[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:48

ikenindi schreef:
chipieke schreef:
wanneer leggen jullie het deken op? 28 februari ga ik naar een beurs in gent en hoop er daar eentje te vinden, zoniet ga ik 's avonds nog bij kerckhaert eentje kopen zodat ze eind februari onder de deken kan. Of is dit al te laat? Zyta der manen zijn al zo lang als haar hals, allé, de helft toch. De onderste helft heeft ze afgeschuurd en die zijn nu een 10 a 15cm lang.

je moet niet kijken naar de datum, maar naar het weer. als het rond de 10 graden wordt zijn die klerebeestjes weer actief dacht ik, dus dan moet de deken er op...

als hij nu al is begonnen met schuren moet je denk ik toch gaan kijken dat het niet wat anders is..

vaak beginnen echte eczemers pas met schuren als het boven de 9 of 10 graden is en dat lange dagen volhoud !

Mi_Amore

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:51

De mijne schuurt nog niet hoor, maar het is maar dat ik weet wanneer ik het moet beginnen opleggen :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:27

Euhm, welke maat moet ik eigelijk nemen? Mijn haflinger heeft een tussenmaat. Ze heeft nu een 175 qua deken op, maar daarbij is haar schoft nog bloot als het vanachter goed zit, maar ze heeft dan weer veel te veel ruimte vooraan aan de borst.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:33

Een eczeem deken is aan de voorkant niet open.. mijn ervaring is beter iets te ruim dan te strak..
en ligt er ook heel erg aan welke deken je gaat kopen? merk dus..
ik ga altijd voor kwaliteit dus meer geld ipv kwantiteit.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:40

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:42

MSophie schreef:
Een eczeem deken is aan de voorkant niet open.. mijn ervaring is beter iets te ruim dan te strak..

Duur hoeft niet meteen te betekenen dat het beter is! Heb zelf een halsdeken van Ivanhoe (= een duur merk) en vind de stof en de maat echt prut. Ligt er ook aan per paard, model enz. denk ik...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:42

kennen jullie producten die de geur neutraliseerd van het paard en daardoor vliegen bestrijd? hebben jullie er ervaring mee?

ik zat een beetje te neuzen op internet en kwam dit tegen:

Citaat:
Atex Insect Spons-On is een natuurlijke geur neutralisator welke effectief en langdurig (6 tot 12uur) insecten weert van paarden en pony’s
DE KEUS VAN KENNERS

Atex Insect Spons-On 1 liter incl spons prijs €21,75

Atex Insect Spons-On beschikt over een unieke formule zonder citronella waarmee huidirritaties nagenoeg niet voorkomen
Atex Insect Spons-On beschikt over een unieke formule waarmee insecten geweerd worden.
Atex Insect Spons-On beschikt tevens over een haarconditioner.
Atex Insect Spons-On Direct op de huid aanbrengen.
Samenstelling: Plantaardige oliën, Avocado.

Belangrijk:
Schudden voor gebruik
Niet in de ogen of op de neus sprayen.
Kan vlekken veroorzaken.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:44

ik geloof zelf nooit zo in die geurneutralisators.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:02

ik eerlijk gezegd ook niet. mss dat het als deo werkt, maar zou je mestvlekken ook geur weg kunnen halen?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:36

je bedoeld de geur van de mestplekken verwijderen?
als je dat bedoeld, denk ik van niet. Mest is sowieso al een sterke geur, dus denk niet dat daar iets tegenop gewassen is.
Bovenal worden dat soort producten aangeprezen als neutralisator van het lichaamseigen geur (zweet e.d.) dus denk niet dat mest daaronder valt.

Denk dat je de plekken dan beter weg kunt wassen. sneller en efficiënter

Trouwens: de weersomstandigheden blijven voorlopig nog lekker zo doorgaan. Ben helemaal blij!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:58

Ik heb van een bokker een equitheme deken op het oog. Weten jullie of een 185 echt valt als een 185 of iets minder? Zou haar snel een antwoord moeten geven maar wil natuurlijk geen kat in een zak kopen...

Weet iemand trouwens of je zo'n sluiting kunt maken als er eentje kapot is? Dat sluitsysteem zelf, dus hetgene je openklikt...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:16

Ik heb zelf reservesluitingen bij mijn deken. De stof is niet echt dik, dus kun je wel met een gewone naaimachine maken. De maat weet ik niet bij deze deken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 00:30

mijn fjord had zoeen eerst op
geloof dat ik met een 175 geeindigd ben, eerst een 165..
normale dekenmaat is 165 (kan het morgen nakijken ;) )
was over de deken zelf niet zo te spreken, erg snel grote gaten erin, maar heb dan ook een sloopgraag welshje bij fjordenbol staan ;)

arno_en_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:00

Heb vorig jaar ook een equitheme deken gebruikt, had toen een 185 en een 190 voor mijn hafje, hij heeft een 185 als dekenmaat. De 185 viel goed mee, de 190 was maar een klein beetje te groot.

