Onze merrie heeft een ernstig ongeluk in stal gehad..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoveDunc

Re: Onze merrie heeft een ernstig ongeluk in stal gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:12

Gister liep ze op 3 benen en nu weer gewoon op 4 klaar. Ze hebben afgewacht tot vanmorgen en toen ging het alweer stukkebeter.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:12

avanti4ever schreef:

ik moeteerlijk zeggen mijn paard is nog nooit in n kliniek geweest
alleen mn vorige pony dat was savonds is dat ook duurder?
nou ja ik weet inet wat t kost maar als t nosig is voor mn paard maakt t me niet uit welke dag het is:) als is het 31 dec en 00;00uur;)

Ik kan je vertellen als je daar een consultje hebt van enkele uren, dat het aardig oploopt hoor. Knipoog En dan was dat nog op afspraak door de week.
Ik kan mij voorstellen dat dat al een mooi bedragje wordt als je er in het weekend of s'nacht aankomt zetten met een gewond paard.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:16

ja ok Luckystory dan zou ik tregelen dat ik in termijnen betaal als dat kan maar dit is een andere discussie en erg off hihi
dus maar goed ik denk wel dat ik m gelijk zou brengen als het nodig is of nee als mn v.a. zegt dat t nodig is om naar bijv utrecht te moeten

lovekandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:17

het gaat dus totaal niet om het geld. anders hadden deze paarden echt niet van die vrouw geweest al had ze het zo krap gehad. en de fokker is echt niet gek hoor. genoeg paarden op ze land staan als daar wat mee is gaat die ook niet meteen de DA bellen. ze hebben het gewoon aangekeken. en het gaat nu gewoon goed. zodra het weer dreigt slecht te gaan dan hebben ze heus wel het verstand om een DA te bellen. al is het 1uur snacht's.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:18

LoveDunc schreef:
Gister liep ze op 3 benen en nu weer gewoon op 4 klaar. Ze hebben afgewacht tot vanmorgen en toen ging het alweer stukkebeter.

Paard van een stalgenootje had een gebroken schouder, liep na een dag ook weer gewoon op 4 benen Ja

Snap serieus niet dat zulke mensen paarden hebben. Als je al te beroerd bent om de DA te laten komen, neem dan geen paarden.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:18

LoveDunc schreef:

T'is niet omdat ze weer op alle 4 loopt dat er niets aan de hand kan zijn.

Ik heb mijn paard ook eens op 3 benen op het land gevonden om 10 uur s'avonds. Binnen de 10 minuten was er een Da aanwezig hoor. (Dat heb ik dus wel over voor m'n paard Knipoog ) De dag erna liep het paard ook weer op alle 4 en enkele dagen nadien zelfs amper mank. Maar uiteindelijk bleek er toch veel meer mis, dan op het eerste moment gedacht was. Het heeft toen nog een operatie en 6 maanden revalideren gekost voor het paard weer 'gezond' werd verklaard.

DaNaAtJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:20

heel veel sterkte !

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:24

Ach jeetje heel veel sterkte er maar mee .moet je toch niet aandenken dat je je paard zo aantreft pffff.
Hoop dat t helemaal goed komt Verward

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:27

jemig ga nou niet sarcastisch doen..

als er iemand afgezeikt moet worden, bied ik me aan als vrijwilliger, linda hoeft dit niet op d'r dak te krijgen.. denk dat die nu bij Um zit!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:30

Ilsiie schreef:
jemig ga nou niet sarcastisch doen..

als er iemand afgezeikt moet worden, bied ik me aan als vrijwilliger, linda hoeft dit niet op d'r dak te krijgen.. denk dat die nu bij Um zit!

Het gaat hier toch niet om afzeiken, wel om je verantwoordelijkheid te nemen. (Dan gaat het niet persé over de verantwoordelijkheid van TS, maar van o.a. die fokker) Zoals eerder gezegd, 't is niet omdat een paard weer op 4 benen loopt dat alles in orde is.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:36

nee oke, was misschien beetje fel van mij.. sorry..

Maar echt, geloof mij alsjeblieft als ik zeg dat ze écht om dat paard geven.. Natuurlijk hadden we allemaal wel liever gezien dat er een DA bij kwam, en denk/hoop dat die er ook nog wel komt, en net wat je zegt, de fokker is verantwoordelijk om te zeggen of er een DA moet komen of niet.. Daar kan Linda ook verder niets aan veranderen, hooguit bellen en advies vragen..

iig, hoop snel op bericht over Um!

lonestar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:39

Zo uitgelezen.

Persoonlijk zou ik gelijk de DA gebeld hebben. Als ik het verhaal zo lees. Ik bedoel idd het kraken rare houding been e.d.. Het zou mij dan niet uitmaken. Gewoon bellen wat kunnen ze je maken. Jij zou dan hebben gehandelt in het belang van het paard toch. Daar zouden die mensen dan respect voor moeten hebben.

