Daihyo schreef:ilora schreef:Wat ik mij net bedenk. Ze zijn sinds een week 's nachts op de paddocken gegaan in plaats van dag en nacht op de wei met hooi naar snachts op paddock met enkel hooi. Kan het deze combinatie zijn?
Momenteel staat ze rustig te grazen met de andere. Dochter heeft er 30 minuten mee gaan wandelen en wat gedraafd op advies van de dierenarts.
Ik haal even dit eruit, maar ja dat kan zeker. Gras bevat nu veel meer water, hooi maar 10-15%. Als een deel van het rantsoen dan ineens minder water bevat, kan de mest steviger worden en kunnen ze wat buikpijn krijgen, zeker als ze al zo gevoelig op de darmen is. Bewegen is dan goed, maar je zou ook de slobber wat natter kunnen maken, water over de muesli of het hooi nat. Dan maak je de overgang net wat makkelijker.
De slobber maak ik al redelijk nat. Heb er eentje staan dat gevoelig is voor slokdarmverstopping. Maar goed plan om eventueel de muesli ook mee nat te maken. Hooi nat maken eten ze niet graag. Ooit geprobeerd en mocht het zelf eten.