Baarmoeder massage bij paard onzin??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Wat een osteopaat wel niet kan vinden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:14

hopla schreef:
Met Utrecht heb ik zelf al een aantal keren hele slechte ervaringen gehad.
Dan kun je beter naar de Bosdreef in Moerbeke-Waas in Belgie afreizen.
Dat is net achter Antwerpen.

Dan zou ik kiezen voor de faculteits kliniek als je toch gaat Knipoog

Maar goed, de mensen die deze behandeling hebben laten doen. Weten dus eigenlijk niet wat er gebeurd is, noch is er wat ik kan lezen deftig uitgelegd wat een verkleving is. Of hoe die zich uit, en daarbij is er nog eens gezegd dat veel paarden pus in de baarmoeder hebben.

Ik kan eruit ze masseren ze los en je krijgt opluchting, maar wat er verder ingespoten is is onbekend?

Anoniem

Re: Baarmoeder massage bij paard onzin??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:23

Maar daar gaat het nou juist om Katiavl Knipoog , dat vage en dat doet het toch goed. Als de mensen echt kritisch zouden zijn en doorvragen en logisch denken, dan komt er misschien wel een ander verhaal.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:26

russel schreef:
Maar daar gaat het nou juist om Katiavl Knipoog , dat vage en dat doet het toch goed. Als de mensen echt kritisch zouden zijn en doorvragen en logisch denken, dan komt er misschien wel een ander verhaal.

Meestal zijn mensen bij behandelingen juist erg kritisch en dat vind ik raar, toch in mijn ervaring met de dierenarts. Ja
Daarom vind ik het zo vreemd dat de mensen die de behandeling hebben laten doen niet echt kunnen zeggen wat er gebeurd is behalve "baarmoedermassage". Maar aan de andere kant als je het goed kan brengen, en je klinkt overtuigend zullen mensen natuurlijk sneller volgen?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:11

Ik ken helemaal geen Bas en amber wel, maar daar heb ik net als over mijn osteopaat geen slecht woord over, en ik ben nogmaals ook niet doorverwezen door een osteopaat.. Wel weet ik, dat mijn merrie goed geholpen is, en ze nu weer met alle plezier door het leven loopt, en vrolijk en soepel haar werk doet...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:14

Plingubbelpost*
Laatst bijgewerkt door __PSM__ op 04-12-07 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:23

Die Amber is een dierenarts.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 14:35

Ik heb de titel van het topic laten wijzigen, in de hoop nog meer mensen te kunnen vinden met ervaringen...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:43

@ Coliena, dat weet ik, die was er bij mij ook bij, net als mijn eigen dierenarts, en mijn vader, helaas was ik er zelf niet bij...

Goed id mexxuna, ookal zijn de meningen verdeeld, zolang alles vriendelijk blijft, is het leuk om er met zijn allen over te praten.. Aangezien ik ook nog steeds denk dat de overige behandeling meer heeft gedaan bij mijn paard dan de baarmoederbehandeling!!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 17:11

Ik heb net gereden, het ging lekker.. ze was niet heel fris, en wilde gewoon lekker aan het werk..
Ze brieste veel, dat is toch ook wel een teken dat ze zich lekker voelt??
Ik ga van de week nog wat grondoefeningen doen.. en wat aan de dubbele longe, want dat vind ze ook heel erg leuk. Lachen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:10

Mexxuna schreef:
Ik heb steffi van de laarse er al eens bij gehad, en die is toen ook wel bezig geweest met accupuntuur.. misschien dat ik haar weer eens uit moet nodigen..

Ik denk dat je daar een stuk meer mee opschiet dan met inwendig rotzooien. En in elk geval een stuk veiliger.

Mexxuna schreef:
Ik heb net gereden, het ging lekker.. ze was niet heel fris, en wilde gewoon lekker aan het werk..
Ze brieste veel, dat is toch ook wel een teken dat ze zich lekker voelt??
Ik ga van de week nog wat grondoefeningen doen.. en wat aan de dubbele longe, want dat vind ze ook heel erg leuk. Lachen

Als ze er lol in heeft (briesen is goed en vaak ook teken van ontspanning) zal ze ok haar lijf meer willen gebruiken en soepeler blijven.

