Paard met voetprothese .......(Inclusief foto's )

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

imposantje

Re: Paard met voetprothese .......(Inclusief foto's )

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:28

Heel bijzonder dat ze daarmee al zover in ontwikkeling zijn!
Ziet er ook heel apart uit!

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 18:09

wauw heel knap dat ze dit kunnen .
Zo kan een paard toch nog genieten van zijn leven.

Viktorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:59

Tja... mooie uitvinding, dat zeker. Maar niet voor elk paard! Als diergeneeskunde student moeten we ook verder kijken dan alleen het medische deel. Denk aan Barbaro met zijn been breuk.
Ik denk dat heleboel paardjes geholpen kunnen worden, maar doe dit een sportpaard alsjeblieft niet aan. Deze paarden hebben veel energie en willen dingen kunnen doen, niet hele dagen in de wei staan. Kijk een paard wat al vaak in de wei staat met buiten ritjes kan dit heel goed. Maar wie wil er voor zo'n paard een protese betalen?? Ben benieuwd of je er ook gewoon me kan rijden, wel rustig dan maar hoeveel gewicht zo'n protese extra kan hebben. De "veer" moet natuurlijk niet te stug zijn want dat ik de vering van het paard weg. Ik wil me er zeker meer in verdiepen. Ze hebben namelijk ook nieuwe protese's voor honden waarbij de huid gewoon eraan groeit en de protese in het bot zit, geweldig!!!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 00:07

Denk wel dat men echt wel afweegt wat het beste voor het paard zal zijn. Ik denk dat zo`n prothese ook niet geheel kosteloos is of voor ieder paard weg gelegt is. Voor dit paard in iedergeval wel en zo te zien ondervind deze weinig hinder van zijn prothese.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:18

wat geweldig zeg,en dat dat paard nu gewoon lekker kan lopen en rennen,echt helemaal geweldig,het paard straalt echt uit dat hij gelukkig en blij is! Haha!

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:54

Hmm, vind dit wel een interessant onderwerp. Maar weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.

fraznic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:38

Jeetje, ze kunnen tegenwoordig wel veel zeg!

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:07

Heel bijzonder dat dit al mogelijk is. Mooi voor dat paard. Kan toch nog een mooi leven leiden in de wei.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:19

erg intressant knap dat ze zoiets ontwikkeld hebben. Ik snap ook dat sommige mensen er de nadelen van inzien (die er misschien ook wel zijn) maar als het paard daardoor nog een aantal jaar gelukkig kan leven dan vind ik dat geweldig! Ik had nog nergens een filmpje gezien geloof ik tenminste.. niet van déze protese (en dit paard)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:30

Viktorien schreef:
Tja... mooie uitvinding, dat zeker. Maar niet voor elk paard! Als diergeneeskunde student moeten we ook verder kijken dan alleen het medische deel. Denk aan Barbaro met zijn been breuk.
Ik denk dat heleboel paardjes geholpen kunnen worden, maar doe dit een sportpaard alsjeblieft niet aan. Deze paarden hebben veel energie en willen dingen kunnen doen, niet hele dagen in de wei staan. Kijk een paard wat al vaak in de wei staat met buiten ritjes kan dit heel goed. Maar wie wil er voor zo'n paard een protese betalen?? Ben benieuwd of je er ook gewoon me kan rijden, wel rustig dan maar hoeveel gewicht zo'n protese extra kan hebben. De "veer" moet natuurlijk niet te stug zijn want dat ik de vering van het paard weg. Ik wil me er zeker meer in verdiepen. Ze hebben namelijk ook nieuwe protese's voor honden waarbij de huid gewoon eraan groeit en de protese in het bot zit, geweldig!!!

Ik dacht dat de ts ook zei dat er niet meer op gereden kan worden, maar dat hij gewoon kan genieten van zijn oude dag.

Ik denk dat dit ook net zo werkt als een prothese voor mensen, ze hebben vast wel genoeg onderzoek gedaan dat het goed blijft zitten en dat het veilig is.. Het is een hele stap en ik vind het geweldig dat ze hie rnu ook mee bezig zijn!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:48

In dit geval vindt ik het prachtig, paard mist niet veel been en lijkt op de foto's er goed mee om te gaan. Hij ziet er gelukkig uit. Vraag me wel af hoe het zou zijn als er een groter deel van het been weg is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:51

