hoefbevangen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:44

Khalid123 schreef:
ja zeker, hij is er door heen <3 hij kan al wat voorzichtig stappen, staat al veel en uren lang achtereen :D Nu weer een stijgende lijn omhoog!

Waar is hij dan exact doorheen als hij nog steeds niet goed kan stappen of staan?

Silenna

Re: hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:08

TS, heb je een filmpje van hoe je paard er nu bij staat/loopt?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:47

Silenna schreef:

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Khalid123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 12:55

nou ik zal een filmpje niet plaatsen met zoveel onwetende en domme mensen in dit forum met hun oordelen die er geen verstand van hebben en diermishandeling oordeel hebben.
Iets is pas diermishandeling als een mens een dier iets aandoet, en hoefbevangenheid is een natuurlijke paardenziekte, waar hij zich doorheen slaat met alle zorg die hij maar nodig heeft en ook krijgt. Dus die mensen mogen hun oordeel voor zich houden, reageer dan niet denk ik dan, dat heeft totaal geen zin of meerwaarde!

De mensen die oprecht geïnteresseerd zijn of vragen hebben, zal ik via privé bericht beantwoorden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:58

Khalid123 schreef:
nou ik zal een filmpje niet plaatsen met zoveel onwetende en domme mensen in dit forum met hun oordelen die er geen verstand van hebben

Als dit je mening is over de mensen hier is het juist interessant om een filmpje te plaatsen
Leer ons iets en maak ons wijzer zou ik zeggen!

Khalid123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 13:03

als je eigen paard of iemand die je kent dit ook meemaakt, mag je altijd contact opnemen, hopelijk kunnen we meer paarden redden ipv snel opgeven en inslapen, want dat hoeft dus niet.

lisannek91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:37

Khalid123 schreef:
als je eigen paard of iemand die je kent dit ook meemaakt, mag je altijd contact opnemen, hopelijk kunnen we meer paarden redden ipv snel opgeven en inslapen, want dat hoeft dus niet.

Klopt. Sommige mensen geven veel te snel op!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:47

Khalid123 schreef:
nou ik zal een filmpje niet plaatsen met zoveel onwetende en domme mensen in dit forum met hun oordelen die er geen verstand van hebben en diermishandeling oordeel hebben.
Iets is pas diermishandeling als een mens een dier iets aandoet, en hoefbevangenheid is een natuurlijke paardenziekte, waar hij zich doorheen slaat met alle zorg die hij maar nodig heeft en ook krijgt. Dus die mensen mogen hun oordeel voor zich houden, reageer dan niet denk ik dan, dat heeft totaal geen zin of meerwaarde!

De mensen die oprecht geïnteresseerd zijn of vragen hebben, zal ik via privé bericht beantwoorden.

Het klopt dat hoefbevangenheid een natuurlijke ziekte is, echter is het onthouden van nodige zorg wel degelijk dierenmishandeling. Dus wat je hierboven zegt klopt niet helemaal. De verhalen die je hier deelde, waren dusdanig ernstig dat het wel die kant opgaat. Zeker gezien het feit dat het dier doorligplekken had vanwege het feit dat het niet meer kon lopen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:00

Khalid123 schreef:
Hey bokkers, ik wil graag mijn drama delen,

Met pasen dit jaar is mijn arabiertje van 15 acuut hoefbevangen geraakt! Röntgenfoto's laten maken, 2 voorbenen zijn gekanteld. Rechts erger dan links, advies was euthanasie. Dat heb ik niet gedaan. Gekozen nog voor speciaal hoefbeslag, maar hij werd niet beter. Weer advies euthanasie.

Toen heb ik een andere arts ( met haar hoefsmid waarmee ze samen werkt ) om raad en advies gevraagd.
Die hoefsmid is langs geweest en zei,, ze hebben precies gedaan wat ze niet hadden moeten doen, die teen eraf gehaald, paard moet juist op zijn hak worden gezet,, . Dus het werk van die andere smid eraf, en deze man zijn werk gedaan zover hij nog kon natuurlijk. En nu zijn we al 2 maanden bezig.

Zijn rechter been is inmiddels geperforeerd, en kan hier weer op staan/steunen. Maar nu ontlast hij volledig zijn linker been. Volgens mij gaat met dat been nu hetzelfde gebeuren. Het zal toch niet zeker! Iemand ervaring mee? Kan ik en mijn paard dat nog wel aan...

Wat laat jij jouw paard lang lijden zeg. Je krijgt 2x het advies euthanasie en je gaat toch door?