Verder hou een dagboek bij van wat je doet met haar. Schrijf daarin ook wat je voert, wat het weer was (warm, koud, regen, vochtig, etc.) medicijnen, wanneer nieuwe zak voer, nieuwe baal of lading hooi, hoe lang buiten,etc. en verder alle dingen die anders gaan dan normaal. Misschien dat je dan na een tijdje wel een oorzaak kan aanwijzen?

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 18:34

Tamary; dat laatste heb ik natuurlijk al lang gedaan, ze is zefs een tijd op de kliniek geweest, om haar te observeren..

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:56

Ik heb inderdaad ook een dagboek bijgehouden...

Mijn paard briest nu ook steeds meer, fijn is dat heh om te voelen dat ze fijn in der vel zitten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:24

Famke_93 schreef:
Ook jammer dat er mensen zijn die hem helemaal afkraken, terwijl ze eerst aan iedereen hem aanraden als het osteopaat ging want hij was namelijk de beste in hun ogen!
Wat jullie doen moeten jullie zelf weten, maar ik weet (samen met Mando) dat deze mensen bij ons op stal heel erg geholpen zijn door deze mensen!

Ik blijf dit maar moeilijk vinden. Zoals ik eerder ook vermeldde ben ik uitermate tevreden over het werk van deze osteopaat als het op skelet en spier problemen aankomt. Ik had ook altijd het idee dat hij vrij nuchter tegen dingen aan keek. Toen hij echter bij mij ook aan kwam zetten met die baarmoeder massage zonder uberhaupt naar mijn paard gekeken te hebben op dat moment en hetzelfde dier een aantal weken daarvoor had geprezen om de soepelheid vond ik dat toch wel erg verdacht. Ik heb toen een aantal vragen gesteld waar in mijn ogen antwoorden op kwamen die net niet helemaal duidelijk waren. Het enige wat hij mij wel exact kon vertellen op de cent af was de prijs. Ik heb mij geprobeerd te verdiepen in de achtergrond van deze behandeling maar werd hoe langer hoe sceptischer. Ik ben bang dat er een groepje mensen rond loopt die elkaar continue heel erg bevestigen in hun eigen behandelingsmethode en niet echt meer communiceren buiten hun 'clubje'. Dit vind ik niet goed. Ik vind dat als die methode dan echt zo goed is (die massage) ze op zijn minst grote klinieken zouden moeten informeren hierover voor eventuele doorverwijzingen of kritische blik van buitenaf. Op dit moment lijkt de kliniek in Nunspeet de enige te zijn die hiet zo van overtuigd is.
Waar ik wel van overtuigd ben is dat die Bastiaan een zeer goede paardenman is. Ik heb veel meer vertrouwen in zo'n persoon met een goed trainingsschema dan die rare behandeling in de kliniek.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 19:27

Sizzle, mag ik vragen of deze osteo nog steeds bij jou paarden komt, of heb jij hem nu (ook) helemaal afgezworen.
Ik was ook erg tevreden over hem, maar nu heb ik ernstige twijfels.

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:31

Mijn fries is ook een geval met een lastige rug mijn osteopate zei ook dat mijn paard last had van de baarmoeder ( is ook erg te merken als ze hengstig is ) ik ben overgegaan op homeopatische druppels die de hengstigheid e.d regelt.
Sinds ik dit middel gebruik is mijn paard veel liever in de omgang en ik merk dat ik ook beter haar buik mag aanraken ook het rijden gaat stukken beter.
Als ik stop met de druppels merk ik dat de klachten weer terug keren dus ik koop af en toe maar zo 'n flesje, zijn we beiden mee geholpen .