Ook moet ik eerlijk zeggen jij had kunnen bellen maar ook die zoon. Hij was er ook bij toch!
Ook kan ik mij voorstellen als je 17 jaar bent en niet erg stevig in de schoenen staat of tegen erg dominante mensen staat te zeggen wat zij moeten doen.

Maar ook Schot het aan je verhaal. Bij het ene zeg je dit en bij het andere dat. Kan dit komen door dat je zo geschrokken bent en je het een beetje vergeten bent van hoe en wat??? Het komt natuurlijk allemaal rauw op je dak al het commentaar. Maar zie het niet als negatief maar opbouwende. Je kan er wat van leren.
Je kan zo leren voor je zelf en eigen mening op te komen door als er weer iets gebeurd je eigen verantwoordelijkheid te nemen.
Hou je verhaal zo correct mogelijk. Je brengt je zelf alleen in problemen en zo krijg je iedereen over je heen en je kan je beter druk maken om het paard.

Oja over op 4 benen lopen. Meisje er kan echt wel iets kapot zijn van binnen. Ze hebben een hoge pijngrens. Zij zou niet de eerste zijn die op 4 benen binnen komt en toch iets gebroken te hebben. Denk maar eens aan het kraakbeen wat kan breken. Ook bij open wonden kan de infectie naar binnen slaan.

Heel veel sterkte hoor!!!

ff vergeten te vermelden. Ik heb geen goed woord over voor de baasjes van je paarden. LAAT ZE HUN VEANTWOORDING dragen!!! Ze zijn goed voor ze las ik ergens maar helaas zijn ze het zeker nu vergeten.
Laatst bijgewerkt door lonestar123 op 05-11-06 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:50

Ilsiie schreef:
linda hoeft dit niet op d'r dak te krijgen.. denk dat die nu bij Um zit!

Hoezo hoeft zij dit niet op haar dak te krijgen? Heeft ze een dierenarts gebeld dan?
Dat paard heeft er niets aan dat zij naast die stal/wei/paddock gaat zitten. Dit paard heeft een dierenarts nodig!

Je zag het ook bij animal planet. Paarden die bijna niet meer op hun benen konden staan zo verzwakt waren ze. Je kon al hun botten zien. En die eigenaren maar stug volhouden. Ja maar ik hou hééél veel van het paard en ik zorg echt goed voor hem.

Pure dierenmishandeling is het om een paard medische zorg te onthouden terwijl hij die wel nodig heeft. Dan hoef je bij mij niet aan te komen dat je zoveel van een paard houd.
Houd je echt van dat paard dan bel je de dierenarts. Ook al krijg je dan ruzie met de eigenaar.
Zelfs dat bellen om advies te vragen heeft ze blijkbaar niet gedaan.

Nu ik weet wel ik wens haar absoluut geen sterkte toe. Maar wel slapeloze nachten vanwege schuldgevoel dat ze niets voor dat arme paardje heeft gedaan.

Sterkte is alleen voor het paard die blijkbaar baasjes heeft die te beroerd zijn om ook maar iets voor hem te doen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:05

Vind het een beetje een vreemd verhaal. Sorry!
Maar jeetje, dat zulke mensen paarden hebben. Hoe kunnen jullie van buitenaf zien dat het goed met het paard gaat?

En wat een slappe smoes dat de DA ook niet kan zien hoe het been van het paard er van binnenuit ziet! Daar hebben ze tegenwoordig apparatuur voor.. Jeetje in welke tijd leeft die eigenaar/fokker??
Ik kan me hier zo kwaad over maken! Wat nou als dat paard een kanjer is en niet laat blijken dat ze pijn heeft? Dan lijkt het voor jullie dat het met het paard goed gaat, maar ondertussen... Brr moet er niet aan denken!
Walgelijk als je er verder over na gaat denken!!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:10

lindsey schreef:
Ilsiie schreef:
linda hoeft dit niet op d'r dak te krijgen.. denk dat die nu bij Um zit!

Hoezo hoeft zij dit niet op haar dak te krijgen? Heeft ze een dierenarts gebeld dan?
Dat paard heeft er niets aan dat zij naast die stal/wei/paddock gaat zitten. Dit paard heeft een dierenarts nodig!

Je zag het ook bij animal planet. Paarden die bijna niet meer op hun benen konden staan zo verzwakt waren ze. Je kon al hun botten zien. En die eigenaren maar stug volhouden. Ja maar ik hou hééél veel van het paard en ik zorg echt goed voor hem.

Pure dierenmishandeling is het om een paard medische zorg te onthouden terwijl hij die wel nodig heeft. Dan hoef je bij mij niet aan te komen dat je zoveel van een paard houd.
Houd je echt van dat paard dan bel je de dierenarts. Ook al krijg je dan ruzie met de eigenaar.
Zelfs dat bellen om advies te vragen heeft ze blijkbaar niet gedaan.

Nu ik weet wel ik wens haar absoluut geen sterkte toe. Maar wel slapeloze nachten vanwege schuldgevoel dat ze niets voor dat arme paardje heeft gedaan.

