Bowo schreef:
Als ik echter je beginpost goed begrijp, is hij niet helemaal goed geweest toen de voorbenen waren verdoofd. Toen werd hij achter kreupel. Of is er later nog eens uitverdoofd waarbij hij wel helemaal goed werd?
Het is inderdaad twijfelachtig. Hij liep echt al veel beter toen beide voorvoeten verdoofd waren. Achter is toen ook verdoofd maar gaf geen groot verschil. De dierenarts gaf toen aan dat achter verdoven in de hak lastig is omdat de gewrichtsspleet niet altijd goed communiceert/in verbinding staat waardoor de vloeistof niet overal goed komt. De dierenarts had hierdoor niet direct het vermoeden dat er ergens anders iets was, maar het klopt denk ik wel dat je het hierdoor niet 100% zeker weet.
Gisteren heeft de fokker waar ik paarden voor rij eens mee gekeken. Hij vermoedt dat hij mogelijk nu niet goed is door het missen van balans en kracht en daarbij ook nog het niet kunnen voelen van de druk in zijn moeten (waardoor hij niet weet hoe hard hij moet afzetten). Wanneer je hem in zijn “tweede”/gedragen draf rijdt is hij goed. We hebben dus gisteren wat meer onder het zadel gedaan en is was heel benieuwd hoe hij dan vandaag zou zijn.
Is stap was hij goed en in draf was hij hetzelfde als gisteren (onregelmatig als ik hem lang en neerwaarts rij, regelmatig als ik hem wat meer verzamel). Ik vind het zelf nog heel spannend, want ik rij natuurlijk vaker jonge paarden met weinig kracht en balans maar die zijn er nooit onregelmatig van.
Hij is sinds de operatie nog niet op de wei geweest, en die mogelijkheid heb ik helaas nu ook niet in de winter op de pensionstal (geen paniek, er zijn kleine paddocks en een stapmolen

). Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe hij op de weide is, van de zomer wilde hij niet spelen met z’n weidemaatje maak ik weet niet hoe hij nu is.