[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:14

Nou eh, je mag het bij mij komen doen hoor, ik ga dat niet zelf doen. Getverderrie. Ik stuur je effe een pb.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:08

ooh dat traumeel klinkt wel goed als je er zo over schrijft ook kwa kosten plaatje en behandeling.

wel weer jammer dat het al 1 maart is geweest..... en dat je het zelf moet spuiten, al zou ik dat er wel voor over hebben. me vriend is veehouder en die spuit al zijn koeien, ik ga dat ook leren en zou het dus ook bij me paard kunnen doen.
hoe en waar is dit goedje verkrijgbaar?

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:33

De natuur loopt nu al 3 weken achter, dus je kunt nog rustig beginnen, maar dan moet je wel echt uiterlijk 1 april beginnen met spuiten.
Josefien verkoopt het ook als ik het goed heb. Maar mijn prijzen zijn duits, en ik neem aan dat zij wel iets meer moet vragen voor dat spul, want in nederland is alles duurder.
Moet je haar even een pb sturen.

AstraGirlie

Berichten: 3578
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Waardamme, België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 15:36

Mijn da gebruikt ook traumeel op wondes, en spuit het ook in gemengd met een lever stimulerend middel in het bloed. Werkt super!

Marije_jiplover

Berichten: 25433
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 22:08

Ik lees hier even mee, ga vanaf mei meewerken aan een onderzoek naar mogelijke behandelingen van staart- en maneneczeem en het effect ervan.

Marmot
Berichten: 224
Geregistreerd: 13-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:02

Marije_jiplover schreef:
Ik lees hier even mee, ga vanaf mei meewerken aan een onderzoek naar mogelijke behandelingen van staart- en maneneczeem en het effect ervan.



Wat is dat voor een onderzoek? Worden er specifieke behandelmethodes getest?

Marije_jiplover

Berichten: 25433
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:03

Het is voorlopig een inventarisatie van wat er op dit moment aan therapiën wordt toegepast 'in het veld' en wat het effect daarvan is, als ik het goed heb begrepen.

Moniek
Berichten: 4027
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: grave

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 15:14

ik had een topic geopend over mijn haf.
Hij heeft veel last van jeuk.
waarschijnlijk toch doordat hij in de rui is.
Hij kreeg ook kuil maar we geven nu toch maar hooi.
Kan door de eiwitten in het kuil de reden zijn waardoor zijn klachten zijn verergerd?
graag hoor ik dat van jullie.

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 15:56

Zijn er geen andere mogelijkheden om traumeel toe te dienen?? Ik ben niet zo dol op spuiten...

AstraGirlie

Berichten: 3578
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Waardamme, België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:05

Ja hoor, te veel hooi en/of kuil zorgen voor een slechte afbraak van afvalstoffen in de lever, die dan zich kunnen afzetten als jeuk en eczeem op de huid. (zegt mijn da toch) Traumeel kan naar mijn weten ook in zalf of gel opgesmeerd worden bij mok en eczeem, maar dan duurt het wat langer dan inspuiten.

MijnMullino
Berichten: 119
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:42

Goeie dag!
Leuk zo'n topic, misschien kan iemand mij helpen, mijn paard heeft last van jeuk bij zijn navel!!
Daar begint het iig. Hij gaat liggen en dan met zijn achterbeen over zijn onderbuik heen. Vervolgens is het resultaat al na twee maanden dat zij achterbeen kaler wordt en dat er vanaf de navel tot aan zijn voorbenen een kale plek ontstaat die weleens helemaal opengeschuurd wordt. Hierdoor krijgt mijn paard nog meer jeuk en nouja dan gaat 't dus door, tot eind van de zomer wanneer de wintervacht weer komt. Hij heeft geen jeuk bij manen en staart. IEMAND ENIG IDEE WAT HET IS EN WAT IK KAN DOEN?
Heb inmiddels geprobeerd: alles schoon te houden, in te zalven, teatree olie, knoflook, anti vlieg, anti jeuk, ... Vind 'm altijd zo zielig als ik 'm weer jeuk zie hebben.



p.s. hoop dat jij ook wat max van kvika!X

carina

Berichten: 2791
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:31

Ook ik ben vorig jaar enthousiast begonnen met traumeel injecties. Alleen toen heb ik de ampullen pasl half/eind april in huis gekregen en ben dus te laat begonnen. Het heeft dan ook helemaal niks uit gehaald helaas

Toen ik een paar dagen geleden dit topic zag heb ik toch maar weer een poging gewaagd, had nog een lading ampullen liggen en heb haar gister weer voor het eerst gespoten... Ben erg benieuwd wat het dit keer gaat doen!!

Sherwood, als het in eerste instantie weer niet aan lijkt te slaan, is het dan verstandig om een korte kuur van een aantal ampullen met een paar dagen tussentijd te proberen? Heb je daar ervaring mee?

