Vanmorgen nog meer activiteit,madam was het er niet mee eens als laatste mee te mogen uit de weide (Kyana loopt los mee achter een ander paard) en kwam vrolijk rond in galop voorbij.
Vanmiddag heerlijk in het zonnetje gepoetst,was geen probleem.Verder lijkt ze wat voller te worden op de ribben.Heel benieuwd of het zo stand houd. Overigens loopt ze weer prima mee op het harde,geen pas onregelmatig of gevoelig meer.
Ik snap best dat je gezien het feit dat je al minstens een jaar aan het tobben bent een beetje op je hoede blijft. Maar hoe dan ook. Ze heeft zo te lezen een hele fijne dag gehad en jullie hebben lekker van elkaar kunnen genieten zo samen. Lekker poetsen en zo te lezen zit ze weer lekkerder in haar vel. Al zou het een opleving zijn (ik duim nog steeds voor je mee dat het geen opleving is maar eindelijk een begin van herstel) dan heeft ze in ieder geval weer een paar fijne leuke dagen.
Heb nog steeds diep respect voor je. Ik blijf het topic vol bewondering voor je lezen (velen met mij denk ik)
Lonan
Geplaatst: 06-09-12 21:30
Enamorado schreef:
Heb nog steeds diep respect voor je. Ik blijf het topic vol bewondering voor je lezen (velen met mij denk ik)
Absoluut !!
Jet
Geplaatst: 06-09-12 23:33
Dit klinkt toch wel geweldig! Hoop voor je dat het doorzet en dat ze uit haar enorme dip is! Respect voor je hoor, voor wat je allemaal voor je paarden over hebt!
Wat bijzonder dat het zo goed gaat...zou het dan toch die dagen stappen en dus bewegen zijn wat haar geholpen heeft? Of denk je zelf niet aan die link en denk je meer toeval?
pleiada
Geplaatst: 08-09-12 06:31
Kyana is ook behandeld hoor elpharo..
Klinkt echt positief,ik denk toch wel dat deze keer echt aanslaat..Ze zal er zeker niet in een keet zijn maar ik heb het idee dat dit toch heel anders is dan de andere keren dat ze wat opknapte.
De foto is met gsm gemaakt,het lukt me niet om hem hier te plaatsen. Ik zal vandaag mijn digi meenemen naar stal,wilde ze toch al een poetsbeurt geven.
timokyana
Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-12 16:47
Geen technische hoogstandjes,zon werkte niet mee.Nog niet gepoetst die heeft ze zo nog van me tegoed Kuiltje zit er nog maar vind de ribben al iets minder zichtbaar.
ik vind haar er wel beter uitzien! Maar ze lijkt ouder dan dat ze is....ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen. Maar het blijft een mooi paard!
Gytrash24
Geplaatst: 12-09-12 17:53
Er zijn al veel antwoorden gegeven en echt ervaring met dit soort dingen heb ik niet kwa ziektes enzo. Maar zowel mijn shetlander als 2 merrie's bij ons op wei vertonen dit gedrag. Mijn shetlander doet dit al sinds ik hem heb ik vermoed dat het voor hem zenuwen zijn. Mijn shet is namelijk soms wat onzeker over wat hem gevraagt wordt vooral bij nieuwe dingen en als het hem dan niet goed verloopt bijt hij zijn borst. De merrie's deden dit niet tot na een paar maand bij ons op wei. Dus ik denk dat ze dit hebben aangeleerd van mijn shet wat eigenlijk niet de bedoeling was. Alleen doen zij het onder andere omstandig heden. Bella doet het als ze heel druk/heet wordt en ze haar energie los laat door bijvoorbeeld gek te doen met andere paarden en hard te racen. Vaak als ze dan tot stilstand komt slaat ze haar hoofd op en neer en bijt ze voordurend haar borst. Ik weet niet of dit een aftak is van wat cupido doet maar het lijkt er wel op. Shy doet het als ze verlegen reacties geeft deze pony is zeer vriendelijk maar soms wat nou ja angstig kan je het niet echt noemen. Ze heet ook niet voor niet Shy het is niet dat ze angstig doet maar ze vermijd je een beetje zeg maar en dit gaat vaak gepaard met vel op haar borst beet pakken. Het is meer vast houden dan bijten heb ik het idee. Maar goed, ik weet niet of jij hier dingen in herkent?
In ieder geval ik probeer het zo veel mogelijk te negeren. Dit kan blijkbaar zoveel redenen hebben bij Cupido stimuleer ik hem gewoon zo veel mogelijk om hem trots te houden. Want zodra hij zich goed en zeker voelt doet hij het ook niet. Shy zal het waarschijnlijk nooit afleren want ze is en blijf een verlegen paardje. En Bella tja... ik weet niet wat we daar mee moeten. Het is bij haar een soort baldadigheid denk ik, ik zou niet weten hoe ik dat moet afleren.
ellepel
Geplaatst: 12-09-12 19:12
geerke schreef:
ik vind haar er wel beter uitzien! Maar ze lijkt ouder dan dat ze is....ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen. Maar het blijft een mooi paard!
ik snap precies wat je bedoeld. denk dat het komt door haar uitstraling,maar ze is er natuurlijk nog niet en daardoor komt ze wat moe en dus ouder over
timokyana
Nou wat er vanavond gebeurde....... Ik borstelde ze, ging met een harde borstel net als vanouds,bijten dus. Besloten toch niet op te geven en kijken wat verschil maakt,andere plek andere houding andere borstels etc.. Uiteindelijk in de bak naast de paddock gezet om wat fotos te maken, ter plekke was ze hevig hengstig tegenover de had waar ze mee samen staat.heel de dag niets van te zien.terug op de paddock maar piessen en het liefdesspel begon alleen Dan met mijn sherlanderruin.continue maken ze elkaar het hof,shet probeert zelfs te dekken wat hij nog nooit heeft gedaan.ik had mijn camera bij zal morgen filmpje uploaden,ze blijft me verbazen...
timokyana
Ik kan het filmpje hier niet goed zien maar ze heeft zichzelf een toyboy uitgezocht! Ze valt op kleine mannen denk ik..
Ik vind dat ze mn op de laatste foto's weer happy kijkt! Op de eerste 2 valt me mn op dat haar buikje nog zo opgeblazen is en dat haar bespiering weg is (dat laatste lijkt me natuurlijk vrij logisch..).
Is haar bolle buik ook nog besproken daar?
pleiada
Geplaatst: 13-09-12 09:33
Ze ziet er al veel alerter en blijer uit zo..Zal wel een goed teken zijn dat ze behoorlijk hengstig is,een schattig filmpje in elk geval