Den Hoek - Eric Laarakker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadcha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 08:55

Dr. Joyce Harman (USA) onderzoekt sinds 1990 Lymphe bij paarden.

Gratis Webinar :
https://m.youtube.com/watch?v=xIjtIsmXAes

Er zijn ook betaalde versies van haar op Cornell university. Kan een Eye-opener zijn voor sommige :-).

Zoals @Popstra zei indien de Lymphe niet vers gespot wordt maar al langer vernestelt zit lijkt volgens Equitom en dr. Harman de meest betrouwbare manier gewrichtsvocht.
Omdat de lymphe “switching symptomen “ kent. Om de 4 weken veranderd het van “lichaam” in het bloed waardoor soms moeilijk te spoten is als de ziekte al langer aanwezig is.
(Ik haal dit puur uit de wetenschappelijke webinar van Cornelluniversiteit en een telefoon gesprek met Equitom).

Ieder zijn visie en manier. Keep you posted in 4-6 weeks.

nadcha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 09:25

nadcha schreef:

Gratis Webinar :

Er zijn ook betaalde versies van haar op Cornell university. Kan een Eye-opener zijn voor sommige :-).

Zoals @Popstra zei indien de Lymphe niet vers gespot wordt maar al langer vernestelt zit lijkt volgens Equitom en dr. Harman de meest betrouwbare manier gewrichtsvocht.
Omdat de lymphe “switching symptomen “ kent. Om de 4 weken veranderd het van “lichaam” in het bloed waardoor soms moeilijk te spoten is als de ziekte al langer aanwezig is.
(Ik haal dit puur uit de wetenschappelijke webinar van Cornelluniversiteit en een telefoon gesprek met Equitom).

En de vragen ivm leverbot en omgeving van paard te beantwoorden.

Leverbot is reeds uitgesloten.

Omgeving van het paard werd door deskundigen (osteopaat, Horsemanships mensen , alternatieve/ holistische dierenarts en reguliere DA) als goed goedgekeurd.

Hij staat nu ook gewoon overdag van 7 am tot 20pm buiten op wei met een vriendje. Hooi en water beschikbaar .
En avond op stal (stal policy!).

Uiteraard verwacht nú opmerkingen van sommige TS dat dit nog steeds niet genoeg zal zijn .

Desondanks blijven de symptomen nog steeds in het werk (lui, struikelen, explosief, spooky, stijf, mind frog, snel geïrriteerd, vage lameness,
Heel snel reactie op muggenbeten!!!
Op wei loopt hij nooit echt rond.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 09:27

Babootje schreef:
xLoki schreef:
Lyme zelf (infectie met borrelia bacterie) is niet op te sporen via ontlasting, want het infecteert het maag-darmkanaal niet. Het wordt normaal gesproken gediagnosticeerd door uitgebreid klinisch en serologisch (bloed of hersenvocht) onderzoek, en zelfs daarbij is het al lastig om een actieve infectie aan te tonen. Maar geen idee hoe Den Hoek dit dus wel ineens kan :D

@Babootje covid is veel makkelijker aan te tonen in de ontlasting, 50% van de mensen met covid scheiden de virusdeeltjes ook via de ontlasting uit. Bij borrelia (geen virus, maar bacterie) is dat niet.

Ik zou dat niet zo durven beweren Loki. Wellicht dat er door een Lyme infectie toch veranderingen optreden in de samenstelling van de darmbacterien en het zo van invloed is. Lyme heeft ook vaak effect op de darmwerking. Maar wellicht kun je het Laarakkers vragen hoe hij obv mest deze diagnose kan trekken.

Nogmaals, er wordt humaan inderdaad gesproken over post-Lyme specifieke veranderingen in het microbioom, aantoonbaar via fecaal onderzoek: https://journals.asm.org/doi/10.1128/mbio.02310-20

Hoe dit zich veterinair ontwikkelt, geen idee. En dat Laarakker wellicht op eigen inzichten vaart ipv de golden standard, die kans lijkt me groot. Met zowel kansen als risico’s van dien.

Maar ik zou voorzichtig zijn met uitspraken dat het niet op te sporen is in ontlasting. Niet bewezen staat niet gelijk aan pertinent niet waar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 13:46

nadcha schreef:
nadcha schreef:

Gratis Webinar :

Omgeving van het paard werd door deskundigen (osteopaat, Horsemanships mensen , alternatieve/ holistische dierenarts en reguliere DA) als goed goedgekeurd.