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:33

Deze osteopaat heeft trouwens ook naar mijn pony gekeken, maar heeft me niet aangeraden om zo'n behandeling te doen.
De andere pony hier op stal heeft er wel een gehad, dus is niet zo dat ze het gelijk iedereen aanraden..
Heb les gehad van Bastiaan en moest daarbij werk aan de hand doen en 2 maand niet rijden, zodat haar rug zo kon herstellen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:43

Mexxuna schreef:
Sizzle, mag ik vragen of deze osteo nog steeds bij jou paarden komt, of heb jij hem nu (ook) helemaal afgezworen.
Ik was ook erg tevreden over hem, maar nu heb ik ernstige twijfels.

Tja, als ik denk dat er iets niet in orde is in de gewrichten of rug bijv. dan zou ik hem denk ik wel weer laten komen (even afgezien van het feit dat ik niet meer in zijn behandelgebied woon).
Wat ik eigenlijk altijd al doe, is niet vermelden wat de klachten zijn. Ik ga er van uit dat een goede fysio die klachten dan kan vinden en dat doet hij meestal prima. De laatste keer dat hij kwam voelde ik een kleine hapering op een diagonaalbenenpaar tijdens het uitstrekken. Ik heb gezegd dat hij slechts voor controle kwam maar pikte het probleem er wel uit.
Nooit kwam hij met vage oplossingen tot ineens hij telefonisch diagnoses ging stellen. Ik denk niet dat hij erg helderziend is, dus vanaf toen is het vertrouwen wel wat ingedeukt.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 19:47

Ja mijn vertrouwen heeft ook een klap gekregen ja....
En ik had een heel schema gemaakt met alle aandoeningen en medicatie die luna gehad had, van 2003 t/m 2007.
maar hij heeft er niet de moeite voor gedaan om het even te bekijken.

paardjoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:31

Ik werd op deze discussie gewezen door een kennis van mij. Ik heb mijn paard ook laten behandelen en vond het zeer interessant. Ik heb mezelf wel eerst verdiept in de materie omdat ik graag zelf mijn informatie verzamel. Tijdens de behandeling kan ik niet anders zeggen dat alles erg goed uitgelegd wordt. En het klinkt ook heel logisch. Op zich is dat nog het minst interessante, want hoe mijn paard tijdens de behandeling reageerde en de vooruitgang daarna, dat was pas echt interessant.
Wat ik nou altijd zo jammer vind aan bokt.nl, is dat allerlei mensen over iets discussieren, zonder de mensen om wie het gaat erin te betrekken.
Op dat moment is het dus geen discussie meer, maar puur geroddel!
Ik heb zelf erg goede ervaring met de behandeling, maar dat is puur persoonlijk. Gelukkig wordt het wel op meerdere dierenklinieken gedaan, slechts vijf. Daar wordt ook de "baarmoederbehandeling door andere dierenartsen gedaan". Vind ik een goede zaak, want dingen die werken, moeten verspreid worden. Zelf kon ik kiezen tussen Nunspeet en Hellendoorn, gezien de locatie waar ik woon.
Zo zie je maar weer, dat er allerlei onwaarheden over bokt vliegen, zolang mensen over dingen blaten, waar ze zich niet verder in verdiept hebben.
Ik zou zeggen: WIL JE WETEN HOE HET WERKT EN OF HET WERKT, GA DAN EEN KEER BIJ DEZE MENSEN KIJKEN EN LUISTER NIET NAAR MENSEN DIE ER ÜBERHAUPT GEEN ERVARING MEE HEBBEN.
Dan wil ik nog in het bijzonder iets kwijt naar dierenarts Coliena. Ten eerste vind ik het niet netjes zomaar collegae af te vallen, zelfs zonder dat je ze kent. Ten tweede suggereer jij dat Amber en Martin kwakzalvers te zijn. Indirect dus een heleboel dierenartsen. Want zoals ik hier boven al schreef, er zijn meerdere klinieken die hiermee werken, en ook meerdere dierenartsen die deze opleiding volgen, waaronder enkele gerenommeerde (oeps!).
Persoonlijk zou ik eerder mijn vraagtekens zetten bij een dierenarts die niets beters te doen heeft dan elke dag op bokt.nl te schrijven wat andere verkeerd doen. De dierenartsen die ik ken hebben daar geen tijd voor!
Ik vind het gewoon erg treurig dat vrij onbekende dingen (zo zijn er meerdere) zo door het slijk gehaald worden. Omdat jij of je buurman er toevallig niet bekend mee is, wil dat nog niet zeggen dat het kwakzalverij is. Wil je er meer over weten, zoek de informatie dan bij de bron. Heb je daar geen zin in, heb er dan ook geen mening over en ga er al helemaal niet over schrijven op een forum, want uiteindelijk zet je jezelf voor gek. Neem nou het voorbeeld "het wordt alleen in Nunspeet gedaan". Iemand heeft dat geroepen en ik heb het al een aantal keer terug gezien. Onwaar en nergens op gebaseerd, en zo is het met alles.
Dat wilde ik jullie even melden!
Groeten Joris

