henny_w schreef:Het schijnt dat corticosteroides Cushing in de hand kunnen werken. Zelfs al hebben ze die medicatie jaren ervoor al gehad.
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is of er in dit topic meer Cushing paarden zijn die ooit wel eens corticosteroide's hebben gehad?
Evita heeft bij mij 2 keer een corticosteroide injectie gehad, de laatste was afgelopen zomer in haar kootgewricht. Ik ben er niet weg van, maar ze liep toen zo beroerd dat ik alles heb aangegrepen.
Ik vind het zo moeilijk of ik nu wel of niet met Pergolide moet beginnen bij Evita.. Ze heeft vorige week een infectie gehad in haar keel/luchtzakken, waardoor er een enorme hoeveelheid troep uit haar neus kwam. Ze heeft een paar dagen antibiotica injecties gekregen en nu gaat het gelukkig alweer een stuk beter, maar dit moet natuurlijk niet vaker gaan gebeuren.
Aan de ene kant wil ik graag met de pergolide beginnen, omdat ze toch een heleboel duidelijke symptomen heeft en omdat ze maar niet aan wil komen. Aan de andere kant mist ze ook een paar belangrijke symptomen (ze heeft een hele mooie vacht en plast/drinkt/zweet niet meer dan normaal. Ze is ook niet bevangen geweest.) In theorie kan het nog steeds alleen insulineresistentie zijn. Ik vind het nogal wat om met zulke medicatie te beginnen zonder dat ik heel zeker weet dat ze Cushing heeft.. En de dexa test durf ik ook niet echt aan.
Er is ook meteen wat mest meegenomen om een worminfectie uit te sluiten ivm het afvallen, daar krijg ik morgen een uitslag van.
Wat ik nog nergens heb kunnen vinden op internet, is waarom Cushing paarden soms vetbultjes boven de ogen krijgen. Is er iemand hier die dat weet? Heeft dat met insulineresistentie te maken of is er een andere verklaring voor?