Zenuwsnede bij hoefkatrol ontsteking ,iemand ervaring mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eilander

Re: Zenuwsnede bij hoefkatrol ontsteking ,iemand ervaring me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 19:37

En ,jouw ervaringen met beide??

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 19:39

Yvonnelind schreef:
De AdB aanhangers zijn erg fanatiek in het promoten van deze methode.
Ik vindt het prachtig dat het voor hen gewerkt heeft, maar zij hebben dus géén ervaring met de zenuwsnede in relatie met röntgenologisch aangetoonde HKO.
Adviseren is prima (1 keer is dan ook wel weer genoeg), maar denk niet dat je het recht hebt om mensen die de zenuwsnede hebben laten of erover denken om het te laten doen te veroordelen! Jullie hebben jullie ervaringen en wij hebben onze ervaringen en beide methoden hebben voor en nadelen.

In dit topic werd inderdaad duidelijk gevraagd naar ervaringen van mensen die zenuwsnede hebben laten doen.
Er werd NIET gevraagd naar een uitgebreide promotie tour ten bate van AdB...
Ik begrijp zodoende best dat TS er een beetje zat van is. Knipoog

Dank je wel,zucht!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:40

Yvonnelind schreef:
De AdB aanhangers zijn erg fanatiek in het promoten van deze methode.
Ik vindt het prachtig dat het voor hen gewerkt heeft, maar zij hebben dus géén ervaring met de zenuwsnede in relatie met röntgenologisch aangetoonde HKO.
Adviseren is prima (1 keer is dan ook wel weer genoeg), maar denk niet dat je het recht hebt om mensen die de zenuwsnede hebben laten of erover denken om het te laten doen te veroordelen! Jullie hebben jullie ervaringen en wij hebben onze ervaringen en beide methoden hebben voor en nadelen.

In dit topic werd inderdaad duidelijk gevraagd naar ervaringen van mensen die zenuwsnede hebben laten doen.
Er werd NIET gevraagd naar een uitgebreide promotie tour ten bate van AdB...
Ik begrijp zodoende best dat TS er een beetje zat van is. Knipoog

En ik ben het zat dat TS een plank voor haar kop heeft en maar meteen zegt dat HAAR DA de beste is.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 19:41

Dat zeg ik niet!!!Dat maak jij er van!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:44

eilander schreef:
En ,jouw ervaringen met beide??

AdeB vond IK niet vernieuwend, maar dat komt omdat ik altijd goede leermeesters gehad heb. (en nog heb Haha! )

Het paard van mijn ava had een zenuwsnede, 6 jaar plezier van gehad.......... nooit problemen....

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:49

Ik heb alleen ervaringen met de zenuwsnede (en heb ik ook uitgebreid beschreven in dit topic).

Ik heb geen ervaring met teugelkreupelheid of een ander soort 'klinische HKO' en dus ook niet persoonlijk met AdB.
Ik heb wel van horen zeggen dat hij goeie dingen gedaan heeft bij kreupele paarden waar de oorzaak niet 1-2-3 vast te stellen was.

Ik zou persoonlijk niet met een röntgenologisch aangetoond HKO probleem naar zo iemand toe gaan, omdat ik simpelweg weiger om een kreupel paard te belasten met mijn gewicht, laat staan het dier dan ook nog te dwingen om bepaalde oefeningen te doen (al dan niet met pijnstilling=doping). Dat druist tegen mijn princiepes en gevoel in.

@ Armaris: Ook ben ik het ZAT dat de AdB aanhangers de sfeer in dit topic verpesten.
Wel eens bedacht dat je zèlf ook een bord voor je kop kunt hebben Haha! ?
Er wordt helemaal niet naar jullie mening gevraagt!
Je hebt je zegje gedaan en hebt ons alleen maar meer overtuigt om niet naar AdB te gaan, alleen al door jullie agresieve manier van promoten. Het lijkt wel een sekte!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:59

Yvonnelind schreef:
Ik heb alleen ervaringen met de zenuwsnede (en heb ik ook uitgebreid beschreven in dit topic).

Ik heb geen ervaring met teugelkreupelheid of een ander soort 'klinische HKO' en dus ook niet persoonlijk met AdB.
Ik heb wel van horen zeggen dat hij goeie dingen gedaan heeft bij kreupele paarden waar de oorzaak niet 1-2-3 vast te stellen was.

Ik zou persoonlijk niet met een röntgenologisch aangetoond HKO probleem naar zo iemand toe gaan, omdat ik simpelweg weiger om een kreupel paard te belasten met mijn gewicht, laat staan het dier dan ook nog te dwingen om bepaalde oefeningen te doen (al dan niet met pijnstilling=doping). Dat druist tegen mijn princiepes en gevoel in.

