Nou, bij de mijne komt er weer eens iets los... Die gaf me toch een lading slijm op met longeren vanmiddag...je hoorde hem eerst reutelen en toen hele klodders en slierten eruit. Ben sinds zaterdag Groene Os luchtwegkruiden gaan voeren...
bertine37
Geplaatst: 25-03-13 23:03
Hi darkcristal, Het is goed als het eruit komt toch? Bevalt het hem op zijn nieuwe plek ? Ik kan van mijn paard echt geen hoogte krijgen. Het is koud, de luiken zitten dicht en de binnenbak was mega stoffig. Ik voelde het stof knarsen tussen mijn tanden en nu briest en kucht hij 1 keer en toen was het klaar. Ik snap er echt niks van...
bertine37
Geplaatst: 25-03-13 23:09
Misty is leuk marij Ja, die fokmerries hebben wel vaker een wat ingezakte rug. Hoeven ze geen last van te hebben. Die van mij heeft dat eigenlijk ook wel een beetje, daarom probeer ik hem nu dressuurmatig wat beter te rijden om zijn rug wat voller te krijgen.
Nu nog gewoon door kokend water in een kliko te gooien, maar ik heb een grotere kliko gekocht (360 liter) en er is een 4 ltr behangstomer onderweg. Dus ik hoop volgende week aan de slag te kunnen met een 'echte' te bouwen
Ik zoek nog handige ideëen om de stomer makkelijk te kunnen afkoppelen van de kliko (ivm bevriezen) en om binnenin de kliko 1 of 2 rekken te maken zodat ik daar de ietwat losgemaakte plakken rechtop staand kan stapelen. Verder wil ik op de bodem een soort spies (1 of 2) waardoor de stoom ook beter tussen de plakken door kan komen. Wordt een leuk projectje dus
Ik hoor veel goeds over kummelolie en heb het ook gebruikt bij mijn paard, echter ik heb nu kummelzaad gekregen om te proberen. Weet hier iemand hoeveel je ervan per dag aan je paard geven moet?
Hoe is het allemaal met jullie paardjes? Bij die van mij ging het een stuk beter tot vorige week. Hij is echt weer snel kortademig en heeft totaal geen energie. Heb vandaag Sputolysin gehaald en hoop dat dat de luchtwegen weer een beetje vrij maakt. Mocht dat niet helpen dan ga ik ook eens kummelolie proberen. Wil echt niet dat hij zo het voorjaar ingaat, want dan zie ik het niet meer zo rooskleurig in.....
De mijne gaat veel beter... Ik zie hem eignelijk niet meer zo kortademig en knijpen... (hoesten was al tijdje weg/minder) 24/7 buiten staan doet hem duidelijk goed!
Ik heb vandaag één hoestje gehoord, het stoffige weer zal er ook niet veel goed aan doen. Maar het is beter als toen ik het hooi nog niet nat maakte/stoomde.
Vuri
Geplaatst: 02-04-13 19:54
Kijk dat is goed nieuws. Ik denk dat het bij die van mij door stof komt. De paddock (staat hij van 1 tot 6 in) is momenteel heel stoffig en de rijbak ook. Is alleen helaas niks aan te doen. Al denk ik wel dat het hier niet lang meer duurt voor ze de wei in gaan. Kan mij niet snel genoeg zijn.
Hier geen weidegang, beide zijn fructaangevoelig, dus zolang het 's nachts nog onder de 10 graden is komen ze de wei niet op en dan nog zeer beperkt (hooguit 2 uur per dag).
Mn shet is sinds afgelopen donderdag van de prednison af. Hoest af en toe nog wel nu vooral na inspanning. Ga morgen weer advies vragen als de DA komt enten.
bertine37
Geplaatst: 02-04-13 21:42
Bij mij ook nog steeds. Hoesten. Het is hier wel overal stoffig en stalhouder had door de vorst weer luiken dicht gedaan. Gister en vandaag was het gelukkig nog open. Het hoesten wisselt alleen heel sterk. Fijn darc cristal dat het voor jouw paard goed werkt. Als ik evt overweeg om dat te doen wil ik hem ook gelijk hier heel dichtbij zetten, maar dan kan ik niet meer in het bos rijden.
Wel lastig hoor Bertine,ik heb wel mazzel met dit plekje... Kan je het niet een tijdje proberen desnoods??
bertine37
Geplaatst: 03-04-13 09:00
Nou, dan ben ik mijn plekje kwijt. Voor mijn huidige stal is een wachtlijst en mijn dochter is vriendinnen met kinderen daar enzo... Uiteindelijk zou ik ook wel een beslissing daar in moeten nemen, maar ik ben daar nog niet over uit. Bij mij op stal is niemand ervan overtuigt dat het door de stal of hooi komt. Volgens mij heeft het ook geen zin om zijn hooi nat te maken terwijl het hooi naast zijn stal wordt opgeslagen. Het is wel allemaal open daar, dus hij kijkt aan de voorkant als het ware naar buiten en heeft dan aan de achterkant van zijn stal ook een luik. Als het weer warm genoeg is, is het ook allemaal open, maar als het vriest gooien ze de boel dicht Ik zit nu te twijfelen of er weer een arts bij moet komen.
Habore
Geplaatst: 03-04-13 10:33
Iemand al bronchiaal vitaal van cd vet geprobeerd?
Ben het nu van vorige week aan het geven en heb de indruk dat mijn paard al een stuk minder hoest.
Is een kuur van twee weken en met één fles kan je 7 kuren van twee weken geven.