Zou je een ziek paard kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:57

Roodvos schreef:
DJZ schreef:
Hoii TS, wat een rotsituatie voor jou en je merrie...

Hoe zit het als je je paard "verkoopt"? Is er niet iemand in jouw omgeving die jouw paard van jouw "koopt", waardoor het 'gedeelde eigendom' van het paardenfonds komt te vervallen? Dan bedoel ik niet dat je letterlijk het paard verkoopt, maar op papier.. Snap je wat ik hiermee bedoel?
Dan krijg je geen geld van het fonds, maar heb je wel de de volledige keuze om je paard in te laten slapen...
TS kan sowieso altijd de keuze maken om het paard in te laten slapen. Ook als het fonds het paard niet wil afkeuren.
Alleen heeft ze dan geen recht op een uitkering uit het fonds.

Maar als ik alles goed begrepen heb is het fonds wel bereidt het paard over te nemen. Dan zou TS moeten vragen of ze het dier terug kan kopen. Bij een beetje verzekering die met zijn tijd is meegegaan is daar een regeling voor.

Paardenfann4 schreef:
DJZ schreef:
Hoii TS, wat een rotsituatie voor jou en je merrie...

Hoe zit het als je je paard "verkoopt"? Is er niet iemand in jouw omgeving die jouw paard van jouw "koopt", waardoor het 'gedeelde eigendom' van het paardenfonds komt te vervallen? Dan bedoel ik niet dat je letterlijk het paard verkoopt, maar op papier.. Snap je wat ik hiermee bedoel?
Dan krijg je geen geld van het fonds, maar heb je wel de de volledige keuze om je paard in te laten slapen...

Je bent altijd zelf baas over je paard ook als hij verzekerd is. Je krijgt alleen minder geld als je hem laat inslapen in plaats van aan hun over te doen om geslacht te worden. Dus ze kan het paard gewoon zelf in laten slapen, ze zal dan het bedrag min de slachtwaarde uitgekeerd krijgen. Wat de slachtprijs momenteel is dat valt vast wel ergens op te zoeken.

Aahh okee, duidelijk :j . Heb nog nooit een paard in de verzekering gehad, dus heb echt geen idee hoe dat precies werkt :o

Nogmaals heel veel sterkte TS :(:)

Anoniem

Re: Zou je een ziek paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:00

Het terugkopen van de verzekering dat is wanneer jij wél je geld wil omdat het paard blijvend ongeschikt is voor het doel (recreatie/sport) maar je niet wil dat het paard dood gaat omdat die nog wel grasmaaier kan zijn.

Dan moet je hem terugkopen van de verzekering voor een bedrag wat ze dan in mindering brengen op de uit te keren uitkering.

Maar dat is bij TS helemaal niet aan de orde want die heeft naar wat ik begrijp alleen een overeenkomst voor bij overlijden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:14

Spenk schreef:
Het terugkopen van de verzekering dat is wanneer jij wél je geld wil omdat het paard blijvend ongeschikt is voor het doel (recreatie/sport) maar je niet wil dat het paard dood gaat omdat die nog wel grasmaaier kan zijn.

Dan moet je hem terugkopen van de verzekering voor een bedrag wat ze dan in mindering brengen op de uit te keren uitkering.

Nee en nee.

'Terugkopen' is een manier van spreken.
Het dier is jouw eigendom, maar van oudsher,
toen eigenlijk alle paarden geslacht werden als weidemaatje niet meer kon,
is dit begrip er in geslopen.

Je bent en blijft eigenaar, maar je kunt er voor kiezen het dier aan hen over te dragen. (Het fonds brengt het dier naar de slager.)

En je dier inslapen kan en mag altijd (of nu ja, in overleg met de DA, maar de verzekering staat daar buiten).
"Dat iemand geld wil" is niet onredelijk als je jarenlang premie hebt betaald,
maar niet echt TS haar drijfveer.

Citaat:
Maar dat is bij TS helemaal niet aan de orde want die heeft naar wat ik begrijp alleen een overeenkomst voor bij overlijden.