@ Armaris: Ook ben ik het ZAT dat de AdB aanhangers de sfeer in dit topic verpesten.
Wel eens bedacht dat je zèlf ook een bord voor je kop kunt hebben Haha! ?
Er wordt helemaal niet naar jullie mening gevraagt!
Je hebt je zegje gedaan en hebt ons alleen maar meer overtuigt om niet naar AdB te gaan, alleen al door jullie agresieve manier van promoten. Het lijkt wel een sekte!

Ik ben een Nb aanhanger,geen AdB aanhanger Knipoog

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:02

Gelukkig; dat scheelt een hoop. Clown

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 20:14

Ik ben er door o.a. dit topic wel achter dat de zenuwsnede de allerlaatste optie is.Gelukkig nog lang niet aan de orde aangezien we aan het begin staan van dit proces.Ik zou het echter niet schuwen als blijkt dat we nog enkele jaren van haar zouden kunnen genieten ,pijnloos en met kwaliteit van leven.Zonder deze garantie s zou ik voor end of story kiezen(denk ik)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:16

denk verstandig Haha! Haha!

even verder kijken kan nooit kwaad, hoe je het ook wend of keert het is een behoorlijke ingreep......

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:29

eilander schreef:
Ik ben er door o.a. dit topic wel achter dat de zenuwsnede de allerlaatste optie is.Gelukkig nog lang niet aan de orde aangezien we aan het begin staan van dit proces.Ik zou het echter niet schuwen als blijkt dat we nog enkele jaren van haar zouden kunnen genieten ,pijnloos en met kwaliteit van leven.Zonder deze garantie s zou ik voor end of story kiezen(denk ik)

OK dan! En dat is niet sarcastisch bedoelt.Dat je haar nog een kans geeft

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 20:39

Ik geef haar alle kans die ze nodig heeft.Er is nooit sprake van geweest dat dat niet zo is.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:01

Dat geldt voor de meeste mensen die op den duur tòch voor de zenuwsnede gaan; je doet het niet 'zomaar' even. Het is goedkoper om je paard naar de slager te brengen of over te dragen aan de verzekering en het geld op te strijken.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:24

Albert van Unen ken ik niet en heb daar dus ook geen mening over,Rodinde heb ik meermalen in ,,actie'' gezien.
Wat mij bevreemd is die wiggen,als je er inderdaad dat breakover
ijzer onder hebt zitten.Dat ijzer zorgt er nl voor dat het afwikkel
punt verder naar achter, richting de punt van de straal komt te liggen.De wiggen zorgen er juist voor dat dit tegengewerkt word.
Dit ijzer is nu juist zo ontwikkeld dat je geen wiggen nodig hebt.
Het vervelende met wiggen is dat je ze er op een gegeven ogenblik weer onder weghaalt, en de pezen en banden die tot rust gekomen zijn weer opnieuw belast(over).
Er komt heel veel druk op de verzenen te staan, door die wiggen en daardoor zal het hoger worden daarvan zeer moeizaam worden.
Kon Rodinde nog iets aan de scheefheid verbeteren?

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:48

@CherokeeChum,
Dat van die wiggen verbaast mij ook! Ik keek net op de anti NB site van het befaamde meisje, daar zie je dus dat de gebroeders dit (te weke voet, gebroken voetas) hoefprobleem ook opgelost hebben door hun eigen breakover ijzer met een keil ertussen!
Ik geloof dat jij door jaren ervaring meer weet dan de gemiddelde DA of HS Cool
@TS,
Ik hoop van harte dat je paard goedkomt. Sla niet gelijk alle goedbedoelde adviezen in de wind die niet lijken op de behandelwijze van jouw DA en HS, maar probeer je ervoor open te stellen.
Heel veel beterschap.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 07:02

