Verkoop paard kissing spines

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 18:55

purny schreef:
Lucy0507 schreef:
Als coachpaard is natuurlijk lastig, omdat ze zelf niet helemaal ok is.

Zie advertentie:
ben ik het liefst zoek naar een plek waar hij gebruikt zou kunnen worden voor coaching of therapie sessies.

Echt serieus TS? Je moest je kapot schamen...

Ik kan m nergens op mp vinden? Weet je zeker dat dat TS is?

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:09

Mp staat vol met mensen die van hun paard af willen. Nog even dan krijg je er geld bij .

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:12

purny schreef:
Lucy0507 schreef:

Zie advertentie:
ben ik het liefst zoek naar een plek waar hij gebruikt zou kunnen worden voor coaching of therapie sessies.

Voor je oordeelt. Het gaat bij TS om een merrie. Als we deze heksenjacht voortzetten, wordt het topic nog gesloten.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:20

purny schreef:
Lucy0507 schreef:

Zie advertentie:

Lees eerst eens deftig alvorens iemand te beledigen.
Je moest je kapot schamen om iemand aan te vallen over een advertentie die over een HIJ gaat terwijl het paard van TS
1) géén hij is!
2) TS juist zegt NIET als coachingpaard.

Dus je reactie lijkt me eerder op heel graag opstoken en rellen maar weinig kennis.

purny

Re: Verkoop paard kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:21

Ik wil net mijn excuses neerzetten, lange dag gehad vandaag...
Mensen kunnen zich vergissen toch, daar zijn we mens voor.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:22

Tja termen gooien als "kapot schamen" tov een nog jonge TS is wel wat meer dan vergissen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:30

O dat is een andere, een pony ruin geen paard merrie, sorry.
Ik ben niet fit en heb een concentratiespanne van een eekhoorn.

Ik was iets te gefocust op het willen plaatsen van een meer begripvol berichtje voor TS en daarmee te snel in het reageren. Ik kan me namelijk wel indenken hoe rot de situatie is voor TS. En ook al is de kans niet heel groot misschien maar uitzonderingen bevestigen wel de regel.
Dus ik hoop voor haar dat het lukt het paard op een veilige manier te herplaatsen (en dat dat dan goed gaat voor zolang het goedgaat en daarna kan alsnog de laatste keuze worden gemaakt).

Trouwens, ‘fijn’ om te weten dat in Surhuisterveen schijnbaar nog een kleine paardenslager actief is.
Het zou m.i. handig zijn als er een overzicht is van slachthuis opties die men heeft om het paard zelf heen te begeleiden. Het is niet leuk maar als er echt wat mis is met een paard kan het ook veel rust geven als je weet waar je ermee heen kan (anders dan inslapen).
En voor wie stelt dat een paard op buut en dergelijke niet geslacht mag: jawel, die worden geschoten en verbloedt en dan naar rendac of zoiets, buiten de consumptie lijn.

Ik merk dat ik vrij dubbel in dit topic’s thema sta.
Ene kant, ik snap de wil het paard te laten leven, ook hoe mooi en lief zo’n paard is en hoe onvoorstelbaar om het te laten doden.
Andere kant: ik heb laatst gezien hoe inslapen het leven eindigt en daar voor het paard geen komma meer achteraan komt, het doet er voor het dier echt niet toe. Alleen wat er tijdens het leven is doet ertoe.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:33

Little_Gift schreef:
Tja termen gooien als "kapot schamen" tov een nog jonge TS is wel wat meer dan vergissen

En kapot schamen tegen iemand die een verstandelijke beperking heeft, vind ik ook niet heel sympathiek overkomen.

Purny, netjes dat je je excuses aanbied.
Het is ook wel toevalig dat er 2 13jarigen met ks in the picture staan.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:35

Ik denk ook dat de TS nog jong is en daarom de ervaring mist die veel bokkers wel hebben met het weggeven van paarden met een gebrek.

