Jar schreef:Bedankt voor de uitleg.
Ik ben al een beetje meer gerustgesteld moet ik zeggen en zie de castratie nu al een stuk beter zitten.
ik ken het
die van mij word ook met een paar weken gecastreerd.
heb er al de hele dag voor vrijgenomen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jar schreef:Bedankt voor de uitleg.
Ik ben al een beetje meer gerustgesteld moet ik zeggen en zie de castratie nu al een stuk beter zitten.
madelief88 schreef:Ja, en ik heb laatste het "technische" gedeelte zegmaar van een castratie doorgelezen, toen dacht ik echt well even, slik wat doe ik mijn kanjer aan![]()
Maar dan denk ik maar aan hoe vrolijk hij zal zijn als hij lekker op het land kan gaan spelen in de kudde, dat helpt![]()
Maar ik zie dus ook erg tegen de castratie op..
CarpeDiem schreef:wij gaan er soep van koken!!
Leontien_98 schreef:CarpeDiem schreef:wij gaan er soep van koken!!
Van welke ballen ?
merrieveulen schreef:het is wel handig als het paard het afspuiten al kent inderdaad, daar heb je straks voordeel van.
ik zag ook erg op tegen de castratie van mijn veulen, omdat het bij mijn andere paard gepaard ging met een hoop stress, drie volwassen kerels die tegen mijn paard vochten etc. niet leuk. bij mijn veulen ging het heel rustig, niks aan de hand. ik was ook de hele dag vrij, en heb het goed in de gaten gehouden enzo. geeft een geruster gevoel dan.
Leontien_98 schreef:CarpeDiem schreef:wij gaan er soep van koken!!
Van welke ballen ?
Sette schreef:Nee soep ga ik er niet van koken!![]()
Maar weet iemand iets over het uitgroeien na castratie. Ik heb een twee jarig hengstje dat nog flink moet groeien. Nou heb ik me laten vertellen dat ze als hengst breder worden en als ruin hoger uitgroeien. Wie heeft hier ervaring mee en kan me advies geven.
CarpeDiem schreef:wij gaan er soep van koken!!
Van welke ballen ?
Volgens mij heeft een hengst maar 2 ballen!!
madelief88 schreef:Spuit jij al meteen af? Ik heb meerdere keren gelezen dat je hier pas mee moet beginnen als de zwelling erg is, van onze DA mogen we er ook niet mee beginnen.
Weet iemand meer hierover?