Rodinde is getrouwd met Albert en zit in de zelfde praktijk.Albert heeft haar behandeld en constateerde geen problemen mbt scheefheid of iets dergelijks.Ik heb haar speciaal helemaal door laten lichten .Zoals jij het zegt dat de wiggen tegengesteld werken tov het breakoverijzer daar kan ik inkomen.Toch kreeg ik het aanbevolen en geloof me Albert van Unen is niet de eerste de beste.Zoek de site maar eens van hun op .www.paardenkliniekvinkega.nl of zoiets.Over 2 weken zitten ze er al weer 5 weken onder en dan worden ze eraf gehaald.Ze heeft er poeders bijgekregen die de doorbloeding van banden en pezen moeten bevorderen .Vraag me zo niet hoe dat spul heet.Wel weet ik dat mijn paard al een heel stuk vaker en vrolijker Haha! door de wei heen denderd.Onder het zadel heb ik nog niet geprobeerd en dat ga ik ook nog niet proberen.We zullen zien als de wiggen eronder weg zijn .Dan kijken we verder.Het is ook de bedoeling dat ze verder gaat zonder wiggen.
Wat ik nog even kwijt wil is dat mijn paard niet heel ernstig kreupel was.Alleen in de wending.En dan nog niet ernstig.Ik ben er wat dat betreft vlot bij geweest om de molen in werking te zetten.
Verder geloof ik dat ieder zn eigen geloof aanhangt alleen de een brengt het even wat anders dan de ander.
Nogmaals wij zijn net in de molen gestapt en ik twijfel er niet aan dat die gewoon door draait.En hopelijk komen we vanzelf bij de juiste halte.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:19

Iedereen moet gewoon zijn eigen keuze kunnen maken, Prima als de een kiest voor zenuwsnede en de ander voor AdB. Ik vind t wel goed dat iedereen zijn ervaringen aandraagt, maar er zijn nou eenmaal net zoveel manieren om het op te lossen als er paarden zijn, lijkt wel! En wat voor het ene paard het beste is, hoeft dat helemaal niet te zijn voor het andere!

De vraagstelster wil gewoon (net als ik eigenlijk) weten hoe de zenuwsnede werkt en wat de ervaringen er mee zijn. Ik mis dus nog steeds reacties die aangeven hoe de gevolgen zijn van een zenuwsnede: wat kunnen jullie nou precies nog doen met een paard waarop jullie een zenuwsnede hebben laten toepassen? Is weidegang daarna de enige optie (want zo lijkt het) of kan er nog - zij het rustig met de nodige zorg voor de hoeven - gewoon gereden worden? Hoe ingrijpend is de operatie en moet je paard geheel onder narcose? Wie informeert mij daar eens over? Verward

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 10:32

ik pas me bij je aan.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 10:40

Kunnen ze nog als fokmerrie door het leven?Als er tenminste is vastgesteld dat ze geen HKO hebben?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:23

Een zenuwsnede doe je niet voor je lol, neem ik aan. Daar zit iets achter. Meestal iets wat erfelijk is of kan zijn. (hko, artrose, ect.) Ik kan zo even geen reden op noemen om een zenuwsnede uit te oefenen waarbij er geen aandoening is wat erfelijk kán zijn.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 13:58

Nee ,ik eigenlijk ook niet .

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:08

Even een stipje omdat ik ook de ervaringen van zenuwsnede wil weten. Werd mij vorig jaar voorgesteld omdat mijn paard een blessure aan een ligament in zijn ondervoet had. Moeilijk te genezen blessure en gaat lang duren etc.hier dus niet voor gekozen omdat ik die tijd er echt wel voor over heb en ik dit echt als laatste optie zie. Maar goed, binnenkort zijn we een half jaar verder en moet ik voor controle en als die niet goed is, is de optie zenuwsnede dus echt het laatste wat ik zou kunnen overwegen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:01

simodi schreef:
Ik mis dus nog steeds reacties die aangeven hoe de gevolgen zijn van een zenuwsnede: wat kunnen jullie nou precies nog doen met een paard waarop jullie een zenuwsnede hebben laten toepassen? Is weidegang daarna de enige optie (want zo lijkt het) of kan er nog - zij het rustig met de nodige zorg voor de hoeven - gewoon gereden worden? Hoe ingrijpend is de operatie en moet je paard geheel onder narcose? Wie informeert mij daar eens over? Verward

Niemand die hier antwoord op heeft????

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:01

Paard moet geheel onder narcose. Er zitten dus dezelfde risico's aan verbonden als elke andere operatie. Meestal raden ze je een zenuwsnede aan beide voorhoeven aan (ookal hebben ze maar last aan één hoef) ivm gelijke belasting.
Ik heb mijn paard na de revalidatieperiode weer heel rustig opgepakt en door gereden. Toen ze weer fijn ging lopen merkte ik er helemaal niets van, voorbenen kwamen er weer mooi uit zoals voorheen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:24

Cowgirl schreef:
Mijn paard kreeg als enig alternatief een zenuwsnede ...er was niks te zien op de foto's , er waren 3x buigproefen gedaan, 1x verdoving en 1x een inspuiting.

Toch best shocking dat ik na deze simpele onderzoeken al direct een optie kon krijgen op een zenuwsnede terwijl er nog zoveel meer is.

*doink*
*valt van stoel*

Zowel AdB als paardnatuurlijk hebben aangetoond dat er meer oplossingen zijn dat dit letterlijke 'paardenmiddel'