... niet alles hoeft op bokt, maar ik heb geen idee wat TS haar verzekeringsvoorwaarden zijn.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 23:19

SjonnieZ schreef:
Ik heb je topic even gelezen maar je gaat hier maar over door. Terwijl iedereen toch echt zegt nee niemand zou dat paard kopen. Sterker nog, als het paardenfonds je paard neemt dan zullen er waarschijnlijk 2 dingen gebeuren, of hij gaat via een handelaar in de verkoop en een niet oplettende koper die geen idee heeft van hoe ziek je paard is koopt hem en doet er nog van alles mee wat eigenlijk niet kan wat wellicht zelfs kan lijden tot zware ongelukken en je paard die alleen maar meer zal gaan lijden. Of hij gaat via het paardenfonds naar de slacht.
Dat is wat ik denk. Geen enkele uitkomst is goed, je gaat het paard niet meer op een eerlijke manier kwijt raken. En ik vind het jammer dat je nergens echt reageert op het verhaal over inslapen. Je zegt zelf het geld is op we hebben alles geprobeerd het paard is nu aan het lijden maar toch ben je blijkbaar nog steeds bezig met geld?
Laat dat paardenfonds eens voor wat het is, en het allerlaatste waar je mee bezig zou moeten zijn is het verkopen van dit paard, ik vind het sowieso heel gek dat je dingen zegt dat het paard zoveel voor je betekent heeft maar terwijl het dier oneindig lijd ben jij bezig met er dus nog geld uithalen ipv de welzijn van het dier?
Laat hem inslapen, dat is de enige goede beslissing die je kan maken en het enige wat eerlijk is voor jou paard. Neem je verantwoording helemaal als het paard zoveel voor je betekent, dat laat je namelijk niet zien uit wat je allemaal schrijft er over over verkopen etc.

Ik heb al meerdere keren gereageerd en verteld dat de dierenarts et van weet en er nee in stemt dat het klaar is als wij er ook klaar voor zijn om haar te laten gaan.[/quote]

Als de DA er zo in zit dan is verkopen geen optie want het leven van het paard is dan niet meer paard waardig.
Dat je verkoop voor een paar centen überhaupt overweegt.. ongelooflijk[/quote]

100ste keer ik verkoop haar niet. Het is een vraag of je het zou doen

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:46

Wat een ontzettende poedersuiker situatie ziet je in TS. Ik snap je vraag volkomen, want als zo een paard niet gekocht word, is de kans dat ze word geslacht groter (en niet helemaal wat je wil, maar je wil het paard niet meer laten pijn lijden)

Nee, geen weldenkend mens dat een paard als dit zou kopen. Of je moet een of andere 'gek' treffen die denkt een paard te redden.. Maar die kans is klein, al zijn ze er wel.

Het is van de zotte dat de fonds zo met deze dieren omgaat. Maar helaas gebeurd dat al decenia lang. Ken mensen die een paard met een gebroken been hadden. De verzekering wou het paard door hun dierenarts laten nakijken.. .dus paard moest maar 2 uur even op de trailer staan en die kant op. Is toch van de zotte? En ik weet zeker dat de fonds weet dat mensen dit niet willen met hun paard en er dus voor kiezen om maar geen geld uitgekeerd te krijgen.

Je zou eigenlijk Tim Hofman eens aan de mouw moeten trekken met dit soort verhalen. Die kan daar vast wel wat mee.

Het is gewoon klote, en geheel hun bedoeling. Maar persoonlijk zou ik gaan voor geen geld en wel de kosten. En anderen blijven waarschuwen van de wanpraktijken die verzekeringen met zich meedragen. Want ze weten echt wel wat ze doen..

Daarbij had ik de vraag over poeptransplantatie. Had je dit al geprobeerd/ overwogen?

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:46

appiesjappie schreef:
SjonnieZ schreef:
I
Als de DA er zo in zit dan is verkopen geen optie want het leven van het paard is dan niet meer paard waardig.
Dat je verkoop voor een paar centen überhaupt overweegt.. ongelooflijk

100ste keer ik verkoop haar niet. Het is een vraag of je het zou doen[/quote]

In jouw andere topic schrijf je op pagina 3 dat je overweegt om haar zelf te verkopen omdat een ander haar mss weer goed krijgt.

