Trennie schreef:@ alle mensen die reageren op mijn opmerking: schieten is het beste voor je paard:
Dit is niet mijn mening, dit is een vaststaand feit, maar dat is lastig om dat verschil hier duidelijk te krijgen bij sommige mensen... Als de omstandigheden het toe laten en je de gevoelens van de eigenaar even buiten beschouwing laat en je puur gaat kijken naar wat het snelste en pijnlooste is voor een paard om dood te gaan op een niet natuurlijke manier met het minimale aan angst en stress dan is schieten de beste oplossing.
Dan ga je er wel vanuit dat de slager direct om de hoek is en dat het paard die omgeving kent, neem ik aan?
Er zijn natuurlijk een heleboel paarden die wekelijks op de trailer staan en in een vreemde omgeving komen, maar ook een heleboel paarden die zeker wel stress ervaren op de trailer. Mijn pony heeft geen trailerangst, loopt er zo in.. maar komt er wel altijd bezweet en gestressed vanaf. Een angstige reactie op de dierenarts thuis, een injectie of roesje heb ik nog nooit bij haar waargenomen. Al met al denk ik dat het het hele traject naar de dood bij de slager in dat geval langer duurt dan het inslapen in de eigen wei.
Daarbij ga ik er vanuit dat er iets ernstig mis is met de gezondheid van het paard, zo'n paard laad ik niet meer op een trailer als het even kan.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind slachten ook een paardwaardige manier en met een ander paard zou ik er misschien wel voor kiezen.. maar het zal niet per definitie voor ieder paard het beste zijn.