Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aatjuh12

Re: Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:02

wat ziet jou Pony er vandaag de dag GEWELDIG uit zeg! wat een verschil! heb het in het begin een paar dagen gevolgd.. uit het oog verloren.. en gister de rest van de foto's bekeken! hartstikke mooi zeg!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:46

Ongelofelijk die vooruitgang in 1 maand +:)+ !! Als je de foto's naast elkaar ziet, dan wordt het pas echt duidelijk hoe snel je Mira aan het genezen is! Super gewoon om te zien!

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:03

Wauw waterlelie. Ik blijf van de ene in de andere verbazing vallen. Fijn dat je de foto´s zo even hebt geplaatst. Nu zie je het verschil echt super duidelijk. Ik blijf het zeggen, je merrie mag blij zijn met zo´n kanjer. Echt goed gedaan hoor.

Wat ik me nog wel afvroeg. Heb je nog reacties gehad van de hengstenhouder?

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:06

Dat ziet er idd erg mooi uit. Met een beetje geluk zie je er straks nauwelijks meer wat van terug.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:27

wouw wat geneesd dat mooi zeg! echt top gewoon, had toendertijd die eerste foto's gezien, en had er eerlijk gezegd een hard hoofd in :o

Zo zie je maar wat jouw goede zorgen hebben volbracht!

StalKare

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:20

Lieve belangstellenden,

Ik lees deze topic van Waterlelie al vanaf het begin mee.
Dit omdat Mira de inmiddels bij jullie bekende Welshpony bij waterlelie en mij op stal staat.
Ik was geen member van bokt, maar vond dat ik toch even moest reageren.

Ik ben geen echte Paardenkenner, dit wordt mij inmiddels geleerd door Waterlelie.
De 28 jaar ervaring die zij heeft met het verzorgen en berijden van paarden haal ik niet meer in.
We zijn samen een Stal gestart met een minimale financiele stand, maar wilden toch iets meer met paarden gaan doen. Helaas was onze start niet super, door de pech met Mira.
Wel zijn onze overige 2 merries drachtig waar we ook erg trots op zijn.
Nu weten jullie een beetje achtergrond.

Wat wilde ik aan jullie kwijt.
Als compagnon van Waterlelie ben ik erg blij en enorm trots dat ik mag samen werken en bevriend mag zijn zijn met zo'n geweldig verzorgende paardenliefhebbende vrouw.
De inzet, zorg, en liefde die zij voor haar paarden (en dan ook nog haar haar kinderen) heeft is fenominaal, hier zou een man jaloers op worden. (ben ik ook wel een beetje ;) )
De afgelopen 2 maanden was erg gespannen om Mira en heeft veel tranen bij t gezin van Waterlelie en hier op stal gekost. In het begin door de toedracht van de hengst en nu om de geweldige genezing van deze knappe Welshpony.

Doch wil ik even stilstaan dat wij dit alles niet gered zouden hebben door onderandere jullie steun als belangstellenden voor deze topic. Ik wil langst deze weg even iedereen bedanken voor jullie inzet, o.a. Dierenarts Ydo, Paintlinger (voor t zilverwater) en Medeco (voor de Mesitran). Natuurlijk ook de belangstellenden die Waterlelie in een PB zijdelings geadviseerd hebben. Ook de overige sponsoren worden bedankt... Degene die hiermee bedoelt worden, weten dat zelf wel.
Iedereen heel erg bedankt voor zijn of haar medeleven... dit is Top!!!

@Waterlelie: we spreken elkaar dagelijks en hebben diverse vergaderingen gehad, dit lijkt dan erg zakelijk.
Toch ben ik waanzinnig trots hoe jij je koppie boven water houdt en de zorg voor Mira op je hebt genomen. Terwijl we toch in heb begin andere gespreken over Mira hadden.
Ik heb het al eens ergens gelezen bij een belangstellende van deze topic...En haar mening deel ik dan ook: Als er iemand een award verdiend voor verzorging van een paard dan ben jij het!!!

Mensen dit wilde ik even kwijt... Allemaal nogmaals erg bedankt voor het medeleven.

En zoals Waterlelie al zei: waneer de wond dicht is, komt er een feestje met champagne...
Dus blijf deze topic volgen....

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:34

wauw, ik lees al een tijdje mee maar ook mijn mond viel hiervan open. Ik lees alleen de laatste pagina's bij als er een update is en was eerlijk gezegd was ik alweer een beetje vergeten hoe ontzettend erg het was in het begin.

echt super waterlelie! Je inspanningen worden misschien niet beloond met een beker, award of andere prijs, je zult er ontzettende veel voldoening van hebben dat je deze resultaten heb behaald. Echt onvoorstelbaar goed.

Stanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:48

1 woord.....RESPECT

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:12

Ik zal het zeker blijven volgen, petje af ook voor jou StalKare!!!!
Ik blijf belangstellend meelezen.
Het gaat super!

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 18:14

@ Stal Karé-> even off topic (sorry mensen)
Heel erg bedankt voor wat je geschreven hebt...je bent lief!!!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:17

Wat een mooie woorden Stalkare :j

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:36

Mooi gezegt Stal Karé!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:24

Wow dat verschil in die foto's is gewoon bizar, dat dieren zoveel herstellend vermogen hebben! Nog even en dan kan iedereen hier aan de bubbels!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:42

Het ziet er echt super uit!

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:41

Die vergelijkingsfoto.. van Toen en nu.. wat een verschil!!

Als je die ziet, zie je helemaal hoe goed het genezen is!!

Echt super :# !!

@ stalkare: mooie woorden!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:15

een erg mooi bericht, stal Karé.

het is erg fijn om Mira's vooruitgang te zien, waterlelie. :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 00:55

Stalkare, mooi bericht +:)+

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 01:00

Ik sluit me helemaal bij de rest aan over de worden van je maatje Waterlelie!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:37

Heb het hele topic gevolgd en echt onvoorstelbaar hoe goed het geneest! Super hoor :j Petje af ook voor waterlelie!

Mijn paard staat helaas met een beenwond die al lang duurt en ik wil dat Mesitran ook wel eens proberen. Wat is beter, de gel of de zalf? Het is een oppervlakkige wond. En waar kun je het (snel) bestellen?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:37

Waterlelie !
Geweldig zeg hoe je pony er nu weer bijloopt!
Ongekend ! WOW !

StalKare wat een super lieve woorden :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:05

woowww dacht toen je dit topic opende van zal wel meevallen. wat afspuiten en trekt wel bij.
maar dit ;( ongelooflijk wat erg zeg,

echt een pluimpje voor jou dat je zo goed voor je merrie blijft zorgen en de zorg op je neemt.
zie dat het ook al goed aan het genezen is gelukkig, maar wat waren het een wonden ik ben verzorgende iG en heb bij mensen wel vaker diepe vieze rode zwarte en weet ik wat voor wonden gezien op rare plaatsen, maar van deze fotos gaat ook mijn maag omdraaien( was toevallig ook net aan het eten, want dacht dat het wel meeviel ) NOU niet dus.

wil wel even zeggen van sommige mensen zeggen hengstenboer dit en dat, ook de hengstenboer heeft hier net zoveel schuld aan als de eigenaar van de merrie, ze kunnen er beide niks aan doen. iedere hengst/merrie reageert anders op mekaar dus mischien was dit voor de hengstenboer ook iets geheels onverwachts, en ik snap wel dat je je ei op iemand kwijt wil maar bekijk het ook eens van een andere kant. jij wilde je merrie laten dekken en stemde mee om haar bij de hengst los te gooien (dan had je over de gevolgen na moeten denken) dit is niet om je zwart te maken helemaal niet, maar na mijn mening vind ik beide evenveel schuld.en geef ook de hengst niet de schuld want tjah is en blijft een hengst.

maar al met al blijft het wel een zware verkrachting van je merrie (als ik het zo hier mag benoemen)

veel sterkte en weet zeker als ik het zo lees dat wat jij hebt opgebouwd met je pony dat ze er zeker weer bovenop komt. ze zal niet mischien niet meer moeders mooiste zijn maarjah wie is perfect!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:52

Voor Piaffe: (Mesitran soft is de gel)
Francis schreef:
paar pagina's terug heb ik een paar linkjes geplaatst, ik heb het hier besteld (verreweg de goedkoopste): http://www.newpharma.be/apotheek/search ... 3godSDYM-A
En dan moet je dus de middelste hebben, 'Mesitran Soft'

Stal Karé, mooie woorden. Ik hou 't topic in de gaten, ik kom graag champie drinken en mens en paard achter dit topic ontmoeten.

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:59

Hoe gaat het er nu mee? Is het nu niet te warm voor haar?

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 22:28

@ Francis, zodra het zover is ben je van harte welkom net als andere bokkers die ons graag willen ontmoeten (natuurlijk voornamelijk Mira)

De vraag hoe is het nu met Mira: het is idd heel erg warm geweest de afgelopen dagen. Ik merk niet dat ze daar erg last van heeft. Ze is nu gewoon 24/7 buiten, en 1 x per dag spuit ik de hals in met Zimpply (nieuw vliegenmiddel, wereldspul!!)
Ook gaat er 1x per dag Mesitran op.
De rechterkant is op 1 vierkante cm DICHT mensen!!!
Snel weer nieuwe foto's

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:30

ben erg benieuwd naar de nieuwe foto's...