Daarbij je hebt een bijzonder herkenbare bokt naam en ik heb ooit van jou een topic gevolgd waarbij je een pony die meerdere malen hoef bevangen was geweest verkocht hebt.
Ik zie jouw vraag in dit topic dan ook niet als een afweging in een proces maar als een serieuze overweging.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:58

Sjonny, zou het een onsje minder mogen...?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:06

Ik vind het altijd verbazingwekkend dat mensen alle berichten van iemand terug gaan kijken en uitpluizen maar goed.

@ ts als jij nu een bod doet, dus paard is afgekeurd en ik betaal er €700 voor om haar uit de handel te houden en laat haar zelf inslapen. Dan krijgt het fonds meer dan slachtwaarde en ook meer dan dat ze van een handelaar krijgen en jij krijgt nog iets van de verzekerde waarde terug.

Het hele bedrag ga je niet krijgen, maar een compromis is waarschijnlijk wel haalbaar.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:55

ingvdh schreef:
Ik vind het altijd verbazingwekkend dat mensen alle berichten van iemand terug gaan kijken en uitpluizen maar goed.

@ ts als jij nu een bod doet, dus paard is afgekeurd en ik betaal er €700 voor om haar uit de handel te houden en laat haar zelf inslapen. Dan krijgt het fonds meer dan slachtwaarde en ook meer dan dat ze van een handelaar krijgen en jij krijgt nog iets van de verzekerde waarde terug.

Het hele bedrag ga je niet krijgen, maar een compromis is waarschijnlijk wel haalbaar.

Ik heb haar topic niet terug gelezen. Sommige topics blijven je bij. Ik heb ooit een hoef bevangen paard gehad en lees deze topics uit interesse. Ik was oprecht verbaasd over hoe dat topic zich destijds ontwikkelde / afliep.
Maar los daarvan. Er zitten paralellen tussen deze 2 topics. Wat is er mis mee indien iemand daar op wijst?
Het geeft alleen maar een completer beeld voor de discussie.

Iedereen blijft maar doorgaan over het fonds in dit topic maar daar heeft TS al een ander topic voor geopend.
In dit topic vraagt TS zich af of wij een ziek paard zouden kopen.

En om die vraag dan maar politiek correct te beantwoorden.
Nee, al mijn paarden worden klinisch en röntgenologisch gekeurd. Een moeilijke foto is afhankelijk van wat het is, bespreekbaar maar een paard dat al in de medische molen zit ten tijde van aankoop laat ik staan.
Darm / koliek issues zou ik nooit aan beginnen.
Worden ze ziek terwijl ze van mij zijn dan mogen ze tot aan hun dood bij mij blijven.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 02:10

Nou SjonnieZ wat ben jij toch geweldig, een ander even na trappen terwijl die al ligt en daarna vertellen hoe geweldig jij met je zieke paarden om gaat. Echt applaus voor jou!

Dus de eerdere situatie van TS is voor jou van belang, prima…

Je hebt een relatief jonge pony met chronisch HB, als je hulp en tips vraagt krijg je eerst half bokt over je heen waarom je het dier niet op een paddock hebt staan, waarom je een dier houdt als je het niet kunt bieden wat het nodig heeft (geen gras maar paddock met vriendjes). Zodra het dier is opgeknapt ga je opzoek naar een thuis voor hem waar ze dat wel kunnen bieden. De pony is verkocht met het eerlijke verhaal en heeft een goed thuis gekregen.

Wat maakt het voor dit topic uit? Waarom maakt het TS een slecht persoon? Ze heeft een top huis voor haar HB pony gevonden waar het de huisvesting en zorg zou krijgen wat zij het dier niet kon bieden. Dat is niet slecht, dat is juist bewonderingswaardig. Houden van is soms loslaten en je realiseren dat een ander jouw dier misschien iets kan bieden wat je zelf niet kunt.

Het heeft niets met de huidige situatie te maken.
En ja, ik kan me de hoop van TS ook voorstellen dat er misschien nu weer iemand zal zijn, die met een eerlijk verhaal dit paard over zou willen nemen en de zorg wil bieden die zij zich niet kan veroorloven.

Mag dat? Mag iemand een sprankje hoop hebben op een goed einde, mag iemand de overweging maken hun dier naar een baasje te doen die bepaalde zorg wel kan bieden?

