Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pasterza schreef:Heb net de uitslag binnen gekregen maar heb geen idee wat het betekend. Maandag bel ik de veearts wat haar bevindingen zijn en lopen we de lijst met waardes door. Kon ook eerder bellen maar het leek ons handiger om pas te bellen wanneer ik zelf de waardes binnen had.
Ik noem hier alleen de afwijkende waardes:
alfa globuline 13 (17-22)
ureum 4,2 (5,0-8,4)
hemoglobine 6,6 (7,5-9,0)
hematocriet 0,32 (0,36-0,42)
monocyten 6 (0-5)
En dan nog iets wat ik niet snap:
thrombocyten 199 (10E09/L)
Reden dat ik bloedonderzoek heb laten doen is dat bij mijn paard de spieren weg vallen en z'n buik uitdeit. Voornamelijk het achterste en onderste gedeelte van de buik en wordt erg hard. Daarnaast komen er rare geluiden uit z'n mond (=maag oid). Vorig jaar had hij dit ook en uit darmonderzoek kwam dat hij erg pijnlijke en opgezwollen darmen had door teveel zand in z'n darmen. Hier is hij voor behandeld.
In september nog mestonderzoek laten doen (doe ik altijd gelijktijdig met de jaarlijkse enting, uit voorzorg), daaruit bleek dat ie wormvrij en zandvrij was en hij wordt regelmatig ontwormt, dus een worminfectie lijkt me uitgesloten. Wat het wel is, hoop ik maandag te horen.
AnneOkona schreef:........Onze instructrice opperde dat de verkeerde waarden van de lever mogelijk ook te maken konden hebben door het vele vocht van de wortelen...
.....