Hij is moe en lusteloos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mieske

Re: Hij is moe en lusteloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:20

geerke schreef:
waarom heb je een paard als je er niet kunt of wil voor zorgen,een paard kost nou eenmaal tijd en geld,ik ben zelf z'on 1.5 uur bezig en dan heb ik ze nog bij huis staan en rij niet....
Ga gewoon eens per week ergens op een manege rijden ,is ook leuk,en veel minder verantwoordelijkheid.....

JA dat vind ik nou ook, breng je paard naar femmefatale en ga op de manege rondjes hobbelen. Heb je ook geen dierenarts kosten en dus ook geen mot met je man over de rekeningen Clown

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 12:20

Als hij 2 brokjes per kreeg van die vrouw waarom heb je er dan niks van gezegd, je houd toch van dieren of heb ik het mis?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:22

marleen_usar schreef:
Dan vraag ik me toch steeds meer af wie die bewuste bokkers dan zijn,als zij weten dat hij geen voer kreeg toen hij op de wei stond waarom grepen ze dan niet in? Voor mij was het 65 km rijden en dat doe je niet iedere dag,en als ik kwam stond er altijd voer.Nu begrijp ik waarom hij zolang over 1 zak voer deed.

Als jij je paard 65 km weg zet, is dat jouw keuze en dus jouw verantwoording!
Waarom zou iemand in moeten grijpen??
Tuurlijk, uit het oogpunt van het paard zou iedereen dat hier doen, maar dan kunnen we alle zorg op ons gaan nemen van alle paarden die het slecht hebben!!
Je kunt hun hier niet op aan spreken!!!!! Zij zijn niet verantwoordelijk voor jouw paard.. jij wel..

Ik had het in het begin van dit topic nog voor je opgenomen, omdat ik de rest van je mailtjes nog niet had gelezen... maar heb er nu eigenlijk geen goed woord meer voor..

Mocht je er nog eens over nadenken om je paard af te staan aan iemand die wel alle zorg en kosten in je paard wilt stoppen.... ik hou me nog steeds aanbevolen, ondanks dat ik je paard nog nooit heb gezien, en ik ook niet weet wat ik kan verwachten..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 28-11-07 12:26, in het totaal 2 keer bewerkt

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:23

marleen_usar schreef:
Als hij 2 brokjes per kreeg van die vrouw waarom heb je er dan niks van gezegd, je houd toch van dieren of heb ik het mis?

Doe maar lekker sarcastisch.. Daar schiet je lekker veel mee op..
Als je nou eens voor je paard ging zorgen ipv hier idiiot loopt te doen, lijkt me een beter idee Rolleyes

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:24

En trouwens in die tijd dat jij hier elke dag op bokt zit,
had je al heen en weer naar je paardje kunnen rijden op die wei ! Clown

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 12:25

Mij is altijd geleerd als je een dier neemt zorg je er tot het einde voor,het is geen weg werp artikel.Mijn man zegt dat ik me geen zorgen hoeft te maken, die vind het heel erg voor me,hij steunt mij tenminste.Als ik zie dat een paard maar 2 brokjes krijgt een paar weken lang en daar mager van word zeg ik daar zeker iets van.Ik kan niet voor mijn paard zorgen want die komt morgen pas terug.nog maals eerst lezen aub maar dat is erg moeilijk voor jullie,hij staat in een kliniek en niet op de wei.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 12:26

Ik geloof ook niet dat iemand heeft gezien dat hij maar weinig eten kreeg,dan had die persoon echt wel in gegrepen.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:26

*Zucht* Ik vraag me af of God je misschien heeft overgeslagen met het uitdelen van de hersenen Rolleyes

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:31

marleen_usar schreef:
Mij is altijd geleerd als je een dier neemt zorg je er tot het einde voor,het is geen weg werp artikel.Mijn man zegt dat ik me geen zorgen hoeft te maken, die vind het heel erg voor me,hij steunt mij tenminste.Als ik zie dat een paard maar 2 brokjes krijgt een paar weken lang en daar mager van word zeg ik daar zeker iets van.Ik kan niet voor mijn paard zorgen want die komt morgen pas terug.nog maals eerst lezen aub maar dat is erg moeilijk voor jullie,hij staat in een kliniek en niet op de wei.