Ik snap heel goed dat het moeilijk is om je paard te laten gaan als die nog vrolijk in de wei huppelt. Dat is ook een zeer zware beslissing die niet teruggedraaid kan worden. Als je niet meer voor je paard kunt zorgen dan sta je gewoon voor een hele moeilijke beslissing. Gezonde paarden verkoop je en dan hoop je dat ze een goede baas vinden. Paarden met een gebrek daar zit niemand op te wachten in deze dure tijden, ze kosten gewoon teveel om er als weidemaatje bij te hebben. De kwaal is ook niet meer te genezen hooguit met heel veel geluk een beetje te onderdrukken met spuiten. Hoeveel pijn het dier echt heeft weet je ook niet. De adviezen hier worden gegeven om je paard ellende te besparen, niet om jou de grond in te boren. Het is al erg genoeg dat je er niet meer voor kunt zorgen. Je hebt nog een pony van 28 dat zegt wel genoeg dat je niet iemand bent die een paard zomaar weg doet.

In ieder geval sterkte met je beslissing, het is niet makkelijk, maar als je alleen aan je paard denkt dan zul je vast een juist besluit maken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:40

Little_Gift schreef:

Ik weet wel dat jij wel vaker dingen zegt die ook niet netjes zijn?
En net wat ik al aangeef, ik heb een lange dag achter de rug, om 5.15 liep mijn wekker al af en vergissen is menselijk.
Verder laat ik het hierbij, ik heb mijn excuses aangeboden.

Ik wens je een fijne avond toe. :wave:

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:50

Rocamor schreef:
Little_Gift schreef:

En kapot schamen tegen iemand die een verstandelijke beperking heeft, vind ik ook niet heel sympathiek overkomen.

Purny, netjes dat je je excuses aanbied.
Het is ook wel toevalig dat er 2 13jarigen met ks in the picture staan.

Dat kapot schamen waren purny haar eigen woorden die ik communiceerde, niet wat ik denk, dat zou je gesnapt hebben, als je gelezen had

purny schreef:
Little_Gift schreef:

Ik weet wel dat jij wel vaker dingen zegt die ook niet netjes zijn?
En net wat ik al aangeef, ik heb een lange dag achter de rug, om 5.15 liep mijn wekker al af en vergissen is menselijk.
Verder laat ik het hierbij, ik heb mijn excuses aangeboden.

Ik wens je een fijne avond toe. :wave:

Klopt en daar heb ik hard aan gewerkt om dat anders aan te pakken.
Maar het is natuurlijk niet zo dat omdat anderen niet netjes zijn, iedereen dat dan ook mag.

Ook voor jou nog een heel fijne avond!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:09

purny schreef:
Lucy0507 schreef:

Zie advertentie:

Little_Gift schreef:
Lees eerst eens deftig alvorens iemand te beledigen.
Je moest je kapot schamen om iemand aan te vallen over een advertentie die over een HIJ gaat terwijl het paard van TS
1) géén hij is!
2) TS juist zegt NIET als coachingpaard.

Dus je reactie lijkt me eerder op heel graag opstoken en rellen maar weinig kennis.

Kapot schamen, check
Bericht LG check

Gelezen

Heb je net zoveel ballen als Purny, om je excuses aan te bieden?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:24

Voor iets wat jij uit de context trekt en duidelijk mis interpreteert, niet neen.

Voor al hetgeen ik wel fout doe: absoluut

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:26

Wat een soap :+

Ts enige juiste keuze is inslapen/slachten of aanhouden. Zo een moet je niet van je hand af laten gaan want je weet niet wat er mee gebeurd. Hoeveel vertrouwen je ook hebt in de nieuwe eigenaar. Je kan (paarden) mensen helaas niet op de blauwe kijkers vertrouwen …

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:27

Moderatoropmerking:
Het mag nu wel klaar zijn met de off topic berichten. Graag vanaf hier weer ontopic en met argumenten op de inhoud van een bericht reageren.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:35