Ik heb ooit een paard moeten laten gaan met HB. Met kanteling en een geperforeerde zool.
Haar pijnlijke blik in haar ogen, ondanks de hoge dosis Buut zal ik nooit vergeten.
Wees eerlijk naar jouw paard toe..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:03

Mijn paard is ook bevangen geweest.
Röntgen gaven gelukkig geen erge kanteling aan. Dat was voor mij de reden door te gaan.
Overigens lag hij wel wat meer. Maar stond al die tijd ook nog veel zonder achterover hangen.

Ik ben dus erg benieuwd naar een filmpje en ook naar röntgen foto's zodat we weten waar we over praten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:04

Zit hier met tranen wat een vreselijke toestand dit kan toch niet en mag ook niet. A.u.b ts laat je pony gaan.

lisannek91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:07

marleen_usar schreef:
Zit hier met tranen wat een vreselijke toestand dit kan toch niet en mag ook niet. A.u.b ts laat je pony gaan.

Klinkt alsof je het eerder hebt meegemaakt?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:07

Uit je bericht blijkt dat je vrij eigenwijs bent en totaal niet aan je paard denkt en vooral aan jezelf..

lisannek91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:09

MarjanB schreef:
Uit je bericht blijkt dat je vrij eigenwijs bent en totaal niet aan je paard denkt en vooral aan jezelf..

Is misschien wel heel makkelijk om zo te zeggen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:09

Khalid123 schreef:

Jammer dat je er zo in staat, ik ben oprecht benieuwd hoe je pony nu loopt. Juist dit soort zaken zouden een voorbeeld kunnen zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:11

lisannek91 schreef:
Khalid123 schreef:

Klopt. Sommige mensen geven veel te snel op!

3 maanden is TS al bezig... 3 maanden en alsnog loopt hij niet goed!

lisannek91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:13

Brainless schreef:

Klopt. Sommige mensen geven veel te snel op![/quote]
3 maanden is TS al bezig... 3 maanden en alsnog loopt hij niet goed![/quote]

Oh dat berichtje heb ik dan even gemist... Had niet gelezen dat t al drie maanden duurt. Excuus!

lisannek91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:13

Silenna schreef:

Zou ik ook wel willen weten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:15

lisannek91 schreef:
Oh dat berichtje heb ik dan even gemist... Had niet gelezen dat t al drie maanden duurt. Excuus!

In de beginpost geeft TS aan dat ze al twee maanden bezig was en dit topic is een maand geleden geopend :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:17

Lisannek91 ik ben hooggevoelig vandaar dat de pony aan voel.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:23

TS is gewoon strafbaar hierin, ze onthoudt de pony van de nodige zorg en laat het dier lijden.

Je kan wel zeggen het is een natuurlijk proces maar in de natuur had de pony het allang opgegeven, nu wordt hij op zijn pijnlijke benen gezet onder invloed van pijnstillers, echt te erg voor woorden.
Het is dat ik niet weet waar je woont want ik had zo de dierenpolitie of wat dan ook op je dak gestuurd :n

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:28

Ik ook, je hebt echt geen idee wat je je paard aan doet. Door te roepen dat wij dom zijn en niet weten waar we het over hebben maak je mij woedend. Juist hier vind je mensen die weten wat voor verschrikkelijk leed deze ziekte bij paarden is. Waarom wil je dit voor hem, omdat je er niet vanaf kan zien? Echt wees niet zo egoïstisch en verlos je paard uit zijn lijden. Dit gaat nooit meer echt beter worden dat moet je onder ogen zien. Hij zal zijn hele leven pijn hebben, dat wil je toch niet?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:29

Doet mij denken aan een paard, die ik via via ken, die ook perforatie had in één van de hoefzolen. |(

Vier, bijna vijf maanden heeft dat dier in harnas gehangen en daarna kon hij nog niet fatsoenlijk stappen. := #)

Heeft hij het overleefd?
Ja...
Maar raad ik het aan??
Nee ;(

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:52

Dit is helaas niet meer te vergelijken met een natuurlijk proces. In de natuur was het dier namelijk allang dood omdat het opgegeten zou zijn door roofdieren. Dus die vlieger gaat niet op.

Ik vind dit heel moeilijk, enerzijds wil ik de ts niet aanvallen, want wij hebben de pony niet gezien. Anderzijds wat de ts omschrijft vind ik weldegelijk heftig en vraag ik inderdaad in hoeverre de pony lijdt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:09

Moderatoropmerking:
Deze post is verwijderd omdat deze niet voldoet aan de Bokt Regels