Is het realistisch? In dit geval waarschijnlijk niet, de Fries is waarschijnlijk al te oud en ziek voor iemand om die moeite nog te willen doen.
Maar schilder TS a.u.b. niet af als één of andere iemand die haar paarden verwaarloosd en vervolgens dumpt bij een ander. Dat is niet de situatie en die stempel heeft ze niet verdiend.
Waar is je empathie en inlevingsvermogen, niet iedereen heeft de kennis en middelen die jij misschien hebt, elke situatie is anders, dat maakt imo jou niet een beter mens en TS niet een slechter mens.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 03:48

Ik ben een beetje bang dat deze merrie op de markt nog best wel wat op kan leveren. Iemand die denk een goede daad te verrichten door het paard te kopen en op te knappen.
De kosten van een paardenfonds zijn niet hoog, ze zijn dan ook hier zwart/wit in.
In laten slapen in het enige juiste hier.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 07:46

Pfff sorry ik zit te huilen terwijl ik alle berichten.... wat een s... krijg ik over mij heen en zoals ik al begon met de topic misschien de domste vraag ooit en had hem nooit moeten stellen. Want ik voel mij nu nog k.... Dan ik mij voelde. Wat kunnen mensen bot zijn en geen gevoel hebben.

Ja ik heb een hoefbevangen pony verkocht maar hij was niet continu hoefbevangen en verder een top pony en niet ziek. Op een paddock zou hij een topleven hebben maar een paddock had ik niet en kon ik niet laten maken. Dan is verkoop het beste en hij heeft een geweldig plekje met lieve mensen en heeft nooit meer ergens last van. Wat is er mis mee om hem op deze manier wel een gelukkig leven te kunnen geven. (Waarom verdedig ik mijzelf eigenlijk vraag ik mij nu af)

Dit is echt totaal een andere situatie. Dit paard is mijn liefde. Mijn eerste droompaard wat ik van mijn eigen verdiende geld had gekocht. Wilde altijd al een fries. Daar droomde ik als klein meisje al van. Al mijn tijd er in gestopt om haar zelf zadelmak te maken ondanks mijn beperking luisterde ze perfect. Kon alles met haar.zij wad het eerste veulentje wat voorzichtig uit de groep naar mij toe kwam. De band is zo goed samen. Als ik er bijna afviel stopte ze zodat ik weer goed kon gaan zitten. Ik rij haar met 1 been omdat mijn andere been niet top werkt maar ze deed alles wijken voorzichtig galopperen en als er iemand anders op haar reed was ze vol power en vuur. De band die wij hebben is niet te omschrijven. Ik heb alles voor haar over. En nee dat k..... geld intresseert mij dan echt niet of ik het nu krijg of niet. Ik laat haar echt gaan. Maar ik stel een vraag. Gewoon een vraag wat de stomste vraag is die ik ooit heb gesteld zoals ikheb al begon toen ik de vraag stelde. Ik zit een verd... moeilijk pakket. Ik wil mijn grote liefde niet kwijt. 18 jaar maatjes door dik en dun. Alles gegeven wat ik zou kunnen geven. Want financieel zit ik net als zoveel mensen op dit moment niet echt lekker. Dat had ik 18 jaar geleden niet kunnen bedenken.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 07:50

Gelukkig zijn er dan ook nog lieve berichtjes van mensen die meedenken en mij dan wel steunen en zelfs nog feliciteren op mijn verjaardag. Bedankt dat doet mij dan wel weer goed dat er dan toch mensen zijn die wel lezen en meedenken en niet mijn hele geschiedenis erbij gaan trekken

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 08:47

appiesjappie schreef:
Pfff sorry ik zit te huilen terwijl ik alle berichten.... wat een s... krijg ik over mij heen en zoals ik al begon met de topic misschien de domste vraag ooit en had hem nooit moeten stellen. Want ik voel mij nu nog k.... Dan ik mij voelde. Wat kunnen mensen bot zijn en geen gevoel hebben.

