Veulen zwaar onderkoeld en daarna zware spierbevangenheid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 22:53

Wat zielig.

En wat zijn jullie hard naar TS. Ze heeft er meerdere keren een DA bij gehad en die heeft het veulen kennelijk niet doorgestuurd, dan is het toch niet raar dat TS op diens raad vertrouwde? Ik zou liever ook niet met een veulen gaan zeulen als er door een DA werd gezegd dat het niet noodzakelijk was.

Plus dat de hele actie met pb’tjes en cryptische verhalen gewoon niet zo netjes en volwassen is.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 22:55

Volgens mij staat dit topic vol aannames als ik ts haar berichten lees heeft de 3 post geplaatst waarvan 1 dat ze meldt dat de dierenarts er 3x per dag is.
Ik vind dat niet nalatig waarschijnlijk neemt ze het advies van de dierenarts meer aan als de boktpolitie en wie zegt niet dat het diertje al iets onder de leden had waardoor ze in de modderpoel is blijven liggen.
Vind dat er weer keihard geoordeeld wordt en dan pb verspreiden vind ik helemaal naar bah bah

tengeltje11

Re: Veulen zwaar onderkoeld en daarna zware spierbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 23:05

Idd, bah, wat een achterbaks gedoe! Jullie zouden je moeten schamen!
Ook al ging het niet zoals jij het zou doen, laat iemand in zijn waarde en na het verlies van een veulen heeft naschoppen totaal geen zin meer(en zegt mijn inziens meer over degene die perse nog moet naschoppen dan over de hele situatie zelf)

Volgens mij kent niemand ts, de behandelende DA of de situatie in het echt, dus kan niemand een compleet beeld vormen en is niemand voldoende geïnformeerd om zo’n oordeel te vellen.

@TS, sterkte met het verlies van je veulen!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 23:18

Het enige waar het om draait is of adequate zorg aan het veulen verleend is en dat vraag ik me af als ik de berichten zo lees.
Het veulen is de grootste verliezer, arm klein ding.
En als Kabayo daar meer over weet dan begrijp ik haar reactie eerlijk gezegd wel.

En nee, ik heb geen pb ofzo gehad.
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 16-12-24 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 23:21

Heel vreemd topic wel. Rot voor eigenaar, sneu voor beestje. Foto's zijn wel echt aandoenlijk en zielig gos.
Eerste vraag die bij mij opkwam: "Half twee 's nachts erachter komen, hoe dan?" Doet er verder ook niet toe, maar oprecht benieuwd hoe kom je er op dat tijdstip achter als je veulen in de wei ligt of heb ik ergens overheen gelezen?

Wel vervelend zeg, alleen maar verliezers |(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 23:26

Myfairytale schreef:
Het enige waar het om draait is of adequate zorg aan het veulen verleend is en dat vraag ik me af als ik de berichten zo lees.

Dat kan je op basis van dit topic imo al bepalen. Daarvoor hoef je geen PB gehad te hebben. Het dier heeft zes uur zonder hulp gezeten ná het vinden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 23:27

Geen oordeel hier want ik ken het hele verhaal niet. Maar wat ontzettend sneu en triest voor het dier. De eerste foto,s zagen er al niet zo goed uit.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 23:29

Ayasha schreef:
Myfairytale schreef:

Dat kan je op basis van dit topic imo al bepalen. Daarvoor hoef je geen PB gehad te hebben. Het dier heeft zes uur zonder hulp gezeten ná het vinden.

Eens inderdaad. Ik kan gewoon niet geloven dat er geen enkele kliniek telefonisch bereikbaar was

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 23:33

Ayasha schreef:
Myfairytale schreef:

Ja dat.

Als dit verhaal zo op VN had gestaan zou men stuk minder begrip voor de ts kunnen opbrengen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 23:35

Precies. Dus ik begrijp Kabayo wel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 11:07

De tekst was niet blijven plakken, maar omdat er nogal wat gespeculeerd wordt een slotje voor overleg.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 09:56

Moderatoropmerking:
Na overleg hebben wij besloten dit topic definitief te sluiten.