Ervaringen met Regumate

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Re: Ervaringen met Regumate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 11:44

Pfff, ik had al gezegd dat het geen wondermiddel was, toch? De afgelopen twee dagen was ze weer zo boos en bokkig :( En dat terwijl het zo lekker ging de dagen ervoor. Hopelijk was het tijdelijk, ze staat ook wel erg weinig buiten met dit weer. De paddocks zijn zo modderig dat het gewoon gevaarlijk is.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 18:19

Boemel, merk je al verschil met de regumate?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 18:28

We kunnen iig weer veilig uitmesten, dus ze lijkt het niet meer nodig te vinden om haar mest te verdedigen.
Ze lijkt ook wat relaxter te worden.

Haar gedrag is nog wel wisselvallig. Ik werk momenteel veel met clickertraining om haar positieve gedrag te bevestigen en geef zo min mogelijk aandacht aan haar negatieve gedrag.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:35

Wij gaan nu proberen de regumate af te bouwen en tegelijkertijd op te starten met Puur Oestro. Ben benieuwd

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:34

MissyNr1 schreef:
Wij gaan nu proberen de regumate af te bouwen en tegelijkertijd op te starten met Puur Oestro. Ben benieuwd

Ik ben benieuwd!

Bij ons leek de regumate beter te werken dan puur oestro, maar inmiddels vragen we ons af of dat echt zo is. Dus als de fles regumate leeg is, weet ik niet of we een nieuwe fles halen.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 23:29

De voedingsdame die de oestro adviseerde, raadde ook HorseFlex Magnesium Relax Combi aan. Had ze goede ervaringen mee bij hengstige merries en zou meer rust geven. Als m'n huidige pot magnesium op is ga ik die ook maar eens proberen

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 15:53

hier een week terug begonnen met Regumate. Merrie heeft soort aanvallen tijdens hengstigheid ( vol tegen de muren trappen, bijten in de muren en met dr hoofd tegen dr luik aan stoten steeds ).

Nu vroeg ik mij af welke regumate geven jullie en hoeveel en wat kost het jullie?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 16:00

Ik geef 10 ml regumate per dag, van de paardenvariant. Een liter kostte vorig jaar 240 euro ex BTW.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 00:37

Ik gaf 4.5 ml van de pig variant

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:42

MissyNr1 schreef:

Hoe gaat het nu op de oestro?

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:29

Nou ik moet zeggen, het gaat tot nu toe goed. Nu was mijn merrie denk ik niet zo heftig qua gedrag, het was meer dat ze heel rillerig werd en uit haar plaat ging in de wei/paddock en dan door draadjes rende. Tot nu toe merk ik niks aan haar. Maar misschien komt dat nog.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 18:04

Rare vraag misschien, maar weet iemand hoe het met de houdbaarheid van regumate zit? Op de fles staat 'na opening 25 dagen houdbaar', maar er zit voor 100 dagen in. Loopt de werking dan terug of valt dat wel mee?

Friezenkind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 22:31

Lieser schreef:
Rare vraag misschien, maar weet iemand hoe het met de houdbaarheid van regumate zit? Op de fles staat 'na opening 25 dagen houdbaar', maar er zit voor 100 dagen in. Loopt de werking dan terug of valt dat wel mee?

Nooit problemen mee gehad, ik haal altijd de 1ltr fles. Nooit verandering in gedrag gezien.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 07:46

Goed om te weten, bedankt Friezenkind +:)+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 09:34

Ik denk dat het afhankelijk is van je paard.
Bij de merrie van vriendin wel echt verschil te merken. Merrie gedrag nam aan het einde van de fles toe. Bij beginnen nieuwe fles werd het weer een stuk milder

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 09:54

Bij mijn merrie merk ik dat verschil ook. Vooral naar andere paarden toe zie je duidelijk wanneer ik aan het eind van de fles ben. Overigens, zo hengstig als ze dan toont qua gedrag, op d'r baarmoeder is ze niet hengstig.

Friezenkind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 20:29

Ik heb zojuist van een stadgenoot te horen gekregen dat Regumate kankerverwekend zou zijn. Hebben meer mensen dit gehoord? Ik zit nu al een tijdje te googlen maar ik kan daar niks over vinden.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 20:51

Friezenkind schreef:
Ik heb zojuist van een stadgenoot te horen gekregen dat Regumate kankerverwekend zou zijn. Hebben meer mensen dit gehoord? Ik zit nu al een tijdje te googlen maar ik kan daar niks over vinden.

Kun je die stalgenoot niet vragen waar ze die informatie vandaan heeft?

Op de website van de FDA lees ik het volgende:
Bij vrouwen en meisjes gerapporteerde reproductieve bijwerkingen zijn onder andere abnormale of afwezige menstruatiecycli en bij mannen een verminderd libido. Andere gerapporteerde bijwerkingen na blootstelling zijn: hoofdpijn, koorts, buikpijn, misselijkheid, diarree, braken en huiduitslag.

https://www.fda.gov/animal-veterinary/p ... es-or-pigs

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 21:03

Aangezien het bij vrouwen de cyclus kan verstoren wordt aangeraden om altijd handschoenen aan te doen als je het product hanteert, maar kankerverwekkend heb ik nog nooit gehoord.

Friezenkind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 00:38

Lieser schreef:
Friezenkind schreef:

Kun je die stalgenoot niet vragen waar ze die informatie vandaan heeft?

Op de website van de FDA lees ik het volgende:
Bij vrouwen en meisjes gerapporteerde reproductieve bijwerkingen zijn onder andere abnormale of afwezige menstruatiecycli en bij mannen een verminderd libido. Andere gerapporteerde bijwerkingen na blootstelling zijn: hoofdpijn, koorts, buikpijn, misselijkheid, diarree, braken en huiduitslag.

https://www.fda.gov/animal-veterinary/p ... es-or-pigs

Dat kon ze zich niet meer herinneren, allen dat dat voor haar een rede was het niet meer te geven.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 08:36

Als het goed is, zie ik de dierenarts donderdag (voor iets anders). Ik zal vragen of er bij de praktijk iets bekend over is.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:46

Kankerverwekkend bij mensen of bij paarden? Ik hoor wel vaker stalgenoten iets (vaak ongevraagd) roepen dat geen basis heeft. Stalgenoten kwamen bij mij niet veel verder "o maar dat is troep"

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 21:58

Hier gaat het nog steeds goed op de oestro icm de HorseFlex Magnesium Relax Combi. Hopelijk blijft dat zo

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 23:18

Ik heb m alweer afgebouwd en ze krijgt t al een kleine week niet meer. Gedrag blijft gelijk.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 08:00

Ik ben gisteren begonnen met afbouwen, ik ben benieuwd.