Ervaringen met zomereczeem-middel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:18

hehe........en nu?

en toch heeft dat spul ooit wel geholpen..raar is nu dat het nu niet meer werkt....

maar goed, de mijne schuurt nog niet terwijl hij vorig jaar om deze tijd de manenkam al zwaar ontstoken had..

en dat zonder....novabogom

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:33

HE LUIS! (LOUIS) BEN JE NOG BEREID OM JE TE VERANTWOORDEN??
Oh nee hij was op "vakantie" werd hem vast te heet onder de voeten.

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:51

sherwood schreef:
HE LUIS! (LOUIS) BEN JE NOG BEREID OM JE TE VERANTWOORDEN??
Oh nee hij was op "vakantie" werd hem vast te heet onder de voeten.

waarschijnlijk wel, want dat is eigenlijk nog het 'ergste' met die 'rotzooi-maar-aan-alternatieve toestanden': de uitoefeners in kwestie zijn meestal geweldig overtuigd van hun gelijk en hun kunnen, waardoor ze steeds weer nieuwe naïevelingen kunnen overtuigen.....tssss Scheve mond

xmirjamx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:21

Ik heb het even aan mijn pendel gevraagt Lachen en die vind louis maar een kwakzalver.
Ik ben blij dat ik toch maar had besloten om mijn paardje met mijn mengseltje van nog geen euro per liter in te spuiten (het spul werkt nogsteeds super, echt geweldig!!! *LOL* ) ipv met de dure pilletjes van mister Louis....
groetjes

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:36

traumeel werkt hier ook best goed, maar ik was zo blij met het bericht dat die pilletjes een einde zouden maken aan het geschuur. Helaas pindakaas, hoe kan die pendelzwaaier ons zo in de waan laten!

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 08:46

Ik heb bij mijn schimmeltje ook al van alles geprobeerd, bij de ruitersportzaak weg, bij de DA, homeopatisch spul en zelf van die kwakzalvers dingetjes van de paardboeren hier uit de buurt. Mijn pony schuurde echt haar hel manen en staart tot bloedens aantoe kapot. En wat werkt nu echt: De manen kort knoppen (net een fjord) en de staart bovenaan opscheren. Nu schuurt ze bijna niet meer...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:44

dan is er denk ik wat anders aan de hand geweest, blijkbaar toch een middeltje wat bij je paard geholpen heeft....want die vliegen prikken natuurlijk haar nog steeds, maar ze reageerd er niet allergisch meer op.
beter!:D

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:07

dus even voor de duidelijkheid, het KAN werken, maar zo niet ga dan geen bloed op sturen, want vanaf daar is het niks dan ellende.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:29

Zo, heb het topic in het begin gezien, maar lees nu de rest dus pas Ik zal er verder maar niks over zeggen denk ik maar...

Ik gebruik zelf ook de traumeel injectie, zelfde als Sherwood (dank is groot hoor Haha!) En die van mij heeft ook nog niet geschuurd OK dan! Terwijl vorig jaar alles tot bloedens toe open lag... En nu heeft hij weer een mooie volle bos manen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:55

xmirjamx schreef:
Ik heb het even aan mijn pendel gevraagt Lachen en die vind louis maar een kwakzalver.
Ik ben blij dat ik toch maar had besloten om mijn paardje met mijn mengseltje van nog geen euro per liter in te spuiten (het spul werkt nogsteeds super, echt geweldig!!! *LOL* ) ipv met de dure pilletjes van mister Louis....
groetjes

waar smeer jij mee dan ?

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:58

*Tequila* schreef:
Zo, heb het topic in het begin gezien, maar lees nu de rest dus pas Ik zal er verder maar niks over zeggen denk ik maar...

Ik gebruik zelf ook de traumeel injectie, zelfde als Sherwood (dank is groot hoor Haha!) En die van mij heeft ook nog niet geschuurd OK dan! Terwijl vorig jaar alles tot bloedens toe open lag... En nu heeft hij weer een mooie volle bos manen!