Het ligt ook aan de ernst van de aandoening.Merk je dat het dier pijn heeft of kun je er gewoon aangepast mee rijden .
Zeggen dat een paard beter dood kan zijn is echt iets wat paardenmeisjes zichzelf vertellen om hun egoïsme goed te praten.Een dier wil leven net als wij.
Maar dat je gewoon geen zin heb om 15 jaar te betalen en te zorgen voor een gehandicapt paard snapt iedereen.Maar zeg dat dat gewoon vind ik.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 21:29

office schreef:
Het ligt ook aan de ernst van de aandoening.Merk je dat het dier pijn heeft of kun je er gewoon aangepast mee rijden .
Zeggen dat een paard beter dood kan zijn is echt iets wat paardenmeisjes zichzelf vertellen om hun egoïsme goed te praten.Een dier wil leven net als wij.
Maar dat je gewoon geen zin heb om 15 jaar te betalen en te zorgen voor een gehandicapt paard snapt iedereen.Maar zeg dat dat gewoon vind ik.

"Mijn paard van 13 heeft kissing spines en dusdanig dat er niet meer op gereden kan worden (of een hele kleine kans met een jaarlijks infuus en hele goede revaidatie/training)."

Kleine kans met een goed beleid.

Ik ga er vanuit dat we het hier dus over een paard hebben wat iedere eigenaar beter kan laten gaan.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 21:58

Ik kan mij goed vinden in de meerderheid van de berichten die geplaatst worden, zo sta ik er ook in.

Ik denk alleen, gezien de manier van reageren van TS, dat het toch niet aankomt. Ze staat er niet voor open, spreekt zichzelf tegen en is niet eerlijk naar zichzelf. En naar haar paard. Het is alsof je tegen een muur praat.

Ik vind het vooral heel sneu voor het paard. Ik hoop maar dat er mensen zijn in de naaste kring van TS die wel haar hele verhaal kennen en kunnen zorgen dat de juiste keuzes worden gemaakt. Ik heb zelf enorme moeite met mensen die niet voor rede vatbaar zijn en daardoor leed veroorzaken bij anderen. Maar jammer genoeg reikt je eigen invloed vaak niet ver genoeg en heb je geen controle over het handelen van anderen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 00:00

MissyNr1 schreef:
Ik kan mij goed vinden in de meerderheid van de berichten die geplaatst worden, zo sta ik er ook in.

Ik denk alleen, gezien de manier van reageren van TS, dat het toch niet aankomt. Ze staat er niet voor open, spreekt zichzelf tegen en is niet eerlijk naar zichzelf. En naar haar paard. Het is alsof je tegen een muur praat.

Ik vind het vooral heel sneu voor het paard. Ik hoop maar dat er mensen zijn in de naaste kring van TS die wel haar hele verhaal kennen en kunnen zorgen dat de juiste keuzes worden gemaakt. Ik heb zelf enorme moeite met mensen die niet voor rede vatbaar zijn en daardoor leed veroorzaken bij anderen. Maar jammer genoeg reikt je eigen invloed vaak niet ver genoeg en heb je geen controle over het handelen van anderen

Amen....

Niet voor rede vatbaar is hier ook wel op zn plek.

Diep triest weer...een dier is hier weer de dupe van.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 00:50

TS, het is waarschijnlijk niet wat je had verwacht maar op bokt kennen we de treurige verhalen.
De ervaring leert dat brave, knappe paarden die worden weggegeven vaak via een achterdeur vaak toch weer worden doorverkocht. Ook paarden met een ernstige blessure.
En een paard met rugpijn een veulen ter wereld laten brengen is niet fair.
Het is verdrietig om een lieve merrie te moeten laten gaan, maar wel wijs.
Heb je je dierenarts om advies gevraagd?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:08

Het paard heeft overigens zo te lezen al een keer een infuus gehad en dat heeft kennelijk niet geholpen, want dan zou het nu immers weer fit en in de sport moeten lopen. Daarmee is dus eigenlijk het 'misschien' herstel in mijn ogen ook al voorbij.
Dus dan zadel je helemaal anderen op met een onrijdbaar paard. En tja, ik vind het toch wel belangrijk dat als ik de kosten op me neem bij een paard dat er een grote kans is dat er weer gereden kan worden, of dat er gereden kan worden zeg maar. Want zoals mijn instructeur altijd zei: een ziek paard kost net zo veel of nog meer dan een gezond paard.

