Roodvos schreef:DJZ schreef:TS kan sowieso altijd de keuze maken om het paard in te laten slapen. Ook als het fonds het paard niet wil afkeuren.Hoii TS, wat een rotsituatie voor jou en je merrie...
Hoe zit het als je je paard "verkoopt"? Is er niet iemand in jouw omgeving die jouw paard van jouw "koopt", waardoor het 'gedeelde eigendom' van het paardenfonds komt te vervallen? Dan bedoel ik niet dat je letterlijk het paard verkoopt, maar op papier.. Snap je wat ik hiermee bedoel?
Dan krijg je geen geld van het fonds, maar heb je wel de de volledige keuze om je paard in te laten slapen...
Alleen heeft ze dan geen recht op een uitkering uit het fonds.
Maar als ik alles goed begrepen heb is het fonds wel bereidt het paard over te nemen. Dan zou TS moeten vragen of ze het dier terug kan kopen. Bij een beetje verzekering die met zijn tijd is meegegaan is daar een regeling voor.
Paardenfann4 schreef:DJZ schreef:Hoii TS, wat een rotsituatie voor jou en je merrie...
Hoe zit het als je je paard "verkoopt"? Is er niet iemand in jouw omgeving die jouw paard van jouw "koopt", waardoor het 'gedeelde eigendom' van het paardenfonds komt te vervallen? Dan bedoel ik niet dat je letterlijk het paard verkoopt, maar op papier.. Snap je wat ik hiermee bedoel?
Dan krijg je geen geld van het fonds, maar heb je wel de de volledige keuze om je paard in te laten slapen...
Je bent altijd zelf baas over je paard ook als hij verzekerd is. Je krijgt alleen minder geld als je hem laat inslapen in plaats van aan hun over te doen om geslacht te worden. Dus ze kan het paard gewoon zelf in laten slapen, ze zal dan het bedrag min de slachtwaarde uitgekeerd krijgen. Wat de slachtprijs momenteel is dat valt vast wel ergens op te zoeken.
Aahh okee, duidelijk

Nogmaals heel veel sterkte TS