paardjoris schreef:Dan wil ik nog in het bijzonder iets kwijt naar dierenarts Coliena. Ten eerste vind ik het niet netjes zomaar collegae af te vallen, zelfs zonder dat je ze kent. Ten tweede suggereer jij dat Amber en Martin kwakzalvers te zijn. Indirect dus een heleboel dierenartsen. Want zoals ik hier boven al schreef, er zijn meerdere klinieken die hiermee werken, en ook meerdere dierenartsen die deze opleiding volgen, waaronder enkele gerenommeerde (oeps!).
Persoonlijk zou ik eerder mijn vraagtekens zetten bij een dierenarts die niets beters te doen heeft dan elke dag op bokt.nl te schrijven wat andere verkeerd doen. De dierenartsen die ik ken hebben daar geen tijd voor!
Ik vind het gewoon erg treurig dat vrij onbekende dingen (zo zijn er meerdere) zo door het slijk gehaald worden. Omdat jij of je buurman er toevallig niet bekend mee is, wil dat nog niet zeggen dat het kwakzalverij is. Wil je er meer over weten, zoek de informatie dan bij de bron. Groeten Joris
Goed, ten eerste weet ik niet hoe jij weet dat ik dierenarts zou zijn, maar dat doet er nu even niet toe. Wel is het zeer jammer dat jij het nodig vindt persoonlijke informatie zomaar in dit forum te smijten, terwijl je zulke dingen evengoed per pb kan vragen. Privacy is nog steeds een recht en ik beslis liever zelf wat ik openbaar maak en wat niet.
Ik vind het zeer jammer dat deze discussie deze weg op gaat. Ik ben nog nooit collega's afgevallen en ben ook niet van plan om dat ooit te doen. Als je zelfs eens goed leest, dan zou je letterlijk zien staan dat ik fysio en osteopathie nergens afbreek, ik vind het zelfs iets waar waarschijnlijk veel paarden baat bij kunnen hebben, hoewel ik het zelf niet zal toepassen. Ik heb alleen zwaar problemen met medische onzin verhalen. Heb nergens gezegd dat deze mensen complete kwakzalvers zijn, ze zullen ongetwijfeld heel veel paarden en eigenaars geholpen hebben, heb enkel problemen met deze specifieke behandeling. Dat is niet persoonlijk naar deze mensen gericht, maar op de behandeling. Heb nooit namen genoemd. Wat ik mij afvraag is waarom deze mensen dan zo heftig reageren? Ik word opeens bestookt met pb's. Ja, door andere veeartsen, die blijkbaar ook wel eens tijd hebben om op bokt te zitten, vreemd, aangezien zij dan toch de goeien zijn? Iedereen doet wat hij wil, maar iedereen heeft ook het recht zijn mening te hebben. je suggereert dat ik geen ervaring of achtergrond kennis zou hebben. Hierbij veroordeel je mij, terwijl je mij niet eens kent. Iets wat je mij probeert te verwijten, maar blijkbaar graag zelf doet. Ik heb mij zeer zeker verdiept in alles wat ik hier beweer. Ik heb objectief gezocht. Ik heb de anatomie volledig zelf bekeken, heb medische artikels opgezocht en raad eens, nergens staat ook maar iets beschreven over verdraaide baarmoeders of klemzittende eierstokken. Ook uit eigen ervaring ben ik het nog nooit tegen gekomen. Als iets zo vaak voorkomt als wat hier beweerd wordt, dan zouden er moeten artikels beschikbaar zijn en behandelingswijzen. Maar die zijn er niet. Nergens. Ook bij andere collega's ben ik gaan informeren, geen enkele die snapt wat er hier bedoeld wordt. Ook kan deze aandoening blijkbaar niet bewezen worden, maar goed, aangezien ik al pb's ontvang van mensen die het nodig vinden mij te overtuigen, zal ik deze zeker een kans geven en zeker opvolgen. Als er bewijs kan gegeven worden, ik ben zeker geen ongelovige, maar ben wel een wetenschapsmens, dus alle factoren moeten bekeken worden.
Wat je zegt over mijn activiteiten op Bokt? Hoe kan jij in godsnaam weten hoe ik mijn dagen vul? Welk werk ik doe? Daar ben je dus weer met de beschuldigingen. Maar kijk, je hebt gelijk, ik had moeten beter weten. Als universitair had ik moeten weten dat ik mij niet moest inlaten met zulke forums, dat ik mij meer moest beheersen. Ik vind het echter leuk om te lezen wat er in het hoofd van de klanten omgaat, om speciale gevallen te lezen, om achtergrond te hebben. En ja, soms lees ik tips die blijken te helpen, soms leer ik inderdaad bij. Maar ik had beter moeten weten. Na deze beschuldiging heb ik er dan ook geen zin meer in. Ik vind het jammer, want bokt is een soort verslaving, maar bij deze bemoei ik mij nergens meer mee. Pb staat open, maar voor de rest doe ik niet meer mee.