In principe is het geweldig dat ze zoveel kunnen, echter...........wat is het doel hiervan. Je kunt niet meer rijden op zo'n dier lijkt mij? Dan ga je dus flinke hoge kosten aan om een prothese aan te schaffen, terwijl je imo het paard er geen plezier mee doet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:53

oh.. wie zegt dat je het paard er geen plezier mee doet? het paard zelf? lijkt mij toch juist fijn voor het beest dat die nog genieten kan van z'n leven en ook al kan je er niet meer op rijden hij/zij kan wel nog fijn een aantal jaren slijten in de wei. Omdat die niet goed genoeg meer is om op te rijden betekend dat niet zomaar dat je 'm 'dan maar laat afmaken' alhoewel natuurlijk niet iedereen dat kan betalen Knipoog

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:06

ik ben erg benieuwd naar het filmpje van TS

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:10

mentjuh schreef:
ik ben erg benieuwd naar het filmpje van TS

ik ook,
heb hier echt mijn vragen bij..

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:12

ik vraag me ook af door wat voor blessure dit komt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:48

Maartje1990 schreef:
oh.. wie zegt dat je het paard er geen plezier mee doet? het paard zelf? lijkt mij toch juist fijn voor het beest dat die nog genieten kan van z'n leven en ook al kan je er niet meer op rijden hij/zij kan wel nog fijn een aantal jaren slijten in de wei. Omdat die niet goed genoeg meer is om op te rijden betekend dat niet zomaar dat je 'm 'dan maar laat afmaken' alhoewel natuurlijk niet iedereen dat kan betalen Knipoog

Waarom zou een paard hiervan genieten dan?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:20

Pipo schreef:
Maartje1990 schreef:

Waarom zou een paard hiervan genieten dan?

Waarom niet?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:30

genieten niet persée.. maar gewoon, naar z'n zin hebben? 'gelukkig' zijn (in zoverre een paard zich gelukkig voelt.. geen idee hoe de gevoelens bij paarden precies zijn Tong uitsteken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:48

Maartje1990 schreef:
genieten niet persée.. maar gewoon, naar z'n zin hebben? 'gelukkig' zijn (in zoverre een paard zich gelukkig voelt.. geen idee hoe de gevoelens bij paarden precies zijn Tong uitsteken)

In de tijd dat het dier behandeld wordt, de prothese gemaakt wordt ben je zo weken verder, dan revalidatie. In die tijd heeft het dier de nodige pijn, waarbij ik het een heel wat paardwaardiger bestaan vind als je zo'n dier laat inslapen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:50

WAt knap.
Ben blij dat ze het paard toch nog een kans hebben gegeven.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:52

tja... dat weet ik niet hoor ik weet niet hoe dat gaat dus misschien valt dat wel mee! maar dat is inderdaad wel een vraag waar ook ik graag het antwoord op zou willen weten tot die tijd zou ik nog niet (zo'n) conclusies trekken Knipoog

alhoewel aan de andere kant, zoiets heb je met alles waarvoor een paard een (grote) operatie moet ondergaan. Ik zag zojuist nog een topic over een veulentje waar ze het oog eruit hebben moeten halen nou dat zal ook nog even voor flink wat pijn zorgen hoor! Maar het beest krijgt tenminste nog wel een kans en kan nog genieten van de rest van z'n leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:55

Maartje1990 schreef:
tja... dat weet ik niet hoor ik weet niet hoe dat gaat dus misschien valt dat wel mee! maar dat is inderdaad wel een vraag waar ook ik graag het antwoord op zou willen weten tot die tijd zou ik nog niet (zo'n) conclusies trekken Knipoog

alhoewel aan de andere kant, zoiets heb je met alles waarvoor een paard een (grote) operatie moet ondergaan. Ik zag zojuist nog een topic over een veulentje waar ze het oog eruit hebben moeten halen nou dat zal ook nog even voor flink wat pijn zorgen hoor! Maar het beest krijgt tenminste nog wel een kans en kan nog genieten van de rest van z'n leven.

Maar met 1 oog kan het dier nog wel GP lopen Knipoog

Ik trek die conclusies niet, want ik doe mijn paard zoiets gewoon niet aan. Als het dier er zo aan toe is ,dan laat ik het geen medisch wetenschappelijk onderzoeksdier worden.........vooral omdat het nut van een paard met een prothese mij totaal ontgaat.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:57

oh.. dus alleen omdat het voor jóu geen nut meer heeft moet die maar inslapen??? niet dat is lekker alleen omdat die voor jou niet goed genoeg meer is. Lekker egoistisch zeg. En met zo'n prothese kan het paard dus nog wél lopen Knipoog maar.. ik denk dat we nu iets te offtopic gaan. Knipoog

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:58

Moet een paard nut hebben dan?