Zeg je er wat van....???
Zoals ik al zei is jouw paard jouw verantwoordig... dus ook zijn voer..
Als je em ergens in pension hebt staan waar afspraken zijn gemaakt, kan je er wat van zeggen..
Maar niet als je gewoon iemand hebt gevraagd om em te voeren, het is en blijft dan jouw verantwoording..
Anders moet je gewoon zorgen dat hij dichter bij huis komt te staan.. zodat je er vaker naar toe kan..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:36

marleen_usar schreef:
Ik geloof ook niet dat iemand heeft gezien dat hij maar weinig eten kreeg,dan had die persoon echt wel in gegrepen.

Wat spreek jij jezelf tegen zeg!!!
Eerst krijgt hij slecht een plak hooi per dag.
In je volgende mail staat dat hij genoeg te eten kreeg..
En nu is het iemand anders zijn schuld omdat deze niet in greep???

Sorry Marleen.... maar je maakt me echt heel kwaad nu...
Dat je fout bent geweest is nu eenmaal niet anders, maar heb in ieder geval de ballen om het toe te geven!!!!!!!!!!
Ipv iedereen de schuld te geven behalve jezelf...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:56

oeps gezellig hier,volgens mij kunnen we deze discussie beter sluiten,heeft geen enkele zin,ik weet genoeg!!!alleen heb ik medelijden met het arme paard,zoek gewoon iemand die er wel tijd,liefde en geld in wil stoppen....

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:05

Volgens mij is Marleen _usar een fantast en ik hoop dat het paard wat ze zou bezitten ook een fantasieverhaal is

Afgod oh god dat hoop ik zo.........

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:36

marleen_usar schreef:
Ik kan er wel voor zorgen , maar als hij in een wei 65 km verder staat ga ik er niet iedere dag heen.Leuk te horen dat sommige van jullie dat wel zouden doen of daar tijd voor zouden hebben.

Net reed je er nog elke dag een half uur op het beestje en nu staat hij zover weg?

Ik begrijp je niet meer... Misschien kan je een samenvatting geven van het voeren van de laatste maanden enz?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:38

Litterbox schreef:
marleen_usar schreef:
Ik kan er wel voor zorgen , maar als hij in een wei 65 km verder staat ga ik er niet iedere dag heen.Leuk te horen dat sommige van jullie dat wel zouden doen of daar tijd voor zouden hebben.

Net reed je er nog elke dag een half uur op het beestje en nu staat hij zover weg?

Ik begrijp je niet meer... Misschien kan je een samenvatting geven van het voeren van de laatste maanden enz?

Dat hebben al meerdere mensen gevraagd, maar dat heeft ze nog steeds niet gedaan.. Ik denk dat je kan wachten tot sint juttemus op dat antwoord Slapen

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:45

Ze liegt zichzelf het hoekje in
maar als het paard echt bestaat is hij de dupe van dit gestoorde #^^&*$##@*!!! Boos!

camarque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:29

JE SCHRIJFT DAT JE ALLES HEB LATEN TESTEN , WAT IS ALLES EN HEB JE AL DE TEKENBEETZIEKTE TESTEN LATEN UITVOEREN?????
ZORG DAT JE WEET WAT JE PAARD EET! LET OP DAT ER GEEN EIKELTJES IN DE WEI LIGGEN, ER ZIJN VORIGE MAAND TWEE PAARDEN IN BERGEN OP ZOOM AAN OVERLEDEN!
ALS JE PAARD DICHTER BIJ STAAT HEB JE ZELF ALLES IN HANDEN . ZORG VOOR GENOEG BROKKEN ZODAT ZE NIET ZUINIG HOEVEN DOEN MET HET VOER ,OF DOE HET IN AFGEWOGEN ZAKJES! ZO WEET JE WAT HIJ BINNEN KRIJGT.
MISSCHIEN IS HET WAT OM SAMEN MET IEMAND ,DE VERZORGING TE DOEN EN ZO IN OVERLEG JE PAARD EEN NIEUWE START TE GEVEN. jIJ ALS EIGENAAR BLIJFT VERANTWOORDELIJK . SUCCES

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:39

Ik heb haar berichten een beetje nagelezen en het komt op het volgende neer.

