Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
potverdikkie schreef:Als een paard niet meer wil, of kan drinken:
Lauw suikerwater, met zeer veel suiker erin. Het liefste natuursuiker, maar gewone huis/tuin en kuikensuiker is ook prima.
Voor je begint met de suikerwater maak je eerst 1 spuit met electrolyten.
Je dient de suikerwater gewoon toe als een wormenspuit. Kleine spuiten van 10/20 cc.
Goed achter in de keel. Dit is en heidens karwei, daar een paard ongeveer 40 liter per dag nodig heeft.
Het komt meer aan op de wilskracht en doorzetting van de mens dan op logica.
idje schreef:Hmm, niet voor het een of ander, maar voordat ik mijn paard zou vol plempen met suikers, zou ik toch maar eerst met mijn DA overleggen wat betreft de hoeveelheden.
Anders zit je straks misschien met een dier dat EN verbrand is door fotosensibiliteit EN bevangen is.
Tel uit je winst.
idje schreef:Hmm, niet voor het een of ander, maar voordat ik mijn paard zou vol plempen met suikers, zou ik toch maar eerst met mijn DA overleggen wat betreft de hoeveelheden.
Anders zit je straks misschien met een dier dat EN verbrand is door fotosensibiliteit EN bevangen is.
Tel uit je winst.
idje schreef:Deze reactie was ook niet richting TS maar naar Potverdikkie en Breghje.
TS lijkt het inderdaad heel verstandig aan te pakken.
Yinari schreef:Er zijn ook 50cc spuiten Breghje, maar die zijn vrij groot (logisch) en daarom moet het paard zijn mond daarvoor ver open doen. Omdat dat toch behoorlijk wat keren zal moeten denk ik dat dat vrij pijnlijk zal zijn. Misschien dan toch beter een 20cc spuitje nemen... Hangt een beetje van de reactie van het paard af, en van wat ze nog wel en niet kan doen met haar mond.
Breghje schreef:Yinari schreef:Er zijn ook 50cc spuiten Breghje, maar die zijn vrij groot (logisch) en daarom moet het paard zijn mond daarvoor ver open doen. Omdat dat toch behoorlijk wat keren zal moeten denk ik dat dat vrij pijnlijk zal zijn. Misschien dan toch beter een 20cc spuitje nemen... Hangt een beetje van de reactie van het paard af, en van wat ze nog wel en niet kan doen met haar mond.
Ja idd, ik heb het zelf ooit wel eens met de tuit van een jerrycan kunnen doen, maar die mond was niet beschadigd dat paard wilde alleen niet drinken. Dus dat kon met wat meer hoeveelheden dan nu. Maar die 50 cc kunnen de 10 en 20 cc mooi vervangen als het beter gaat, dan zit je zelf ook niet met een RSI als je paard weer drinkt![]()