Hij staat nu ook gewoon overdag van 7 am tot 20pm buiten op wei met een vriendje. Hooi en water beschikbaar .

Uiteraard verwacht nú opmerkingen van sommige TS dat dit nog steeds niet genoeg zal zijn .

Desondanks blijven de symptomen nog steeds in het werk (lui, struikelen, explosief, spooky, stijf, mind frog, snel geïrriteerd, vage lameness,

Zijn rug en hals waren ook op de foto gezet toch?

Snelle reactie op muggenbeten kan beteken dat hij veel last heeft van histamine, dit kan verschillende oorzaken hebben. O.a zomerecxeem, allergieen.

Is hij weleens helemaal los gehaald, spieren en fascia? Excuses als ik er over heen gelezen heb.

griebelsJarig

Re: Den Hoek - Eric Laarakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 23:05

Is er al iets meer bekend?

nadcha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 23:15

@Elisa2

Staat in de begin post.

Om je vraag te beantwoorden :
Ja door 3 DA !
waarvan 2 in de kliniek met andere invalshoeken.
Nek volledig op CT scan.
Alles volledig perfect.

Fysiotherapeut van SMDC kwam 3x langs .
CRANIo sacrale , myo faciale ook.
Niks.
Zij gaven trouwens ook aan als na 2 behandelingen er weinig tot geen verschil geboekt wordt er een onderliggend probleem is.

Training en rijstijl werden beoordeeld door arts en fysiotherapeut . Alles goed.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:19

Sorry, overheen gelezen.

Ik denk inderdaad dat het klopt wat zij zeggen, als er een onderliggend probleem is helpt het niet.

Hoe gaat het nu met hem?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 17:56

Bij den Hoek testen ze oa Lyme met de lecher antenne. Dat kan op het paard, maar ook via bijvoorbeeld mest of urine. De opgestuurde mestbal wordt dus ook met de lecher antenne onderzocht.
Medicijnen worden meestal met de connectie sensor getest.
Overigens is iedereen die dieren behandeld bij den Hoek dierenarts.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 18:57

Hoe werkt zo'n Lecher antenne?

Ik vind het heel ehm bijzonder dat er zoveel paarden volgens hem lyme hebben.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 19:01

Koekie73 schreef:
Hoe werkt zo'n Lecher antenne?

Ik vind het heel ehm bijzonder dat er zoveel paarden volgens hem lyme hebben.

Dat staat volgens mij wel op zijn website.

djengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 19:50

Ik zou het zeker overwegen. Even een andere kijk en werkwijze.
Het is zonde om het niet te proberen. Je zou naast Eric Laarakkers ook contact kunnen opnemen met Annika Ten Napel. Zij heeft zeer veel jaren met en voor Eric laarakkers gewerkt en werkt nu zelfstandig. Zij komt ook aan huis als het goed is.

Hopelijk knapt je paard snel weer op.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:10

Tinka schreef:
Bij den Hoek testen ze oa Lyme met de lecher antenne. Dat kan op het paard, maar ook via bijvoorbeeld mest of urine. De opgestuurde mestbal wordt dus ook met de lecher antenne onderzocht.

Dat was jaren geleden niet zo en nu staat er ook een niet dierenarts op de website.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:10

djengo schreef:
Ik zou het zeker overwegen. Even een andere kijk en werkwijze.
Het is zonde om het niet te proberen. Je zou naast Eric Laarakkers ook contact kunnen opnemen met Annika Ten Napel. Zij heeft zeer veel jaren met en voor Eric laarakkers gewerkt en werkt nu zelfstandig. Zij komt ook aan huis als het goed is.

Hopelijk knapt je paard snel weer op.

Annika is geëmigreerd.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 21:02

henshem schreef:
Tinka schreef:

Dat was jaren geleden niet zo en nu staat er ook een niet dierenarts op de website.

Er werken ook niet dierenartsen, maar zover ik weet behandelen die alleen mensen, geen dieren.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 21:22

Tinka schreef:

De Lecher Antenne is een meetinstrument waarmee o.a. vitaliteit van weefsels en organen kan worden gemeten. Hiermee kan exact de mate van gezondheid of pathologie van een orgaan of weefsel bepaald worden.

Hoe kan dat nou op een drol werken?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 21:26

Citaat:
De Lecher Antenne is een meetinstrument waarmee o.a. vitaliteit van weefsels en organen kan worden gemeten. Hiermee kan exact de mate van gezondheid of pathologie van een orgaan of weefsel bepaald worden.

