Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

agesus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:01

agesus schreef:
Mijn paard heeft ook last van zijn maag, i.v.m. het geven van bute voor een kreupelheid. Hij eet zeer slecht. Geef hem nu senioren priores met bietenpulp en lijnzaad erbij.
Heeft iemand toevallig nog zakjes abprazole over, die ik over kan nemen? Ik heb gisteren besteld bij abler, dus dat duurt nog even voor het er is.

Hierbij wil ik nogmaals vragen of iemand nog abprazole over heeft, die ik kan overkopen of nadat ik mijn zending binnen heb weer terug stuur.

LotteEnRypke

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:42

Hulp gevraagd! Abler mailt hoe ik kan betalen als ik geen creditcard heb, maar ik kan er geen wijs uit. Kan iemand mij uitleggen hoe zij dit omzeild heeft? of wat ze hiermee bedoelen?
Alvast reuze bedankt! Abler mailt:

Thank you for contacting customer service.

Abler advises that aside from Visa and MasterCard payment, we also offer payment via Bank Transfer.

Once order is placed, you can refer to these information.

For payment method Bank Transfer, please use the following details

Bank Remittance:- Abler Inc

Currency Transfer: US Dollars
Benefeciary's Account Details:
Nouvobanq SIMBC
PO Box 241 -Victoria
Victoria House State House Independance Avenue 241
Victoria MAHE
Republic of Seychelles

Swift Code: NOVHSCSC
Account Number: 3582086430001
Account Name: Abler Inc
Account Address:
Bois de Rose
Victoria, MAHE
Republic of Seychelles
Purpose of Payment: ORDER NUMBER
Remittance costs payable by: Customer
Local Bank Charges payable by: Beneficiary

##Important - Upon completing th bank transfer please forward a copy to Abler via email

You can view the status of your order any time by logging into your account and clicking on My Orders

Abler values you as a customer and we and we look forward to being of further assistance in the near future.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:08

Lotte, je hebt een pb. Heb je al eens geprobeerd deze gegevens in te vullen, of dat nog niet?

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:19

Sonja bedankt! Je hebt PB terug :)

Ik ging er bij de mail van Abler vanuit dat ze bedoelen dat je overboekt met online bankieren (bank transfer). Daar kan ik deze gegevens niet allemaal in kwijt.. Je moet bovendien het ordernummer vermelden, dat krijg je pas als je besteld hebt, hetgeen niet gaat zonder te betalen (?). lastig..

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:37

Jij ook :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:47

Wat is trouwens jullie ervaring met kuilvoer? Geven jullie liever droog hooi of toch kuilvoer? Of zal het weinig verschil maken voor maagzweren?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:27

Hooi is veel beter voor de maag, dit geeft de maag namelijk meer rust en is makkelijk te verteren.
Kuil of voordroog zit vol met eiwitten/vetten en plantaardige bacterien.

roxyolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:45

Naath86 schreef:
Wat is trouwens jullie ervaring met kuilvoer? Geven jullie liever droog hooi of toch kuilvoer? Of zal het weinig verschil maken voor maagzweren?

Ik merk bij de mijne geen verschil met hooi of kuil.. Hij heeft nu onbeperkt kuil en dit gaat nu al een halfjaar erg goed!

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:39

Naath86 schreef:

Omdat mijn andere paard (droge) kuil krijgt i.v.m. luchtwegproblemen, eet de maagpatiënt met de (kuil) pot mee.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:31

Dat is dus het probleem bij mij.. mijn pony hoest snel en nu dus ook weer. Maar deze week zijn we weer begonnen met kuil voor ons andere paard die gevoelig is voor bronchitis. Aangezien de mijne nu dus ook weer staat te hoesten wil ik haar misschien toch kuil geven maar zit dus in dubio met de maagzweren. Denk dat ik het toch maar ga pproberen.

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:30

Hoi allemaal, ik heb zes weken geleden 300 zakjes besteld op abler (en nog 100 van en mede bokker) en inmiddels heb ik er 85 van Abler ontvangen. De overige 215 zijn onderweg maar helaas is mijn voorraad van 185 zakjes bijna op! Ik heb nog voor een kleine week.

Is er misschien iemand van wie ik wat zakjes zou mogen overnemen? Het zou heel jammer zijn als de behandeling nu ineens stopt. Eventueel kan ik ook dezelfde hoeveelheid zakjes weer terug sturen zodra ik de mijne heb ontvangen!