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:15

spuiten is de enige manier om dit toe te dienen helaas, dus dat wordt prikken
Carina ja het is bekend van dat spul dat als je te laat begint of een keer vergeet te spuiten al je werk voor niet s is geweest.
Als het in eerste instantie niet aan lijkt te slaan dan zou ik opnieuw beginnen met de spuiten kort achter elkaar te geven. Maar het feit is eigenlijk dat je dan dus al te laat bent helaas. Je moet ruim voor het begin van het schuren al klaar zijn met die korte kuur. Als je bang bent dat je vergeet te spuiten of het te laat in de gaten hebt, moet je gewoon door blijven prikken op vaste dagen, zoals de eerste van de maand ofzo. En bij de heel erge gevallen kun je elke maandag doen, of elke maandag om de week. Zo ben je altijd op tijd, en hoef je niet te letten op het schuren.
Ik ben met 2 paarden al bijna klaar met de begin behandeling, en die zijn dus ruim op tijd behandeld. Maar de paarden die nu pas beginnen met de kuur, tja de natuur loopt ver achter, dus eigenlijk moet het goed kunnen. Maar zo veel ervaring heb ik er ook nog niet mee. Ik ben dit pas sinds 2,5 jaar aan het bestuderen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:53

Vandaag heeft Wenhyfar de eerste spuit van de kuur gehad. We zullen zien of het werkt. Laten we het hopen.

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:10

mensen even een vraagje, ik wil een boett deken gaan kopen. Nou had ik gehoord dat ik beter een echt boett deken kan kopen als een nep boett deken. Wat zijn jullie ervaringen ermee? En hebben jullie internet sites voor me? [Di 23:05] Gizmo: sorry maat.....maar als de zeo komt....kom ik niet Alvast bedankt.

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:38

Typfout, het laatste stuk tekst hoort er niet bij.

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:00

Sherwood, is dat Traumeel waar jij het over hebt dat ook een heel ander product dat de Traumeel gel die in winkels verkrijgbaar is? [behalve dat de ene gel is en de ander ingespoten moet worden natuurlijk ] Ik ga het via bokt ff volgen... mocht mijn paard dit jaar weer last van jeuk krijgen (het is nog niet zeker dat het echt zomereczeem was) en de resultaten bij jullie zijn positief dan zal ik het volgend jaar ook eens proberen. Nu zou ik toch al te laat zijn... Vanaf begin maart moet het dan toegedient worden hè?

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:20

rianne1987 schreef:
mensen even een vraagje, ik wil een boett deken gaan kopen. Nou had ik gehoord dat ik beter een echt boett deken kan kopen als een nep boett deken. Wat zijn jullie ervaringen ermee? En hebben jullie internet sites voor me? [Di 23:05] Gizmo: sorry maat.....maar als de zeo komt....kom ik niet Alvast bedankt.



ik heb nu al weer voor het 6 de jaar mijn boett deken! oke mijn paard speelt niet met andere, maar verder wel rollen en dergelijkheden.
heb geen ervaring met net boett dekens.
het van van ivanho zo een hals deken gekocht verleden jaar, die doe ik nu om als het nog niet super slecht muggen weer is. ( mijn paard heet bijna alleen in d'r manen last.


@ mijnmullino hi maruis.
ja moeilijk hoor, ze zou mul helemaal in kunnen pakken, maar het is natuurlijk alleen onder zijn buik bij navel.
kviek heeft daar ook soms last van.
smeer mijn brouwsel dan dan op en hou het in de gaten, het jammere is dat daar natuurlijk geen deken zit.....

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:35

traumeel bestaat in veel verschillende soorten, zowel gel als creme als verschillende injecties.
Dit is een injectie, en dus niet te vergelijken met de gel helaas, anders was het voor veel mensen wat makkelijker geweest om hun paarden te behandelen...

zwartepaerd

Berichten: 868
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: provincie Zeeland

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:31

sherwood, zijn de paarden die met traumeel behandelt zijn van alle jeuk af of was er ' alleen maar' een verbetering van de klachten? Begrijp me niet verkeerd, een vermindering van de klachten vind ik ook al heel wat, maar ik ben er gewoon benieuwd naar.
Zijn er ook paarden die op tijd zijn begonnen met de kuur waar het absoluut geen effect heeft gehad? Mijn paard heeft helaas ook eczeem, schuurt zich wel kaal maar ernstige wonden tot nu toe niet. Traumeel wordt toch aangeraden bij zwellingen, bloeduitstorting ed, ik gebruik de ampullen bij ontstoken ogen van de paarden, vraag me af waarom het tegen de eczeem zou helpen.....waarschijnlijk ook bloedzuiverend?

