Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Jammer dat mensen zo als het lijkt op hun tenen getrapt zijn. De bedoeling van di topic is gewoon dat dierenartsenkosten de pan uit rijzen
Citaat:Je kan door de vele voorbeelden duidelijk zien dat de prijzen veel verschillen.
Citaat:Je maakt mij niet wijs dat een verband 50 euro moet kosten.
Citaat:Ook het zelf uitnodigen : ik kom morgen wel weer. Ja zo kan ik het ook. Nee wel eerlijk blijven.
Citaat:Trouwens ik heb mijn rekening keurig netjes betaald hoor 20 dagen binnen de limiet !!
annastasia schreef:Inderdaad het scannen van een paard kost gewoon 3x zoveel als het scannen van een koe met hezelfde apparaat.
Vorig jaar heeft m'n pony een aantal weken bij de hengst gestaan;
€14,- particuliere visite
€16,- scan
Stond ze thuis, drachtigscannen;
€21,- visite
€23,- scan
Dit was dezelfde veearts.
Mooi geld verdienen staan er meerdere merries bij de hengstenhouder en bij iedere eigenaar voorrijkosten berekenen. Makkelijk verdiend!!
Verder heb ik d'r zelf hengstig gespoten met Dinolytic. Denk dat het mij wel wat geld gescheeld heeft dat ik het voor rundvee besteld heb, ipv voor mijn paard.
annastasia schreef:Waarom zeg ik, makkelijk verdiend? Als er meerdere merries staan, bij ieder paard voorrijkosten berekenen. Terwijl diegene maar op 1 staladres is. En er heel veel tijd mee wint. Dat noem ik makkelijk verdienen, want ja, die merriehouders betalen toch wel.
annastasia schreef:Waarom zeg ik, makkelijk verdiend? Als er meerdere merries staan, bij ieder paard voorrijkosten berekenen. Terwijl diegene maar op 1 staladres is. En er heel veel tijd mee wint. Dat noem ik makkelijk verdienen, want ja, die merriehouders betalen toch wel.
CarpeDiem schreef:@
Captura: over dat vrouw en man ben ik het met je eens. Moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook een mannelijke dierenarts prefereer voor de paarden, heb het idee dat die toch nét iets meer te vertellen hebben, en net wat doortastender zijn dan de vrouwelijke dierenartsen.. Die willen alleen maar iets 'leuks met dieren doen'.. Sorry, dan is dierenarts écht het verkeerde beroep
JaBa schreef:Ik ken nochtans vrouwelijke veeartsen die een kalf zonder moeite op de wereld zetten! Maar je hebt ergens gelijk dat runderwerk niet echt makkelijk is voor vrouwen. Paarden vind ik daarentegen wel. Vrouwen kunnen soms iets meer bekomen bij paarden die wat gevoelig zijn. Neen, met een vrouw bij de paarden geen enkel probleem. Zijn dikwijls ook wat fijner bij het werk aan wonden en dergelijke. Ook in het voordeel bij het opvoelen met smallere armen/handen.
Knavia schreef:Dinolytic heeft bij paarden veel meer kans op onaangenaame bijwerkingen dan b.v. Prosolvin. Ze gaan er eerder van zweten en kolieken. Maar ja, 't is wel veel goedkoper, dus da's dan wel véééél belangrijker. Voor jou.