Sterkte is alleen voor het paard die blijkbaar baasjes heeft die te beroerd zijn om ook maar iets voor hem te doen.

Ik ben het roerend met je eens
Ook al is TS een verzorgster en riskeer ze een enkeltje buiten,dan nog kan ze de DA bellen
Ik word liever buitengegooid dan dat er een beestje onnodig pijn lijdt omdat ik te lui ben om te bellen!(Sorry hoor maar wat is er nu veel gevraagd aan bellen?)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:13

Misschien de dierenbescherming bellen? Dan komen die even kijken en kunnen een DA inroepen?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:19

Nogmaals: Als je alleen maar post om commentaar te leveren op het feit dat ze geen dierenarts heeft gebeld... post dan niet! Er zijn nu al minstens 100 reacties daarop geweest, en reactie nummer 101 zal echt niet het verschil maken.Geef liever nuttig commentaar waar de TS (in de toekomst) wat mee kan, want hier heeft niemand iets aan.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:21

odetteke schreef:
Nogmaals: Als je alleen maar post om commentaar te leveren op het feit dat ze geen dierenarts heeft gebeld... post dan niet! Er zijn nu al minstens 100 reacties daarop geweest, en reactie nummer 101 zal echt niet het verschil maken.Geef liever nuttig commentaar waar de TS (in de toekomst) wat mee kan, want hier heeft niemand iets aan.

Nuttig commentaar is dan: Bel de DA als er nog eens iets ernstig gebeurd.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:23

Luckystory schreef:
avanti4ever schreef:

ik moeteerlijk zeggen mijn paard is nog nooit in n kliniek geweest
alleen mn vorige pony dat was savonds is dat ook duurder?
nou ja ik weet inet wat t kost maar als t nosig is voor mn paard maakt t me niet uit welke dag het is:) als is het 31 dec en 00;00uur;)

Ik kan je vertellen als je daar een consultje hebt van enkele uren, dat het aardig oploopt hoor. Knipoog En dan was dat nog op afspraak door de week.
Ik kan mij voorstellen dat dat al een mooi bedragje wordt als je er in het weekend of s'nacht aankomt zetten met een gewond paard.

Wat ben ik blij dat mijn paard verzekerd is voor ziektekosten.Hoef nooit bang te zijn dat ik haar geen zorg kan bieden doordat ik omverhoopt geen geld zou hebben.
Dat kraken kan echt nooit goed zijn. Volgens mij zijn er nu zelfs mobiele rontgen dus hoeft ze ook niet vervoerd te worden.
Over pijngrens gesproken. Een paard maakt eigen endorfine aan als ze pijn hebben, dus je zal er niks van zien.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:25

Wat valt er nu voor nuttigs te zeggen over het verwaarlozen van een paard?
Helemaal niets.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:30

odetteke schreef:

Wat wil je nou eigenlijk? Commentaar van oeh aaah wat knap van je dat je je kon beheersen om niet de DA te bellen. En maar gelukkig dat jullie goed gegokt hebben Verward Kom toch als je zo'n topic opent dan kun je dit toch verwachten??

Wat is volgens jou nou nuttig commentaar? Longeren die hap? Jaag haar over een hindernis van 1.40 meter??

Laat ze het lef hebben om hierop terug te komen......

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:32

ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken...

heel erg poedersuiker voor jou, en voor het paard. Het is natuurlijk nou niet echt prettig om mee te maken.

Toch hoop ik dat, als mijn paard zo vast komt te zitten, de eerste de beste persoon die dat ziet de DA belt. Misschiend at ik eerst gebelt zou worden, misschien de DA.

Ik denk dat de stal eigenaar zelfs eerst de DA zou bellen, voordat hij ons belt.
Als ik wat zou breken oid zou hij ook eerst 112 bellen, en dan mijn ouders/vriend. Waarom zou dat dan voor een paard anders zijn?

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:33

[quote="slimmerik
[/quote]

Ik hoop van harte dat dit gaat gebeuren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:35

paars schreef:
Misschien de dierenbescherming bellen? Dan komen die even kijken en kunnen een DA inroepen?

Dat zou een goede oplossing zijn. Het is strafbaar om je dier te onthouden van medische hulp.
Alleen probeer de DB maar eens te bereiken in het weekend....

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:37

slimmerik schreef:
[***] schreef:
Wat wil je nou eigenlijk? Commentaar van oeh aaah wat knap van je dat je je kon beheersen om niet de DA te bellen. En maar gelukkig dat jullie goed gegokt hebben Verward Kom toch als je zo'n topic opent dan kun je dit toch verwachten??

Wat is volgens jou nou nuttig commentaar? Longeren die hap? Jaag haar over een hindernis van 1.40 meter??

Ik zeg niet dat ik het met de TS en haar handelswijze eens ben! Ik zeg alleen dat er nu al zo vaak precies hetzelfde negatieve commentaar is gegeven. Als na opmerking 41 het kwartje niet gevallen, dan zal dat na opmerking 183 ook niet gebeuren. Snapt ge? Knipoog