help mijn paard heeft taxus gegeten!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: help mijn paard heeft taxus gegeten!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:30

Hoe is het ondertussen met je paard TS?

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 14:30

Quellian schreef:
Cayenne schreef:
Ik zie helemaal geen veranderingen in het verhaal.
Het is maar hoe je het leest.
Jammer dat het weer eens niet wordt gelooft terwijl het paard misschien hulp nodig heeft dat TS (weliswaar door leeftijd) niet kan bieden. Dat een DA niet wil komen geloof ik wel. Ik heb er zelf ook wel eens mee te maken gehad toen mijn paard nog leefde.

Als je dat zo over je kant laat gaan in een dodelijk geval als dit, dan vind ik je extreem nalatig. Er zijn meer DA's, zoiets hoef je niet te accepteren en anders kun je altijd nog zelf naar de DA rijden.

En als je het topic helemaal doorleest, dan kom je de aanpassingen tegen (de ene keer weet ze niet hoeveel er gegeten is, het andere moment is er niets gegeten, dan zit haar moeder de wacht te houden, dan zijzelf ook met haar laptop in de stal, etc.).

ik heb niet gezegd dat ze niets heeft gegeten wel dat ze heel weinig heeft gegeten hoogstens een paar naaldjes.
en nee de preciese hoeveelheid weet je inderdaad niet.

XXOOXX

ehm bel een andere dierenarts ( als er straks wel iets gebeurt dan baal je hoor)

detour

Sheran, ik zie geen foto van je in je profiel, hoe knap ben je?.. Knipoog

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 14:31

Beaux schreef:
Hoe is het ondertussen met je paard TS?

je ziet eigenlijk helemaal niks aan haar ze staat gewoon lekker hooi te knabbelen. gelukkig

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:31

Beaux schreef:
Ongelooflijk @Quellian, dat je zo oordeelt over iemand die je niet kent....

Ik oordeel over haar manier van handelen, dat is wat heel anders. En ze heeft dit topic toch geopend om advies? Dat krijgt ze hier in overvloed, maar ze doet er niets mee.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:32

nou te reageren op mijn quote hoeft niet meer over dat ik niet goed lees hahaha.

en ts ipv dit allemaal te lezen (want de enige tip die je krijgt is bel een da) bak de gouden gids en bel ze stuk voor stuk tot dat er 1 komt.

wat een *** van een da zeg

Vala

Ik denk niet dat je paardje een kilo naaldjes op heeft hoor TS als ik het zo lees.

Sheran

djinnie schreef:
Sheran schreef:
Wat voor prikplaatjes bedoel je? Draad heb ik wel.

@Sheran: ik snap wel dat jij je paardje wilde redden van de slacht, maar het financieel onhaalbaar is om hem zelf te houden en ergens neer te zetten... Dus je intentie vind ik super. Alleen, ik zou geen nachtrust meer hebben als ik een paardje bij taxus zou hebben lopen. Had ik een weitje gehad, dan had je haar/hem zo mogen brengen... Helaas heb ik door financiele redenen mijn paardje moeten verkopen, eind vorig jaar... Geld ook hier een issue dus.
Prikpaaltjes zouden super kunnen werken. Ruime vierkant eromheen afzetten, maar hoe krijg je stroom op de draad? Paddestoelen zijn ook duur... Probeer in ieder geval, als het mag van de eigenaren van het land, toch te zorgen dat je paard er niet bij kan, zelfs niet als ie wil... Succes.

Tsja, op zo'n moment denk je even aan niets anders... ik ben nu geen eigenaar, maar wel medeverantwoordelijk. Prikpaaltjes met schrikdraad zouden moeten kunnen, aangezien dat geen schade doet aan het landgoed. Ik heb er alles voor over dat mijn paard van de taxus afblijft, hoor!

detour

Ze is dertien, wat knap dat jij alle adviezen van Bokkers destijds meteen voor zoete koek nam, Quelian, echt. Zeker in zo'n stress situatie. Bloos

050206051012

Beaux schreef:
Ik denk niet dat je paardje een kilo naaldjes op heeft hoor TS als ik het zo lees.

5 naaldjes is genoeg.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:33

Nee @Quellian, zoek maar eens op Google!
5 naaldjes is voor een mens genoeg, een paard heeft een kilo nodig om eraan onderdoor te gaan.
Besjes is een ander verhaal.
Laatst bijgewerkt door Vala op 29-07-08 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:33

Tallie_Ho schreef:
Ach, je moet maar zo denken, als de eigenaar er zo makkelijk over denkt, misschien verdient ze dan geen paard..

Als mijn paard taxus binnen krijgt ga ik allereerst niet eerst op bokt en ik zou al helemaal geen rust in mijn bliksem hebben.

Ik ken het verhaal van Satour en Tjody maar al te goed, aangezien ik Vivian goed ken.

Heel hard gezegd, maar als mijn DA niet wil komen, dan gaat hij direct naar een kliniek, op de kar en wegwezen..

Inderdaad...

Weet je wat ik nou zo jammer vind? De mensen die zuinig zijn op hun dier zullen alle ellende op hun bord krijgen, mensen die het niet zo nauw nemen die piepen overal tussendoor.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:34

TS: Besef nou aljeblieft eens dat een paar naaltjes al makkelijk meer dsn 100gr. kunnen zijn.
Waarom wil je dat nou niet inzien?

Enne...een andere DA bellen...dat betekend ook echt een andere.
En niet eentje van dezelfde kliniek.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:34

En een slotje hier.
TS is een 13-jarige die advies komt vragen, dan is het niet de bedoeling om zo iemand compleet in de grond af te fakkelen. Zij is ongetwijfeld niet degene die beslissingen neemt.