Marigold schreef:Persoonlijk zou ik BigOne niet willen classificeren als de gemiddelde paardenhouder die niks hoort of weet.
BigOne valt mij al een hele tijd op als iemand met volwassen en verstandige posts en is 1 van mijn favoriete bokkers. Dus daar wil ik bij deze even een lans voor breken.
Kijk een jonkie die zulk vreemd gedrag heeft even laten breken door een Gert vd Hof, ik heb daar mijn twijfels bij.
Het zeer jonge paard maakt iets duidelijk, of dat nou is dat het zich vreselijk ongemakkelijk voelt door oorzaak x of y, het paard heeft stress.
Het even laten doorbreken door een andere partij en dat hij vanaf dan normaal doet bij TS lijkt me niet heel waarschijnlijk.
Kan wel zijn dat G vd H veel paarden krijgt die daarna in de sport terug te zien zijn maar dat hoeft niet te betekenen dat het allemaal dusdanig heftige gevallen waren zoals deze van TS.
Verder hoop ik dat TS veilig blijft want zo’n paard kan gewoon wel echt serieus gevaarlijk zijn. En zou interessant zijn te weten wat er uit het onderzoek komt.
Hoezo breken? Ja hij breekt het gedrag door, vaak veroorzaakt door de mensen zelf, er zijn maar weinig mensen die soms even door durven te pakken en dat is toch nodig om bepaald gedrag te doorbreken, het meerendeel is vaak bang en dan word het paard weer bevestigd in zijn gedrag. Daarbij zal Gert eerlijk zijn of ts geschikt is voor dit dier . Als Gert twijfelt of het medische is zal die absoluut ts eerst doorverwijzen naar een arts, Gert heeft ervaring genoeg.