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:45

Joris, kun jij ook de behandeling benoemen? En de aandoening waarvoor deze behandeling gebruikt wordt?
Hoe kun je info en onderzoeksresultaten door een onafhankelijke partij terugvinden op internet?
En onder welke (onafhankelijke) bronnen?

paardjoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:12

Beste Maikeltje,
Begin eens te zoeken op osteopathie. Je zal snel zien dat osteopathie zich erg bezig houdt met de organen. Dat ze dit bij ICREO niet doen, zegt meer over ICREO dan over osteopathie.
Je kunt dan onafhankelijk lezen dat de genoemde organen een grote rol kunnen spelen in het gehele fysieke plaatje.
Verder kan je dus eens gaan kijken, en je eigen ogen en verstand laten bepalen wat je er van vindt. Op het moment zijn er in Amerika onderzoeken om de effecten van osteopathie te bewijzen. Misschien is daar iets over te vinden. Vraag eens aan dierenartsen die ook osteopathie doen informatie.
De dierenartsen die het niet kennen zijn natuurlijk ook niet onafhankelijk, en zeker geen bron voor informatie. Maar dat lijkt me logisch!
Overigens vind ik jouw spreuk heel mooi voor deze topic.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:23

Joris, je zult snel genoeg merken dat die spreuk meer voor bokt in het algemeen geldt ipv voor dit topic in het bijzonder Clown

Ik heb me een hele tijd geleden al in osteopatie verdiept, maar wilde graag weten of er op internet, buiten de genoemde site in dit topic, iets over de baarmoederaandoening te vinden is op internet. Ik dacht dat jij dat misschien wel zou weten. Want hierover heb ik nog niets kunnen vinden, weet ook niet hoe deze speciefieke aandoening wordt genoemd. Vandaar mijn vraag Lachen

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:34

paardjoris schreef:
Dan wil ik nog in het bijzonder iets kwijt naar dierenarts Coliena. Ten eerste vind ik het niet netjes zomaar collegae af te vallen, zelfs zonder dat je ze kent. Ten tweede suggereer jij dat Amber en Martin kwakzalvers te zijn. Indirect dus een heleboel dierenartsen. Want zoals ik hier boven al schreef, er zijn meerdere klinieken die hiermee werken, en ook meerdere dierenartsen die deze opleiding volgen, waaronder enkele gerenommeerde (oeps!).
Persoonlijk zou ik eerder mijn vraagtekens zetten bij een dierenarts die niets beters te doen heeft dan elke dag op bokt.nl te schrijven wat andere verkeerd doen. De dierenartsen die ik ken hebben daar geen tijd voor!
Ik vind het gewoon erg treurig dat vrij onbekende dingen (zo zijn er meerdere) zo door het slijk gehaald worden. Omdat jij of je buurman er toevallig niet bekend mee is, wil dat nog niet zeggen dat het kwakzalverij is. Wil je er meer over weten, zoek de informatie dan bij de bron. Groeten Joris