Marmot
Berichten: 224
Geregistreerd: 13-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:54

Marije_jiplover schreef:
Het is voorlopig een inventarisatie van wat er op dit moment aan therapiën wordt toegepast 'in het veld' en wat het effect daarvan is, als ik het goed heb begrepen.


Mag ik vragen waar dit onderzoek van uit gaat? Een universiteit, kliniek of dierenartsenpraktijk of nog anders?
En is het ook de bedoeling om de resultaten te publiceren of is het voor eigen gebruik?

Bianca6
Berichten: 1319
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Eerst Eindhoven nu KESSENICH BELGIE!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:32

Evita heeft jeuk... en nog een dek op ... plaatsen onder het dek jeuken en ook haar staart... Het kan nog geen zomerexzeem zijn want de mugjes komen daar niet bij! En et is niet alleen van het verharen want het is ook haar staart....
Ze heeft geen wormen en krijgt aan voer, 1 1/2 schep Havens basisbrok, 2 - 3 plakken hooi en een half brood met wat worteltjes.
Ze heeft iets schilfers in haar staart maar volgens mij meer gewoon van het schuren dat dat het een huidaandoening is....
Wat kan het zijn??? Hoe is het te verhelpen????
In ieder geval ga ik anti jeuk shampoo kopen omdat het mooi weer wordt maarja...

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:23

zwartepaerd schreef:
sherwood, zijn de paarden die met traumeel behandelt zijn van alle jeuk af of was er ' alleen maar' een verbetering van de klachten? Begrijp me niet verkeerd, een vermindering van de klachten vind ik ook al heel wat, maar ik ben er gewoon benieuwd naar.
Zijn er ook paarden die op tijd zijn begonnen met de kuur waar het absoluut geen effect heeft gehad? Mijn paard heeft helaas ook eczeem, schuurt zich wel kaal maar ernstige wonden tot nu toe niet. Traumeel wordt toch aangeraden bij zwellingen, bloeduitstorting ed, ik gebruik de ampullen bij ontstoken ogen van de paarden, vraag me af waarom het tegen de eczeem zou helpen.....waarschijnlijk ook bloedzuiverend?

Zoals ik eerder al schreef zijn er verschillende soorten traumeel, dus de 1 werkt voor dit en de ander voor dat.
Hier zit onder andere arnika in en ontstekings remmende middelen. En no gmeer, te veel om op te noemen.
Er zijn inderdaad paarden die er niet op reageren, dat weet ik zeker. Er zullen ook paarden zijn die alleen maar minder gaan schuren, die heb ik al gezien vorig jaar. Alhoewel ik moet zeggen dat dat te maken had met de behandeling, omdat ik die paarden midden in de zomer hier kreeg, en ik toen direct ben gaan spuiten. Ik zag een vermindering van het schuren, maar bij deze paarden ging het niet helemaal weg helaas. Maar dat is vooral te wijten aan de behandeling die te laat was.
Maar er zullen heus wel paarden zijn die minder reageren op dit spul dan andere, anders was het een aboluut wonder, was dat maar waar.
tot nu toe heb ik wel bij alle paarden een verbetering gezien, en bij meer dan de helft van de paarden zo'n verbetering dat de manen er niet af werden geschuurd. Maar mijn onderzoek is kleinschalig ik heb de middelen niet om het groot aan te pakken.
Ik doe dit dan ook 100% voor de paarden en de eigenaren. Hoe meer mensen het willen proberen hoe sneller we kunnen ontdekken bij welk soort exceem het goed helpt en bij welk soort minder goed. En natuurlijk wil ik ook graag weten bij welk soort het helemaal niet helpt. Maar ik heb hier al heel erge gevallen mogen behandelen, en ook die gaven verbetering.
1 van de paarden had vorig jaar zelfs jeuk op haar buik, en haar hele lijf. Ze ging op de grond zitten om haar staart te schuren, en ze zag compleet opgezet van het schuren, over haar hele lijf.
Ik heb haar 2 weken op stal gezet, en ben direct begonnen met behandelen. Ik zag wel een fijne verbetering, maar daarna is ze weer naar huis gegaan, en heeft de eigenaar de behandeling niet door gezet helaas. Ze heeft hier 2 maanden gestaan.
Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van dit jaar. Wie weet zal het veel paarden en eigenaren kunnen helpen in de toekomst als het wat beter bekend is. Daar doe ik het voor namelijk.

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:01

Nou mocht mijn paard dit jaar weer last hebben dan wil ik het zeker gaan proberen. Ik weet alleen niet of het zomereczeem is omdat het precies is zoals atreyuevita ook al omschreef.

ellepel

Berichten: 47539
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:55

laat in elk geval eens wortels en dergelijke weg, mocht het daarvan komen zie je pas na 3 weken resultaat, dus niet te snel toch weer gaan geven.