Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Viktorien schreef:Tja... mooie uitvinding, dat zeker. Maar niet voor elk paard! Als diergeneeskunde student moeten we ook verder kijken dan alleen het medische deel. Denk aan Barbaro met zijn been breuk.
Ik denk dat heleboel paardjes geholpen kunnen worden, maar doe dit een sportpaard alsjeblieft niet aan. Deze paarden hebben veel energie en willen dingen kunnen doen, niet hele dagen in de wei staan. Kijk een paard wat al vaak in de wei staat met buiten ritjes kan dit heel goed. Maar wie wil er voor zo'n paard een protese betalen?? Ben benieuwd of je er ook gewoon me kan rijden, wel rustig dan maar hoeveel gewicht zo'n protese extra kan hebben. De "veer" moet natuurlijk niet te stug zijn want dat ik de vering van het paard weg. Ik wil me er zeker meer in verdiepen. Ze hebben namelijk ook nieuwe protese's voor honden waarbij de huid gewoon eraan groeit en de protese in het bot zit, geweldig!!!
mentjuh schreef:ik ben erg benieuwd naar het filmpje van TS
Maartje1990 schreef:oh.. wie zegt dat je het paard er geen plezier mee doet? het paard zelf? lijkt mij toch juist fijn voor het beest dat die nog genieten kan van z'n leven en ook al kan je er niet meer op rijden hij/zij kan wel nog fijn een aantal jaren slijten in de wei. Omdat die niet goed genoeg meer is om op te rijden betekend dat niet zomaar dat je 'm 'dan maar laat afmaken' alhoewel natuurlijk niet iedereen dat kan betalen
Pipo schreef:Maartje1990 schreef:oh.. wie zegt dat je het paard er geen plezier mee doet? het paard zelf? lijkt mij toch juist fijn voor het beest dat die nog genieten kan van z'n leven en ook al kan je er niet meer op rijden hij/zij kan wel nog fijn een aantal jaren slijten in de wei. Omdat die niet goed genoeg meer is om op te rijden betekend dat niet zomaar dat je 'm 'dan maar laat afmaken' alhoewel natuurlijk niet iedereen dat kan betalen
Waarom zou een paard hiervan genieten dan?
Maartje1990 schreef:genieten niet persée.. maar gewoon, naar z'n zin hebben? 'gelukkig' zijn (in zoverre een paard zich gelukkig voelt.. geen idee hoe de gevoelens bij paarden precies zijn)
Maartje1990 schreef:tja... dat weet ik niet hoor ik weet niet hoe dat gaat dus misschien valt dat wel mee! maar dat is inderdaad wel een vraag waar ook ik graag het antwoord op zou willen weten tot die tijd zou ik nog niet (zo'n) conclusies trekken
alhoewel aan de andere kant, zoiets heb je met alles waarvoor een paard een (grote) operatie moet ondergaan. Ik zag zojuist nog een topic over een veulentje waar ze het oog eruit hebben moeten halen nou dat zal ook nog even voor flink wat pijn zorgen hoor! Maar het beest krijgt tenminste nog wel een kans en kan nog genieten van de rest van z'n leven.