delen...
Heb nu bot sjabrak ter leen, 1x mee buiten gereden en z'n rug was daarna blubpudding!
En dat is "iets" wat ik me niet kan herinneren / opgevallen van gewone sjabrak maar ja, ook niet echt op gelet natuurlijk, hihi!

Verder heb ik sinds week botbeschermers en wat me daaraan opvalt is dat benen er droog onderuit komen ( maar weer is ook niet zo warm natuurlijk maar iig wel zweet op rug en singel) wat best bijzonder is in pown zn geval en dat benen (voor mijn gevoel) best warm waren na rijden ( ook eigenlijk normaal maar voelde anders dan anders) en veel sneller weer koel waren (dan normaal).

Dus ben al lichtelijk enthousiast maar wordt nog vervolgd ....

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:39

Ik heb het Mr Feel Warm dekje. Ik ben er heel tevreden over. Ik heb echt het gevoel dat ze veel ruimer loopt. Ik heb laatst weer een keer een ander dekje gebruikt, maar ik merkte toen geen verschil. Misschien dat de Mr FW nog langer doorwerkt?
A.s. zondag heb ik weer voor het eerst wedstrijd sinds een jaar. Normaal gebruik ik dan mijn witte dekje, maar twijfel of ik mijn zwarte Mr FW er op leg.
Maar ik ben dus wel heel benieuwd naar mijn cijfers voor de verruimingen voor stap en draf, daar scoor ik meestal wat zuinig. Ik heb het gevoel dat deze echt verbeterd zijn, dus ik ben benieuwd of het voor de jury ook zichtbaar is.

Ik laat het hier wel weten.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:53

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:08

Ik ga vd week weer langs die ruitersport winkel. Zal eens vragen wat de ervaringen zijn. Ze testen wat op dit moment.

Mijn merrie staat weer lekker een nacht onder haar back on track deken. Morgen ochtend vroeg trainen. Merk echt verschil

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 08:19

Ik heb nu 2x met de nekbeschermer van BOT gereden. Zondag was ze in het begin heel erg met haar hoofd aan het schudden, maar later liep ze lekker ontspannen en te schuimen.
Gisteren was ze al wat sneller gewend en liep ze heerlijk.
Ook veel schuimen in de mond wat ze normaal niet zo veel doet.

Waar ik nog wel mee zit is, verwennen wij onze paarden zo niet te veel. Eigenlijk moet het toch ook goed gaan zonder de hulpmiddelen?
Begrijp me niet verkeerd, ik zie dat mijn paard echt baat heeft van de BOT producten, maar toch vraag ik mij af waarom het zonder minder goed is.
Hoe denken jullie hierover?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 08:36

Het stimuleert de doorbloeding en bij mij neemt pijn dan af en zorgt dat ik daardoor kan ontspannen. Ik kan me voorstellen dat een koud paardenlijf ook beter ontspant als de doorbloeding in bijv de rug beter is.
Ik denk dat lang niet iedereen die ontspanning vanaf het begin bij zn paard zo krijgt, laat staan dat ze er al een hele nacht met een verwarmde rug bij staan.
Mijn paard heeft nu blessures en is super stijf door compensatiepijn. Ik ben echt blij dat ik hem straks de ionic aan kan bieden en hoop dat die hetzelfde werkt als hoe fedimax op mij werkt.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 08:39

ik heb nog geen ionic op. Aangezien stan met zn gewone deken soms al warm heb. Zodra het kouder word en de paddock seizoen begint ga ik de deken opbouwen. En vooral na het scheren wil ik hem gebruiken

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:15

plutolover schreef:
ik heb nog geen ionic op. Aangezien stan met zn gewone deken soms al warm heb. Zodra het kouder word en de paddock seizoen begint ga ik de deken opbouwen. En vooral na het scheren wil ik hem gebruiken

Die van mij heeft hem al weer om vanaf het weer is omgeslagen met een 0 grams amigo erover. Is er nooit echt warm onder dus gaat bij mij prima nu.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:24

Ik wacht ook nog even tot het kouder wordt overdag, voor de nacht kan het nu prima, maar met 17-19 graden overdag wacht ik nog even.