"Nou, gewoon" de antenne 'voelt', reageert op energie.

Mest is makkelijk, maar het kan ook op bloed, speeksel, urine en wellicht haar.
(Ik vond de discussie een paar dagen geleden over dat Lyme de darmflora beïnvloedt interessant, maar ik gok dat dat niet de kern van de zaak is.)

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 21:33

Tinka schreef:
Er werken ook niet dierenartsen, maar zover ik weet behandelen die alleen mensen, geen dieren.

Mijn vorige paard is destijds door een niet dierenarts behandeld. Zij werkt er nu niet meer.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:10

nadcha schreef:
nadcha schreef:

Gratis Webinar :

Ook op PSSM 2 getest? De klachten die je noemt komen overeen met die van mijn oudste merrie. Zij heeft PSSM 2.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 11:30

fokfanaat schreef:
Tinka schreef:

Nou dat vraag ik me dus af. Is het raar als ik denk dat je dat vooral in je portemonnee voelt?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 11:57

Het meet gewoon de energie van je creditcard :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 13:12

Koekie73 schreef:
Nou dat vraag ik me dus af. Is het raar als ik denk dat je dat vooral in je portemonnee voelt?

Ja dat is raar :D
Maar voor je een oordeel velt zou je je erin kunnen verdiepen. En als je er meer over wil weten zou je het daar eens kunnen navragen.
Hier iets over de werking van de Lecher antenne en de wijze van diagnosticeren.

https://holistischdierenarts.nl/lecher-antenne/

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 13:15

fokfanaat schreef:

Dat kan, omdat alle virussen, schimmels, bacterien ook een eigen frequentie hebben. En die frequentie kan worden gemeten.

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 13:37

Zelf een niet zo'n goede ervaring met Den Hoek en Eric Laarakker.
Ik ben daar met mijn paard geweest toen hij luchtwegproblemen en maagzweren had. Regulier hadden we al behandeld en op dat moment zou hij volgens de behandelend dierenarts goed moeten zijn.
Ik vond hem echter nog steeds niet zoals van ouds en op aanraden van anderen naar Eric gegaan.
Kreeg ook het verhaal van darmen etc niet in balans en dus allerlei druppels mee. Na een kleine maand gebruiken waar ik nog geen verschil merkte kreeg mijn paard wel plots met zeer grote regelmaat bloedneuzen. Ook gewoon in de paddock of wei dus lag niet aan inspanning. Ik meteen Eric weer gebeld en kon volgens hem niet aan dr druppels liggen. Moest maar gewoon zo doorgaan.
Ik dus ook de internist welke hem daarvoor had behandeld gebeld en ook verteld van dat we bij Eric liepen. Zij wilde de samenstelling van die druppels weten. Nou die kregen we niet, zowel niet als ik er om vroeg als toen mijn dierenarts contact op nam met Eric en er naar vroeg.
Besloten per direct met de druppels te stoppen en kijken wat dat deed. En ja hoor na een paar dagen geen bloedneuzen meer gehad tot op de dag van vandaag.
Daarna de dierenarts weer zelf laten komen om verder te zoeken om het laatste stukje ook goed te krijgen en dat is gelukt.

Maar voor mij dus geen Eric Laarakker meer en dus ook zeker geen geval baat het niet dan schaadt het niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 13:52

Ulaantje, precies dezelfde ervaring als mij dus. Kan nooit aan hun druppels of andere spullen liggen maar je mag niet weten wat erin zit.

Ik zou nog snappen dat je het niet open en bloot wil hebben zodat anderen het niet namaken. Maar als er paarden met slechte reactie zijn is het wel handig om te weten wat erin zit om dingen uit te kunnen sluiten en te verhelpen en te zorgen dat ze dat nooit meer krijgen. Dan zou paardenwelzijn toch bovenaan moeten staan

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 13:57

Ik vind dat trouwens wel echt heel vreemd dat ze dat niet laten weten. Toen ik de druppels vorig jaar voor het eerst kreeg heb ik ze daarna meteen gemaild wat de ingrediënten waren omdat die er niet op stonden en die had ik een paar uur later in m'n mail zitten (niet dat ik jullie niet geloof, maar snap gewoon niet wat ze moeilijk doen helemaal niet als het om paardenwelzijn gaat idd)