Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zonnetje81 schreef:Volgens mij kan je mensen niet met dieren vergelijken. Als ik zie hoe mijn katten getest worden etc en oh wee je gebeente als ik met een kat met ook maar enige cosmetische afwijking durf te fokken of teveel inteelt wat berekend moet worden. Bij de paarden kan nog alles meent men. Fok maar raak en doe maar iets want alles is normaal.
Little_Gift schreef:Ik vind dit altijd zo vreselijk erg hé, een merrie dichtnaaien... Wie doet dat nou toch?! Zou nooit mogen maar goed, de grote massa doet het dus hé, we doen het allemaal maar ook gewoon...
Als de natuur het niet bedoeld heeft, dan zit daar heus een reden achter!
Little_Gift schreef:yarkayunda schreef:Dierenarts heeft teruggebeld. Het was een andere dierenarts overigens. Ik moet haar even temperaturen en 3x per dag schoonmaken met betadine. Ik heb jullie meningen ook gedeeld met de dierenarts en ze gaf aan dat de merrie hier echt geen last van heeft. Ze gedraagt zich verder ook gewoon normaal. Als ze het niet dichtzetten kan ze een ontsteking in haar baarmoeder krijgen en dat wil ik natuurlijk ook niet. Als ik dit vantevoren had geweten had ik haar natuurlijk nooit laten insemineren. Maarja.. achteraf is mooi wonen
Zoek eens op op gesloten baarmoederontsteking en open baarmoederontsteking... Nog altijd beter dat het eruit kan dan dat je de ontsteking opsluit in de baarmoeder!
Dichtzetten gebeurt alleen omdat men anders bang is het veulen te verliezen. De DA is aan het banketstaaf want hoezo zou zij een baarmoederontsteking krijgen omdat er lucht in de baarmoeder zit? Je brengt niks in in de baarmoeder hé, dus ook geen bacteriën... Tenzij je gaat insemineren/dekken...
En waarom laat je überhaupt een merrie met spoelwormen die zoveel ontwormingen nodig heeft, insemineren?? Je weet dat meeste ontwormingen niet goed zijn tijdens dracht?
denisesilver schreef:met 18 dagen heb je mogelijk al een baarmoeder ontsteking. Maar het kan ook zijn dat het pas later opgemerkt wordt natuurlijk.TS dat is wel vreemd dat ze al dicht is gezet zonder scan. Mij staat bij dat het normaal wordt gedaan na toch sowieso de 18 dagen scan. Ik zou sowieso een andere da bellen. Pus zou ik toch graag door de da met eigen ogen laten bekijken en onderzoeken.
Cioccolato schreef:Een merrie die lucht zuigt is echt niet ineens zo genetisch kapot dat er geen goed/fijn/leuk/braaf paard uit kan komen met een beetje hulp.
Genetisch kapot zijn erfelijke aandoeningen. Een uitgelubberde vagina is geleefd.
Popstra schreef:Om fokker te zijn heb je ook geen diplomas nodig en begin je ook vaak met 1 eerste eigen veulentje uit je lieve (oudere) merrie.
Ik ken niemand die zei " ik word nu fokker!" die een stel merries kocht om vervolgens vol te stoppen.
Iedereen begint als htk fokker toch!?
Quir schreef:Popstra schreef:Om fokker te zijn heb je ook geen diplomas nodig en begin je ook vaak met 1 eerste eigen veulentje uit je lieve (oudere) merrie.
Ik ken niemand die zei " ik word nu fokker!" die een stel merries kocht om vervolgens vol te stoppen.
Iedereen begint als htk fokker toch!?
Ik ben zo anders wel begonnen hoor.![]()
3 goede fokmerries gekocht en gaan fokken...
En ik ben vast niet de enige