Overigens vind ik het wel een beetje bijzonder dat hier iedereen het er mee eens is dat een paard beter ingeslapen kan worden, terwijl als je zou schrijven dat je je paard weg zou doen wegens een blessure om weer een gezond paard te kopen, dan ben je niet eerlijk naar je paard toe. Want die topics kan ik me ook wel herinneren op bokt. Maar goed, ik ben het er in deze mee eens dat als er geen grote kans op herstel is, dat inslapen echt eerlijker is.

Overigens lees ik ook dat het paard alleen maar onrustig is met rijden. Dus niet direct gevaarlijk. Dan zou het wel rijdbaar zijn. Ja, mogelijk met wat pijn, maar wel rijdbaar. Dat maakt dat mensen het dan zeker gaan proberen, iets wat ik ook logisch vind overigens. Want er zijn echt verhalen bekend waarbij ongeneeslijke blessures bij een andere ruiter als sneeuw voor de zon verdwenen. Zelfs paarden met kissing spines die weer in de sport kwamen.
Dus dan is dat ook een vraag aan de ts: vind je het erg als een nieuwe eigenaar wel gaat proberen om weer te rijden? Bij een ja, dan is inslapen de enige optie. Bij een nee, dan is er een kleine opening om te kijken wat het dier bij een andere ruiter gaat doen in de toekomst.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:18

Nou ja fit en in de sport is niet voor ieder paard weggelegd natuurlijk.En dat hoeft ook niet.De doorsnee hobby ruiter kan juist beter geen fit sport paard hebben voor de veiligheid ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:19

Probleem is dat het dier zeer waarschijnlijk de handel in gaat. Iemand neemt het dier over voor een zacht prijsje en een mooi verhaal over revalidatie en gouden stalletje. En dan wordt het doorverkocht.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:12

germie schreef:
Als je nu zelf dat infuus probeert? En dan gaat rijden? Dan weet je of het weer goed komt en of je dus het paard kunt houden.

Er was hier op bokt een menner met een fjord en dat dier zou ook niet meer geschikt zijn voor de sport, maar later bleek het mee te vallen en die mennen er nu op Z niveau mee.

Dus als je nu zelf 1 keer zo'n infuus probeert en dan gaat rijden? Dat infuus zal de kop niet kosten, en het kost je dan nog een maand stalling. Dan weet je of er weer volledig herstel mogelijk is.

Als ik een paard met kissing spines zou hebben omdat ik bijvoorbeeld jouw paard over zou nemen (ik ben niet van plan een paard met gebreken te kopen overigens, dan kies ik ook voor een op dat moment gezond paard). Dan zou ik ook kijken wat er gebeurt als ik er op ging rijden, net als vele anderen die zo'n dier dan op de wei zetten en het dier loopt gewoon goed. Want wat een ander zegt hoeft niet altijd waar te zijn. Het kan ook gewoon dat het bij mij of bij een ander wel goed gaat, ondanks een röntgenologisch beeld. Wanneer heb je voor het laatst gereden? En hoe lang staat je paard nu op rust? Soms zijn zelfs kissing spines geen probleem meer na een paar maanden rust.
Heb je dat ook al bekeken?
Wil je dus echt niet dat een ander, met goede bedoelingen overigens, toch gaat rijden, dan moet je gewoon voor inslapen kiezen. Dat is de enige garantie dat er nooit meer iemand op stapt.

Volledig herstel gaat met ks nooit mogelijk zijn door een infuus.
Dat kan enkel door een operatie wat ook in de mogelijkheid licht.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:20

Ts hééft dat infuus al geprobeerd. De revalidatie kan zij niet (goed) doen vanwege geen goede infra op de stal waar ze staat (zie een eerder topic van TS) én ze is er zelf niet (goed) toe in staat. In ieder geval niet op dit moment.
Financieel kan ze een (top-)revalidatietrainer/-stal niet dragen.

Dan blijven er echt gewoon 2 opties over:
pensioenstal (al dan niet in het buitenland) - waarbij de kans dat de KS vrij snel echt klachten gaan geven vrij groot is - waardoor je binnen 2-3 jaar vermoedelijk ook voor de eindbeslissing staat
nu die eindbeslissing nemen.

En nu stop ik met hier reageren.