Haar paard was in juni nog moddervet en bevangen. Ze voerde het beestje daarom nog maar 1 plakje hooi per dag. Beweging was niet toegestaan.

Eind September is hij zo mager dat als je van boven kijkt dat het bij zijn staartwortel is ingevallen. Daarnaast is al zijn bespiering weg.

Hij is ook mager geworden nadat ze een paar weken op vakantie was geweest.

In oktober heeft hij koliekverschijnselen.

In november heeft hij rotstraal.

Ze loopt al maanden te kloten met maiskoeken, brokken, muesli, pulp, hooi, gedroogd hooi enzovoort...

Daarnaast heeft ze ook omgangsproblemen gehad met het paard, zoals steigeren en trappen.

Anyway, het is één en al ellende.

En dan nog wat, volgens de berichten moet ze weg uit de stal die 65 km verder op staat.

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:58

*mengt zich er ook in*

Volgens mij liegt ze zichzelf ook in een hoek ja. Ze reageert wel op andere topics en hier niet..... Is vast weer een nieuw verhaaltje aan het verzinnen.
Al zou mijn paard in Belgie of Duitsland of weet ik veel wat staan: IK ga er ELKE dag naartoe!! En beestje zou ook genoeg te eten krijgen, als hij zo moe is en lusteloos bla bla zorg dan dat hij GOED voer krijgt. Vraag bv aan je dierenarts wat goed is voor jouw paardje...... Als dat beest al ooit een dierenarts heeft gezien teminste.....

K heb hier echt geen woorden voor

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:59

Tja, wat kan ik nog zeggen..??
Geef hier en ik knap em op...??

Bovendien heeft ze dan geen gezeik meer met dr vent, houdt ze geld van de DA en stalling in dr eigen zak.. en het paard is beter af...

Maarja... wie ben ik??

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:19

Bedankt paardje,om de mensen hun ogen te laten openen,ikzelf ben al bij elk topic bezig om mensen de waarheid laten in te zien.
Zelfs wordt ik in begin van het topic nog door mensen op de vingers getikt!!
ik vergeef die mensen want hun wisten toen niet beter!!!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:24

savath schreef:
Bedankt paardje,om de mensen hun ogen te laten openen,ikzelf ben al bij elk topic bezig om mensen de waarheid laten in te zien.
Zelfs wordt ik in begin van het topic nog door mensen op de vingers getikt!!
ik vergeef die mensen want hun wisten toen niet beter!!!

Je bent echt niet de enige, ik ben ook het hele topic al bezig.. En ze ziet nog niet in dat ze fout bezig is Rolleyes
Maar ja Madam is waarschijnlijk overgeslagen door God toen hij de hersenen aan het uitdelen was Schijnheilig

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:34

Litterbox schreef:

litterbox dat heb ik pas 3 keer gevraagd en daar geeft Marleen geen antwoord op helaas.....

@marleen: Ik ben het volledig met je eens dat een dier geen wegwerp spul is en dat je ervoor blijft zorgen tot zijn einde, zo zit ik absoluut ook in elkaar!
Maar toen mijn oudje magerder werd etc, hing ik wél direct aan de bel.
Een paard tegen willens en wetens in houden, omdat jij vind dat het geen wegwerpartikel is, maar je er geen zorg voor kunt dragen, vind ik niet kunnen!!!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:49

Oja, ze zal nu trouwens niet meer reageren hoor. Dat gaat in elk topic zo. Als ze advies krijgt en de mensen er dan achter komen dat het van geen kant klopt komt ze gewoon niet meer in het topic en begint over een paar weken weer een nieuwe...

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:55

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:58

@ herbey: ik denk niet dat in dit geval een poedertje of iets dergelijks wonderen doet.... helaas...
Paard krijgt/kreeg nauwelijks hooi, als de basis er al niet is, helpt al het overige helemaal niet...