Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Annetje schreef:Hij kan namelijk wel gestoken worden nu en wie weet uit de allergie zich dan toch alleen bij de manen.
Hij heeft ook jeuk aan de oortjes.
marieke1983 schreef:Mijn paardje heeft lichte eczeem.
Nu vroeg ik mij af: kan ik een ivanhoe halsdeken op doen en haar staart insmeren met een goedwerkend goedje tegen eczeem/ jeuk en haar staart bij de wortel inbandageren of een staartbeschermer om doen? Zodat ze niet de hele dag een 1000D eczeemdeken op hoeft, maar alleen haar vliegendeken.
Als jullie andere tips hebben, ze zijn welkom!
Annetje schreef:dorothea heb je het paard al eerder behandeld met imaverol? Dat legt namelijk een laagje op de huid (je moet het er niet afwassen) en dan krijg je ook van die schilfers. Dat heeft niets met eczeem te maken.
marieke1983 schreef:marieke1983 schreef:Mijn paardje heeft lichte eczeem.
Nu vroeg ik mij af: kan ik een ivanhoe halsdeken op doen en haar staart insmeren met een goedwerkend goedje tegen eczeem/ jeuk en haar staart bij de wortel inbandageren of een staartbeschermer om doen? Zodat ze niet de hele dag een 1000D eczeemdeken op hoeft, maar alleen haar vliegendeken.
Als jullie andere tips hebben, ze zijn welkom!
Ik verhuis mijn vraag even mee naar deze nieuwe pagina, het zou fijn zijn als iemand me kan helpen aan een antwoord
zou het anders zelf ook wel willen gebruiken)
Ik hoop dat we de jeuk-cirkel weer kunnen verbreken! ellepel schreef:ireika schreef:pfff het wordt tijd dat er een wondermiddel op de markt komt die ZE gewoon geneest ofzo en liefst zonder bijwerkingen...
dat wonder middel is er wel hoor.
dat heet een eczeemdeken![]()
_CS_ schreef:Nou, als dat daar zo aan toe gaat zou ik mijn paard niet veilig daar neer zetten.
Maar goed ieder zijn ding.
Wel vind ik dat als je paard echt niet zonder deken kan je maar een andere oplossing moet vinden zodat ie wel met deken kan staan.
Dat ben je gewoon verplicht naar je paard vind ik.
Dan maar evt. een andere stal, helaas.
Maar een paard ontzien van een deken, terwijl die die juist hard nodig heeft, omdat hij anders niet veilig is, vind ik echt not done.
Sorry
opisop_shop schreef:Niet kunnen schuren vind ik niet zielig juist.
Als ze een beetje jeuk hebben kunnzen toch gewoon lekker rollen? Maar ze hebben niet de neiging zich open te schuren zoals ze aan scherpere dingen zouden doen (waterbakken, bomen, hekken enz).
Janet; Syb schuurde toch eerst het hoofd ook helemaal kapot tegen de waterbak bij Ritzema of was dat Otello?
. Een deken en 's nachts op stal was voor mijn paard de eerste twee jaar gewoon absoluut niet voldoende. Ik weet nog heel goed, dat ik echt dagen huilend bij haar heb gestaan, omdat ze ondanks al mijn pogingen toch aan het schuren was
.