MOOI ZO! dat is goed nieuws. Hoe vaak heb jij nu gespoten? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:03

Heb nog maar 2 keer gespoten Lachen In april geloof ik!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:24

waar haal je dat traumeel nog meer behalve uit duitsland?

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:03

weet ik niet, maar de fabrikant weet dat vast wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 12:17

Dit vind ik dus helemaal niet leuk mee. Ook ik ben al sinds begin April bezig met Novabogom, eerst de tabletjes, toen de zakjes 1 & 2 en nu het verbeterde zakje 1. En hoewel het schuren dit jaar later leek te beginnen dan de voorgaande jaren, zijn dit de resultaten:

[***]'s staartwortel is inmiddels
al volledig kaal, opgezwollen en ribbelig, op zijn achterhand verschijnen de bekende verdikte kale plekjes en zijn manenkam wordt ook weer verbeten
uitgedund. Toen ik vanmiddag even vrijheidsdressuur met hem deed en hem liet liggen, zag ik bovendien dat hij ook een brede opgezwollen en kaalgeschuurde strook onder zijn buik, van de voorbenen tot net voor de achterbenen heeft lopen. En hij zat dit jaar juist echt fantastisch in zijn vel, glimmend aan alle kanten en inclusief een mooie opstaande manenkam (a la fjord, we hadden hem maar kort geknipt van de winter toen de manen er zo happerig uitzagen). Zucht...

Onze dierenarts was tamelijk sceptisch over het kruidenmengsel van Novabogom. Hoewel hij het niet verbazingwekkend vond dat we ons aan elk strootje vastklampen, had hij als commentaar dat het vreemd was dat je zo ontzettend veel geld (100 euri..) neer moet tellen voor een kruidenmengsel dat nooit wetenschappelijk op werzaakheid is getest. Juist door die uitputtende testen naar schadelijkheid en werkzaamheid zijn reguliere geneesmiddelen vaak zo duur. Naar zijn mening was de hele kruidenhandel met deze gigantische prijzen een ontzettend lucratieve manier om snel rijk te worden...

Schadelijkheid?
Wat ik ook erg graag zou willen weten, is of paardenstaart/heermoes eigenlijk wel zo ongevaarlijk is? Ergens in dit topic stond dat het de lever zou belasten, dacht ik. Is dat zo, en zo ja dan in welke mate? Het valt me namelijk op dat [***] zo enorm glimt. Dat lijkt erg positief, maar in de 19e eeuw lieten Engelse koetsiers hun paarden extra glimmen door een beetje arsenicum door het voer te gooien. Dat hoeft dus he-le-maal niet zo positief te zijn. Daarnaast ziet [***] er juist tamelijk slecht uit voor zijn doen: hij heeft nog steeds flinke delen (inmiddel rood verkleurde) wintervacht op zijn buik en hals zitten en dat terwijl hij normaalgesproken erg kortvachtig is en als eerste zijn zomertenue heeft.

Wie heeft er precies verstand van kruiden en kan mij vertellen wat de werking/schadelijkheid van de ingredienten van Novabogom is? Het gaat dus om:

Heermoes/paardenstaart
Paardenbloem
Weegbree
Grote brandnetel

Ik ben vooral benieuwd naar Weegbree en Heermoes, paardenbloem en brandnetel eten de pony's hier al jaren zonder enig probleem/effect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 12:34

&%^*^&$$

Ik dacht bij mezelf, laat ik eens op internet rondstruinen op zoek naar giftige plantjes. Wat vinden we dan?

http://www.meinoedske.com/giftigeplanten.html
Paardestaart.
Geen foto op dit moment. Vooral de akkerpaardestaart en de moeraspaardestaart komen regulmatig voor. Deze planten hebben op de stengels een laag kiezelalgen. Deze zijn giftig. De moeraspaardestaart bevat een dikkere laag kiezelalgen dan de akkerpaardestaart en is dus gevaarlijker. Ook de planten zelf bevatten een gifstof. Paardestaart is in hooi nog schadelijk, al is de giftigheid minder dan bij de verse plant.