Ja ik heb een hoefbevangen pony verkocht maar hij was niet continu hoefbevangen en verder een top pony en niet ziek. Op een paddock zou hij een topleven hebben maar een paddock had ik niet en kon ik niet laten maken. Dan is verkoop het beste en hij heeft een geweldig plekje met lieve mensen en heeft nooit meer ergens last van. Wat is er mis mee om hem op deze manier wel een gelukkig leven te kunnen geven. (Waarom verdedig ik mijzelf eigenlijk vraag ik mij nu af)

Dit is echt totaal een andere situatie. Dit paard is mijn liefde. Mijn eerste droompaard wat ik van mijn eigen verdiende geld had gekocht. Wilde altijd al een fries. Daar droomde ik als klein meisje al van. Al mijn tijd er in gestopt om haar zelf zadelmak te maken ondanks mijn beperking luisterde ze perfect. Kon alles met haar.zij wad het eerste veulentje wat voorzichtig uit de groep naar mij toe kwam. De band is zo goed samen. Als ik er bijna afviel stopte ze zodat ik weer goed kon gaan zitten. Ik rij haar met 1 been omdat mijn andere been niet top werkt maar ze deed alles wijken voorzichtig galopperen en als er iemand anders op haar reed was ze vol power en vuur. De band die wij hebben is niet te omschrijven. Ik heb alles voor haar over. En nee dat k..... geld intresseert mij dan echt niet of ik het nu krijg of niet. Ik laat haar echt gaan. Maar ik stel een vraag. Gewoon een vraag wat de stomste vraag is die ik ooit heb gesteld zoals ikheb al begon toen ik de vraag stelde. Ik zit een verd... moeilijk pakket. Ik wil mijn grote liefde niet kwijt. 18 jaar maatjes door dik en dun. Alles gegeven wat ik zou kunnen geven. Want financieel zit ik net als zoveel mensen op dit moment niet echt lekker. Dat had ik 18 jaar geleden niet kunnen bedenken.

Maar een ziek paard wat zoveel voor je betekend wil je toch niet meer verkopen? Of überhaupt aan die gedachte denken. Ik begrijp dat het vreselijk moeilijk is… maar ik persoonlijk zou voor mijn aller beste maatje geen topic openen met vragen of iemand haar wil kopen, of haar naar het fonds doen. Nee dan zou ik zelf, volledig in tranen, die telefoon pakken en de dierenarts bellen. Om te zorgen dat mijn maatje op haar vertrouwde wei tussen haar vriendjes met mij erbij haar laatste adem uit blaast.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 08:52

vevina schreef:
appiesjappie schreef:

Maar een ziek paard wat zoveel voor je betekend wil je toch niet meer verkopen? Of überhaupt aan die gedachte denken. Ik begrijp dat het vreselijk moeilijk is… maar ik persoonlijk zou voor mijn aller beste maatje geen topic openen met vragen of iemand haar wil kopen, of haar naar het fonds doen. Nee dan zou ik zelf, volledig in tranen, die telefoon pakken en de dierenarts bellen. Om te zorgen dat mijn maatje op haar vertrouwde wei tussen haar vriendjes met mij erbij haar laatste adem uit blaast.

Nog een keer!!!! Ik verkoop haar niet!!! Ik vraag mij af of mensen zo n paard zouden kopen?

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 08:55

Ik vind het niet leuk voor TS dat een aantal mensen steeds dingen plaatsen vaar van ik ook denk van, serieus TS heeft al gezegd dat ze dat niet wilde, blijf gewoon aardig iedereen :D

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:03

appiesjappie schreef:
vevina schreef:

Nog een keer!!!! Ik verkoop haar niet!!! Ik vraag mij af of mensen zo n paard zouden kopen?

Maar als je haar niet wil verkopen waarom wil je dan zo graag weten of mensen dit paard zouden kopen?

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:04

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan wat TS zegt.
Het fonds heeft haar gewoon de optie geboden hem over te kopen en dan door te verkopen zij vraagt zich af of dit überhaupt mogelijk is.
Dat is ook helemaal geen domme vraag dat is gewoon alle geboden opties bekijken dat hoor je ook te doen, ongeacht welke keus je uiteindelijk maakt.

TS als je het niet meer kan betalen/opbrengen dan kan je het niet meer opbrengen dat is echt geen schande na 18 jaar goede zorg.