Goed, ten eerste weet ik niet hoe jij weet dat ik dierenarts zou zijn, maar dat doet er nu even niet toe. Wel is het zeer jammer dat jij het nodig vindt persoonlijke informatie zomaar in dit forum te smijten, terwijl je zulke dingen evengoed per pb kan vragen. Privacy is nog steeds een recht en ik beslis liever zelf wat ik openbaar maak en wat niet.
Ik vind het zeer jammer dat deze discussie deze weg op gaat. Ik ben nog nooit collega's afgevallen en ben ook niet van plan om dat ooit te doen. Als je zelfs eens goed leest, dan zou je letterlijk zien staan dat ik fysio en osteopathie nergens afbreek, ik vind het zelfs iets waar waarschijnlijk veel paarden baat bij kunnen hebben, hoewel ik het zelf niet zal toepassen. Ik heb alleen zwaar problemen met medische onzin verhalen. Heb nergens gezegd dat deze mensen complete kwakzalvers zijn, ze zullen ongetwijfeld heel veel paarden en eigenaars geholpen hebben, heb enkel problemen met deze specifieke behandeling. Dat is niet persoonlijk naar deze mensen gericht, maar op de behandeling. Heb nooit namen genoemd. Wat ik mij afvraag is waarom deze mensen dan zo heftig reageren? Ik word opeens bestookt met pb's. Ja, door andere veeartsen, die blijkbaar ook wel eens tijd hebben om op bokt te zitten, vreemd, aangezien zij dan toch de goeien zijn? Iedereen doet wat hij wil, maar iedereen heeft ook het recht zijn mening te hebben. je suggereert dat ik geen ervaring of achtergrond kennis zou hebben. Hierbij veroordeel je mij, terwijl je mij niet eens kent. Iets wat je mij probeert te verwijten, maar blijkbaar graag zelf doet. Ik heb mij zeer zeker verdiept in alles wat ik hier beweer. Ik heb objectief gezocht. Ik heb de anatomie volledig zelf bekeken, heb medische artikels opgezocht en raad eens, nergens staat ook maar iets beschreven over verdraaide baarmoeders of klemzittende eierstokken. Ook uit eigen ervaring ben ik het nog nooit tegen gekomen. Als iets zo vaak voorkomt als wat hier beweerd wordt, dan zouden er moeten artikels beschikbaar zijn en behandelingswijzen. Maar die zijn er niet. Nergens. Ook bij andere collega's ben ik gaan informeren, geen enkele die snapt wat er hier bedoeld wordt. Ook kan deze aandoening blijkbaar niet bewezen worden, maar goed, aangezien ik al pb's ontvang van mensen die het nodig vinden mij te overtuigen, zal ik deze zeker een kans geven en zeker opvolgen. Als er bewijs kan gegeven worden, ik ben zeker geen ongelovige, maar ben wel een wetenschapsmens, dus alle factoren moeten bekeken worden.
Wat je zegt over mijn activiteiten op Bokt? Hoe kan jij in godsnaam weten hoe ik mijn dagen vul? Welk werk ik doe? Daar ben je dus weer met de beschuldigingen. Maar kijk, je hebt gelijk, ik had moeten beter weten. Als universitair had ik moeten weten dat ik mij niet moest inlaten met zulke forums, dat ik mij meer moest beheersen. Ik vind het echter leuk om te lezen wat er in het hoofd van de klanten omgaat, om speciale gevallen te lezen, om achtergrond te hebben. En ja, soms lees ik tips die blijken te helpen, soms leer ik inderdaad bij. Maar ik had beter moeten weten. Na deze beschuldiging heb ik er dan ook geen zin meer in. Ik vind het jammer, want bokt is een soort verslaving, maar bij deze bemoei ik mij nergens meer mee. Pb staat open, maar voor de rest doe ik niet meer mee.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:46

he coliena!!ik wist het wel!! daarvoor weet je ook zoveel van wormen,en nog veel maar,leuk!!!sorry even off-topic

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:49

je verlaat ons toch niet hoop ik???ik denk (ik zeker...) dat we nog een hoop kunnen leren van je!