Een leuke vergelijking: op de site http://home.hetnet.nl/~vchsite/veterina ... lanten.htm krijgt Heermoes/paardenstaart bij beoordeling van de giftigheid 2 tot 3 sterren. Even ter vergelijking: op deze zelfde site krijgt Taxus, een van de giftigste planten ook 3 sterren.

Dat stemt mij eerlijk gezegd niet vrolijk. Natuurlijk kun je zeggen dat het homeopatisch is en dat er dus slechts een minieme hoeveelheid per pilletje in zit, maar die hoeveelheid wordt dus wel door mij, trouwe goedgelovige eigenaar 2x per dag en dus chronisch toegediend. Bovendien, als de producten zelf al zo weinig controle over het productieproces heeft dat ik 2 keer een herzien middel heb moeten gebruiken, hoe moet ik dan in vredesnaam nog geloven dat dat giftige kruid in veilige mate toegediend wordt?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 13:12

dat wordt verdund, en dan wel zo erg dat het genezend werkt. heb even gezocht op internet en er het volgende over gevonden:

de behandeling zelf bestaat uit het toedienen van een - vaak giftig - middel (zoals arsenicum) dat in hogere dosis dezelfde symptomen zou geven als de aandoening waar de patiënt aan lijdt (similia similibus). Vaccinatie lijkt te berusten op hetzelfde mechanisme, maar daar wordt materiaal van de ziekteverwekker zelf ingespoten, niet een middel dat dezelfde symptomen zou geven.)
bij de dosering van het medicijn wordt er een sterkere (of in elk geval betere) werking aan toegeschreven naarmate de verdunning sterker is (d.w.z. naarmate de concentratie lager is). Uiteraard moet de potentiëring zodanig zijn dat geen vergiftigingsverschijnselen kunnen optreden, maar aan die eis wordt altijd ruimschoots voldaan.

dus hoe meer verdund, hoe geneeskrachtiger het werkt
snap?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 13:12

brandnetel kun je los kopen bij de drogist, ik ben zelf aan het rommelen gegeaan en mijn pony heeft gedurende twee weken ene kuur gehad, waarbij hij elke dag een flinke hand vol brandnetel over zijn voer kreeg( gedroogd)

daarnaast staat onze weide vol met paardebloem en die kon hij toen ook volop eten, paardebloem werkt bloedzuiverend en vochtafdrijvend( goed voor paarden met dikke benen)

samen met elke dag een schepje zeewier voor de benodigde vitamines kreeg hij ook nog een negen tebaletten biergist over zijn voer.

dus in totaal negen biergist, handvol brandnetel, schepje zeewier en paardebloem vers uit het land.
vergeet nog de knoflook.

na twee weken begon hij ontzettend te glimmen, zijn vacht is superzacht en hij zelf barst van de energie!

nu krijgt hij alleen nog vier keer per week negen biergisttabletten en de knoflook, en ik weet niet maar hij schuurt nog steeds niet!

als ik jullie was zou ik die biergist eens proberen, verwacht niet dat het binnen een week werkt, maar het is onschadelijk en kost maar 2,50 voor een pot vol....
Laatst bijgewerkt door ellepel op 27-06-04 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 13:21

Ik snap dat het verdund wordt, maar dat gaat toch meer op voor druppel dan tabletten, dacht ik eigenlijk. Nog steeds vind ik het dan echter vreemd dat een bedenker van een bepaald middel zo weinig invloed heeft op het productieproces ervan?

Maar goed. Novabogom is hiermee voor mij finito. Misschien moet ik ook maar eens de biergistpillen gebruiken. Vorig jaar hebben we al wel levend gist gebruikt van de Paardendrogist. Dat had helaas geen enkel effect. Hoeveel pillen geef je per dag en hoeveel zitten er in een potje?