Gisteren mijn rambo exceemdeken ontvangen !!! Hij past goed, alleen een klein beetje krap aan de nek en een klein beetje te groot aan zijn kont !! Het perfecte haflingerdeken moet nog gemaakt worden ! :P

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:38

zelf een een stukje ertussen naaien?
zo zijn bij appie alle buikflappen dus te lang , en die maak ik gewoon zelf een stuk korter

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:26

Zammie schreef:
MSophie schreef:

Duur hoeft niet meteen te betekenen dat het beter is! Heb zelf een halsdeken van Ivanhoe (= een duur merk) en vind de stof en de maat echt prut. Ligt er ook aan per paard, model enz. denk ik...

ik weet niet hoe ivanhoe is nog nooit gehad.. Ik vind de deken die je bij divoza kunt kopen ff naam kwijt is 80 of 90 euro echt kwantiteit spul ze schuren snel en de stof is heel vreselijk
zelf heb ik een boett en die kun je ook nog aanpassen in de maat op allerlei stukken de stof vind ik super ! laat genoeg lucht door etc..
en boett is ook enorm duur.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:52

Ik heb de Ivanhoe.
Vin hem geweldig!

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:50

Ik wil ivanhoe eerst zien en weet niet of ik dan zou overwegen..
Ik vind boett super perfecte pasvorm bij mijn pony knol ! als extreem eczemer is een stevige deken wel belangrijk en die divoza eczeem deken is dan echt knudde..
iemand die ik ken koop die ook en koop ieder jaar nieuwe omdat aan einde van de zomer er zoveel gaten en scheuren inzitten dat hij niet meer te repararen is..

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:58

ik heb een boett en een pagony eczema. Ik over beide dekens erg tevreden alleen ik ben bang dat die pagony snel statisch word. Heb het nog niet gehad maar ik durf hem niet vaak te wassen. Mijn paard is nogal altijd erg smerig, ze houd erg van rollen dus mijn dekens zijn heel gauw vies.
Maar verder vind ik van beide de pasvorm erg goed en ik vind zo'n elastische deken heerlijk!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:39

De pagony heb ik in de winkel even "gevoeld" en vind de stof niks. Maar die kan ik ook niet nemen voor mijn paard, want de maat valt erg klein uit en de mijne moet echt de grootste maat hebben. De boett heb ik nog niet gezien/gevoeld in het echt, maar heb zelf de everline en deze bevalt mij zeer goed (en is dus een stuk goedkoper als bijv boett en ivanhoe) en is ook op veel plaatsen te verstellen. De ivanhoe heeft een dikkere en stugere stof als de everline en onder de ivanhoe staat hij meteen te zweten bij iets warmer weer, bij de everline dus niet.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:42

ok, die van mij heeft het niks niet warm de ivanhoe, zoals jij beschrijft, zwetend, heb bij mijne nog geen problemen ondervonden.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:44

Is denk ik ook per paard verschillend. De mijne heeft het al gauw te warm, vandaar.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:46

Nee ivanhoe is ook een van de betere merken.. dat was de naam pagony HAHA die vind ik dus echt 100% niks..
dun en rare stof dan kun je er beter nog zelf een maken van katoen ofz.

ik wil misschien volgend jaar een halsbanket ofz kopen van boett die bedenkt dan de staart en manen en over de rug loopt dat 1 klein stukje om aan elkaar te houden.. voor zeg mar in de laatste manen zodat haar vacht wel vrij is maar haar manen nog bepakt zijn :)
zo wie zo moet ik een nieuwe boett erbij kopen.. mijne is 3 jaar meegegaan.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:50

Ik ga voor zyta toch maar die 185 proberen, het mag wel wat groter zijn aan de nek denk ik? En aangezien ze in de zomer best wat bijkomt kan ze het wel gebruiken.

Er is wel 1 sluiting ergens kapot, weten jullie of dat gemakkelijk vervangen kan worden?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:50

Zammie schreef:
Ik heb zelf reservesluitingen bij mijn deken. De stof is niet echt dik, dus kun je wel met een gewone naaimachine maken. De maat weet ik niet bij deze deken.

Nogmaals...