germie schreef:Als je nu zelf dat infuus probeert? En dan gaat rijden? Dan weet je of het weer goed komt en of je dus het paard kunt houden.
Er was hier op bokt een menner met een fjord en dat dier zou ook niet meer geschikt zijn voor de sport, maar later bleek het mee te vallen en die mennen er nu op Z niveau mee.
Dus als je nu zelf 1 keer zo'n infuus probeert en dan gaat rijden? Dat infuus zal de kop niet kosten, en het kost je dan nog een maand stalling. Dan weet je of er weer volledig herstel mogelijk is.
Als ik een paard met kissing spines zou hebben omdat ik bijvoorbeeld jouw paard over zou nemen (ik ben niet van plan een paard met gebreken te kopen overigens, dan kies ik ook voor een op dat moment gezond paard). Dan zou ik ook kijken wat er gebeurt als ik er op ging rijden, net als vele anderen die zo'n dier dan op de wei zetten en het dier loopt gewoon goed. Want wat een ander zegt hoeft niet altijd waar te zijn. Het kan ook gewoon dat het bij mij of bij een ander wel goed gaat, ondanks een röntgenologisch beeld. Wanneer heb je voor het laatst gereden? En hoe lang staat je paard nu op rust? Soms zijn zelfs kissing spines geen probleem meer na een paar maanden rust.
Heb je dat ook al bekeken?
Wil je dus echt niet dat een ander, met goede bedoelingen overigens, toch gaat rijden, dan moet je gewoon voor inslapen kiezen. Dat is de enige garantie dat er nooit meer iemand op stapt.
Volledig herstel gaat met ks nooit mogelijk zijn door een infuus.
Dat kan enkel door een operatie wat ook in de mogelijkheid licht.