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:49

@yvonne: volgens mij had Mist er nog enkele liggen.

roxyolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:57

Naath86 schreef:
Dat is dus het probleem bij mij.. mijn pony hoest snel en nu dus ook weer. Maar deze week zijn we weer begonnen met kuil voor ons andere paard die gevoelig is voor bronchitis. Aangezien de mijne nu dus ook weer staat te hoesten wil ik haar misschien toch kuil geven maar zit dus in dubio met de maagzweren. Denk dat ik het toch maar ga pproberen.

Gewoon proberen, de mijne eet onbeperkt (droge) kuil en doet het er prima op.. Ook de maagzweren blijven tot nu toe weg!

Al krijgt de mijne alleen maarzweren van grote veranderingen/stress

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:36

Ja het is per paard verschillend, mijne heeft nu al een poosje geen last gehad(klopt af).
Maar zodra ik haar zie gapen of rare maagzweerachtige dingen zie doen krijgt ze 2 zakjes abler van mij door haar voer.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:03

Dag dames, mag ik hier misschien even spammen? Ik heb namelijk eventueel een volle nieuwe doos Gastrogard te koop. Jullie weten wat het ( helaas) kost, maar ik hoef er niet de aanschafprijs voor.
http://www.bokt.nl/markt/ad/299869/nieu ... gastrogard
Mocht er interesse zijn, doe een goed bod via PB!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 00:05

iemand toevallig nog abler zakjes over, of een suggestie van een supplement die ik kan voeren?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:38

En als jullie bij Abler bestellen, doen jullie dan gewoon de gratis verzendmethode of die andere?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:57

Damelza schreef:
En als jullie bij Abler bestellen, doen jullie dan gewoon de gratis verzendmethode of die andere?

Ik betaal altijd extra voor die snelle service.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:04

en dat ekygard, als ondersteuning zegmaar, is dat wat?

Die van mij staat sinds deze week weer op stal en overdag in zijn uitloop. Maar hij oogt me toch wat lusteloos en hij was gister weer aan het knarsen op zijn bit en wat aan het gapen.

Wil zijn hooi gaan geven in van die slowfeednetten. En als 'krachtvoer' heb ik nu fibra gehaald ipv luzerne. Ook maar even kijken of ik wat 'speeltjes' kan vinden voor op stal. Jullie nog ideeën daarvoor? Hij vind veel dingen vaak eng..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:10

En is er al bewezen dat hij maagzweren heeft Damelza, of zijn de sympthomen heel erg duidelijk?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:13

Hij heeft het al eerder gehad, en hij is natuurlijk onwijs sensibel en heeft snel last van stress. Dus ben toch bang dat hij er weer last van heeft...

Ook omdat de manier waarop hij nu op stal staat anders is dan hij altijd heeft gestaan (nieuwe stal), voor hem volgens mij wel beter. Maar met dit soort nieuwe dingen moet hij toch altijd wel heel erg wennen.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:32

Damelza schreef:
en dat ekygard, als ondersteuning zegmaar, is dat wat?

Die van mij staat sinds deze week weer op stal en overdag in zijn uitloop. Maar hij oogt me toch wat lusteloos en hij was gister weer aan het knarsen op zijn bit en wat aan het gapen.

Wil zijn hooi gaan geven in van die slowfeednetten. En als 'krachtvoer' heb ik nu fibra gehaald ipv luzerne. Ook maar even kijken of ik wat 'speeltjes' kan vinden voor op stal. Jullie nog ideeën daarvoor? Hij vind veel dingen vaak eng..

Ik heb geen resultaat gehad met de Ekygard helaas.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:03

Na een aantal dagen getest te hebben en resultaat te zien, ben ik van plan bij abler te gaan bestellen.
Nu zag ik Abprazole en Abprazole Plus. Kan iemand mij vertellen wat het voordeel zou zijn van de Plus? of is dit niet de moeite waard en kan ik beter de gewone Abprazole nemen?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:05

henshem schreef:
Ik gebruik de Abprozole (de korreltjes) omdat ik dat fijner vind werken dan een spuit met pasta. De Abprozole plus (ook zakjes met korreltjes) is met probiotica dus bij maag- en darmklachten een aanrader. Abfen is volgens mij een wormenkuur. De bundel is een combinatiepakket van Abprozole en Abfen. Ik doe de medicijnen op een boterham met stroop. Als ik het door het voer doe, blijft het keurig op een hoopje achter in zijn voerbak.... :D

dit vond ik in het topic :)

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:23

Dank je, ik las ook dat er probiotica bij zat inderdaad. Vraag me alleen af of dat handig is om erbij te geven of dat gewoon abprazole genoeg is. De probiotica is puur voor de darmen?