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 14:09

xyzutu2 schreef:
Nog steeds vind ik het dan echter vreemd dat een bedenker van een bepaald middel zo weinig invloed heeft op het productieproces ervan?

'klungelen' noemen ze dat, xyzutu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 14:21

Yep, volgens mij is dat de wetenschappelijke term hiervoor. Haha! Maar ik vind het in elk geval erg jammer. In feite heb ik 200 euro's betaald om met mijn pony's mee te mogen doen aan een statistische proef naar de werking van Novabogom. Ik ben helemaal niet tegendierproeven, maar dan moet ik toch wel degene zijn die eraan verdient, op zijn minst. Haha!

Maar goed. We zitten nu dus met de gebakken peren want omdat de verhalen over Novabogom zo enthousiast waren hebben we de Insol-Dermatophyton injecties dit jaar laten schieten voor het homeopatische wondermiddel. En aangezien ik binnenkort 6 weken weg ben heb ik geen tijd meer om de pony's drie keer per dag te druppelen, voeren, insmeren of wat dan ook. En de boer waarbij ze op de wei staan waarschijnlijk ook niet. Zucht... Tot die tijd dan maar eens die gisttabletten proberen. Als dat niet werkt ben ik weliswaar weer 2,5 zuurverdiende euro's kwijt, maar dat is toch een hele verbetering ten opzichte van de 200 van afgelopen april...

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 14:54

xyzutu2 schreef:
Yep, volgens mij is dat de wetenschappelijke term hiervoor. Haha! Maar ik vind het in elk geval erg jammer. In feite heb ik 200 euro's betaald om met mijn pony's mee te mogen doen aan een statistische proef naar de werking van Novabogom. Ik ben helemaal niet tegendierproeven, maar dan moet ik toch wel degene zijn die eraan verdient, op zijn minst. Haha!

Maar goed. We zitten nu dus met de gebakken peren want omdat de verhalen over Novabogom zo enthousiast waren hebben we de Insol-Dermatophyton injecties dit jaar laten schieten voor het homeopatische wondermiddel. En aangezien ik binnenkort 6 weken weg ben heb ik geen tijd meer om de pony's drie keer per dag te druppelen, voeren, insmeren of wat dan ook. En de boer waarbij ze op de wei staan waarschijnlijk ook niet. Zucht... Tot die tijd dan maar eens die gisttabletten proberen. Als dat niet werkt ben ik weliswaar weer 2,5 zuurverdiende euro's kwijt, maar dat is toch een hele verbetering ten opzichte van de 200 van afgelopen april...

juist . dit is nu net wat ik hier al de hele tijd loop te zeuren Haha! . als je iets serieus meent, zelfs (of JUIST zelfs) met een 'alternatief' produkt, moet je er wel eerst een statistisch representabele groep GRATIS mee behandelen...
Frusty

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:54

Misschien ook een rare vraag hoor, maar waarom doen jullie je paard dan niet gewoon een Boett oid op? Is één keer de aanschaf, dan kun je er een hele poos mee doen...

xmirjamx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:32

Ey, mijn shet heeft nog steeds niet geschuurd Lachen
Voor draumpje, op pagina 7 heb ik opgeschreven waar t mengseltje uit bestaat, en, het werkt geweldig!!! (bij mijn shet dan)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:25

smeer trouwens mijn pony regelmatig in met azijn in de manen en hij vind het nog lekker ook!( verkoelt heel erg bij warmte)

hij krijgt tien tabletten om de dag, ene dag wel andere niet, hoeveel er in zo;n potje zitten?
pfffff geen idee 400 ofzo? koop ze bij de etos.

en is wel zo, wat bij mijn pony werkt kan bij een ander niet werken....
dus blijven zoeken, maar ikzelf heb ook veel dure smeerseltjes geprobeerd, heeft me al kapitalen gekost en ene vriend die erg mopprt op mijn dure pony...

maar dit werkt ....en hopelijk voor lang...