Ik zou of met het fond bespreken dat ze je paard overkopen en jij het terug koopt. Als dat geen optie is zou ik gewoon alle dierenartsen in de buurt bellen en je verhaal voorleggen en vooral duidelijk de gedragsveranderingen vertellen en haar leeftijd en dan is er vast en zeker wel 1 die er voor openstaat haar in te laten slapen.

Sterkte.

En wat iedereen hier ook zegt je hebt sowieso al de goede keus gemaakt om voor haar naar een oplossing te zoeken.
Laatst bijgewerkt door DDDara op 21-12-22 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 09:06

Nog een keer.... het paardenfonds wil haar overnemen zodat ik het geld krijg wat ik 18 jaar lang heb betaald. Maar dan zou ze naar een handelaar of slacht gaan. Nu vraag ik mij af mensen zo n paard dan zouden kopen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 09:07

DDDara schreef:
Het fonds heeft haar gewoon de optie geboden hem over te kopen en dan door te verkopen zij vraagt zich af of dit überhaupt mogelijk is.

TS als je het niet meer kan betalen/opbrengen dan kan je het niet meer opbrengen dat is echt geen schande na 18 jaar goede zorg.

Ik zou of met het fond bespreken dat ze je paard overkopen en jij het terug koopt. Als dat geen optie is zou ik gewoon alle dierenartsen in de buurt bellen en je verhaal voorleggen en vooral duidelijk de gedragsveranderingen vertellen en haar leeftijd en dan is er vast en zeker wel 1 die er voor openstaat haar in te laten slapen.

Sterkte.

En wat iedereen hier ook zegt je hebt sowieso al de goede keus gemaakt om voor haar naar een oplossing te zoeken.

Bedankt voor het berichtje. De dierenarts die ik heb heeft al aangegeven dat ze haar willen in laten slapen als ik er klaar voor ben

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:08

DDDara schreef:

Sterkte.

Het is toch logisch dat als een paard de handel in komt een paard (zonder eerlijke waarheid) verkocht kan worden. TS wil der paard blijkbaar niet verkopen dus die optie valt af. Het geld is er niet voor verdere onderzoeken dus die optie valt af. De DA heeft al aangeven haar paard te willen inslapen als TS er klaar voor is. Dan is het toch gewoon duidelijk wat er gaat gebeuren? Dan begrijp ik alle vragen en topics niet vanuit TS.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:08

Nee, ik zou haar niet kopen.
Maar als ik een handelaar was in slachtpaarden wel.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:11

appiesjappie schreef:
Nog een keer.... het paardenfonds wil haar overnemen zodat ik het geld krijg wat ik 18 jaar lang heb betaald. Maar dan zou ze naar een handelaar of slacht gaan. Nu vraag ik mij af mensen zo n paard dan zouden kopen

Maar daar is toch al 100 keer ja op gezegd? Mensen zullen niet bewust zo een paard kopen maar onbewust via een handelaar zou ze vast verkocht worden.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:12

appiesjappie schreef:

En volgens mij is die vraag inmiddels een heel aantal keer beantwoordt met: nee, dat zal niemand doen, in elk geval geen particulier die haar gaat “opknappen”. Je kan de vraag blijven stellen maar het antwoord zal niet veranderen.

Ik zou deze topics nu lekker laten gaan en niet meer lezen TS. Je wordt er alleen verdrietig van en het helpt je niet. Het is aan jou om de keuze te maken over je paard en dan helpt het niet om je boos en aangevallen te voelen over wat anderen van je denken. Blijf bij jezelf, diep ademhalen en kies de beste optie voor je paard.
Veel sterkte.
Laatst bijgewerkt door Lijsken op 21-12-22 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:14

Hoe duidelijk moet TS nog zijn???

Echt, serieus mensen, doe verdomme eens normaal. Even iemand de grond intrappen die het al zo moeilijk heeft. Bizar.

Lekker makkelijk ook op internet, anoniem. Ik vind dit echt zo vuil.

appiesjappie schreef:
En nee dat k..... geld intresseert mij dan echt niet of ik het nu krijg of niet. Ik laat haar echt gaan.

Verder denk ik dat mensen de vraag verkeerd begrijpen. Ze wilt gewoon dat mensen meekijken en meedenken.
Deze opmerking is echt zo duidelijk.....