Kleine dappere Phinne en haar strijd tegen Pleuropneumonie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Retjethorse

Re: Kleine dappere Phinne en haar strijd tegen Pleuropneumonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:21

Oh nee, wat een verschrikkrlijk nieuws nu het net beter ging... ;(
Heel veel sterkte met de situatie, ik duim ook voor jullie! :knuffel:

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:23

Ik duim ook mee voor jullie meisje, en ik begrijp het als je straks even niet meer reageert hoor, je hebt genoeg aan je hoofd...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:25

Heb net het hele topic gelezen en dat is als een achtbaan en dan je laatste post :(:)
Er komen nog een paar loopings aan...

Ik duim voor een goede afloop!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:00

Arm kleintje, al zoveel moeten meemaken in haar jonge leventje. Ik ga heel hard duimen dat de operatie dinsdag goed gaat en dat ze dit ook glorieus doorstaat.

Heel veel sterkte voor de kleine meid en voor jouzelf. Wat een rollercoaster zeg.

VValarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:20

Ah verdorie, net nu je dacht dat ze goed herstellende was.... ik wens je heel veel sterkte aankomende dinsdag Wat een ellende allemaal maar je moet er vanuit gaan dat de artsen weten wat ze doen. Heel veel knuffels voor je kleine meisje :knuffel:

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:58

Hier een stille meelezer...
Ach wat zielig..... Arme arme Phinne... Zo dapper Y;( Y;(

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 15:01

Ontzettend veel sterkte. Ik heb je topic in een keer uitgelezen, ik was zo blij voor je dat ze weer naar huis mocht! Helaas mocht het niet zo zijn.. Hopelijk is ze genoeg aangesterkt om ook hier bovenop te komen. Ik wil je alvast heel veel sterkte wensen voor aankomende dinsdag :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 16:04

Hier wordt ook erg meegeleefd. Puur uit meedenken zonder me ermee te willen bemoeien. Ik heb begrepen dat je pony lekker fit is en af en toe koorts krijgt en suf is vanwege een abces. Klopt het dat ze op en neer gaat?

Ik vraag dit nl want mijn man had na een operatie ook een abces met exact de zelfde klachten en op een moeilijk te opereren plek. Er is bij hem voor gekozen om het lichaam zelf het abces te laten opruimen en daar zou hij ongeveer een maand voor nodig hebben met momenten dat hij heel naar er van zou zijn. Dit klopte precies en het is helemaal goed gekomen.
De arts vertelde dat als hij gaat opereren er teveel risico is op beschadigingen achteraf. Hij voelde er meer voor om de natuur dit abces zelf te laten opruimen. Zou dit ook nog een optie kunnen zijn bij je paardje?

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:56

Wat naar zeg ;(
Veel sterkte voor dinsdag!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:58

Ach wat triest.
Ik duim ook mee.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:01

Wat vreselijk. Hopelijk komt het goed.
Veel sterkte.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:54

Wat een rollercoaster
Sterkte

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:59

Heel heel heel veel sterkte! Ik leef met jullie mee!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 19:00

Wat een nachtmerrie, ik duim voor jullie!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 21:56

Wauw, ik ben echt ontroerd door alle lieve berichten, heel veel dank daarvoor. Er gaan echt de hele tijd alleen maar gedachten door mijn hoofd van de meest positieve uitkomst naar de meest negatieve en weer terug... Het afwachten is echt pittig, hoe logisch en goed het natuurlijk ook is dat ze niet gelijk opereren!

Vanmorgen werden we nog even gebeld door de arts, het ging goed, geen koorts en ze was alert en lekker veel aan het eten. Ze zouden haar vanmiddag nog even in het 'weitje' zetten, dat is heel fijn voor haar!

@Pien, dank voor het delen van je ervaring, echt supertof dat het bij je man zo opgelost is!! Het klinkt inderdaad precies hetzelfde als het bij Phinne gaat, goede momenten afgewisseld met mindere. We hebben gisteren ook aan de arts gevraagd of het met alleen antibiotica niet opgelost kan worden, ze zei niet dat het niet kon, maar schatte de kans op minder dan 5%. Het risico dat het niet weggaat is heel groot, naast het enorme risico van het openbarsten van het abces waardoor alle pus dus in de borstholte komt, en dat zou sowieso haar dood worden. Volgens Utrecht is dat helaas geen optie dus, er moet echt geopereerd worden...

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:02

Wat een vreselijke tijd voor jou/jullie.

Het helpt niet om steeds het ergste te denken, je kunt niet 'oefenen' voor verdriet. Er wordt wel gezegd dat positief denken kan helpen. Het kan geen kwaad om het te proberen en is ook fijner voor jezelf.

heel veel sterkte!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:22

martinev schreef:
Wauw, ik ben echt ontroerd door alle lieve berichten, heel veel dank daarvoor. Er gaan echt de hele tijd alleen maar gedachten door mijn hoofd van de meest positieve uitkomst naar de meest negatieve en weer terug... Het afwachten is echt pittig, hoe logisch en goed het natuurlijk ook is dat ze niet gelijk opereren!

Vanmorgen werden we nog even gebeld door de arts, het ging goed, geen koorts en ze was alert en lekker veel aan het eten. Ze zouden haar vanmiddag nog even in het 'weitje' zetten, dat is heel fijn voor haar!

@Pien, dank voor het delen van je ervaring, echt supertof dat het bij je man zo opgelost is!! Het klinkt inderdaad precies hetzelfde als het bij Phinne gaat, goede momenten afgewisseld met mindere. We hebben gisteren ook aan de arts gevraagd of het met alleen antibiotica niet opgelost kan worden, ze zei niet dat het niet kon, maar schatte de kans op minder dan 5%. Het risico dat het niet weggaat is heel groot, naast het enorme risico van het openbarsten van het abces waardoor alle pus dus in de borstholte komt, en dat zou sowieso haar dood worden. Volgens Utrecht is dat helaas geen optie dus, er moet echt geopereerd worden...

Iedere situatie is anders en een mens is geen paard, en als Utrecht dit zegt dan is het ook zo. Jammer. Fijn hoe je mijn bericht oppakt.
Sterkte meid. Ik ga heel hard duimen voor je en jullie paardje!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:18

Wat een rot bericht, ik hoop dat het allemaal goed komt jullie dappere meisje.

Afbeelding

Voor jullie een hele dikke knuffel in deze onzekere tijd

Adjepatatje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:50

Veel succes en sterkte morgen! :knuffel:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:54

Oh bah ik kreeg een rilling bij het zien van een nieuw bericht, was even bang voor een slechte update...

De duimen draaien hier ook heel hard hoor, het mag toch niet hier eindigen voor jullie, komop Phinne!!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:58

Heel veel sterkte morgen....

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:59

Sterkte morgen.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 22:30

Oh wat superlief van jullie! Dank je wel! Het is echt ongelooflijk spannend, denk dat ik geen oog dicht doe vannacht...

Vanavond hebben we haar een uurtje helemaal platgeknuffeld en volgestopt met appeltjes en heeeeel veel snoepjes. Die gingen erin als koek. Het deed me echt goed om te zien dat ze zich prima voelt, ze is echt haar gezellige zelf. Ben heel blij dat ze nu niet echt ziek en teneergeslagen is. Ze zijn in Utrecht ook allemaal dol op haar vertelden de verzorgers, ja, snap ik haha!

Eerst even diner op bed <3 Daarna is ze opgestaan en hebben we eindeloos gepoetst en geknuffeld :j Fingers crossed voor morgen!

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:31

Succes morgen!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:32

Ik duim heel hard met je mee!
Hoe laat verwacht je wat te horen?