Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Thioro schreef:Gangen leer je rijden op een gangenpaard dat goed bevestigd is in z'n gangen, ook als 12 jarige.
Bij dit paard moet je er eerst al 3 goede basisgangen uit krijgen voor je kan denken aan eventueel iets met die laterale aanleg te doen.
Het laterale komt nu echt door onbalans.
Zoals poes zegt, bij sommige dravers zijn 3 correcte gangen al een opgave, zonder dat ze laterale aanleg hebben.
Dit paard kan best wel wat worden, maar dat gaat tijd en geld kosten.
Allegra schreef:Thioro schreef:Gangen leer je rijden op een gangenpaard dat goed bevestigd is in z'n gangen, ook als 12 jarige.
Bij dit paard moet je er eerst al 3 goede basisgangen uit krijgen voor je kan denken aan eventueel iets met die laterale aanleg te doen.
Het laterale komt nu echt door onbalans.
Zoals poes zegt, bij sommige dravers zijn 3 correcte gangen al een opgave, zonder dat ze laterale aanleg hebben.
Dit paard kan best wel wat worden, maar dat gaat tijd en geld kosten.
Dat zou idd zeker een stuk sneller gaan en helpen. Maar met goede begeleiding kun je echt een heel eind komen hoor. En die gaat als het goed is ook eerst kijken naar het paard in balans brengen ipv meteen aan die tolt sleutelen. Niemand zegt dat dat in de eerste lessen al aan bod moet komen.
Werken vanaf de grond is een hele goede tip en ook heel leuk om te doen. Al zul je ook daar goede begeleiding in moeten zoeken.
Ik vind het echt heel jammer dat veel mensen zo negatief zijn. We hebben niet allemaal de luxe om te leren rijden op goede leerpaarden, soms hebben we het maar te doen met de paarden die we tot onze beschikking hebben. Of het haalbaar is voor de TS kunnen wij vanaf hier toch niet bepalen? We kunnen alleen maar aangeven wat belangrijke dingen zijn om rekening mee te houden. Om dan maar meteen te zeggen pleur dat paard maar terug de handel in...
Misschien doet ze er dan 5 jaar over. Nou ja dat is dan zo, wat maakt het uit! Belangrijk is dat de TS weet waar ze rekening mee moet houden, en dat ze plezier gaat hebben met haar paard. Als het dier verder braaf is en geen gekke dingen doet, en er met gedegen begeleiding gewerkt gaat worden, kan het maar zo zijn dat ze een gouden maatje heeft aan dit paard, en ze samen ook nog eens een hele waardevolle leerweg tegemoet gaan.
Allegra schreef:Thiore ik zeg ook nergens dat jij dat zegt, alleen die eerste alinea was een reactie op jouw bericht.
AnnoNiemand, kan zijn dat ik het gemist heb, maar ik las vooral dat ze niet veel geld willen steken in een medische molen waar ze al zoveel tegenstrijdige dingen hebben gehoord. Misschien zijn haar ouders zich er prima van bewust dat een 12-jarige sowieso begeleiding en les nodig heeft, en willen ze best een beetje moeite doen om de juiste instructeur te vinden. Al lest ze maar eens per maand. Ik vind het zo kort door de bocht om meteen te zeggen doe maar weg dit komt nooit goed. Het is nou ook weer geen rocket science.
poes schreef:Ik zie genoeg dravers (uit de koers) in mijn omgeving goe met een goede ‘gewone’ lesgever prima vooruit gaan. Niet te moeilijk maken, de meeste pakken het prima op.
Thioro schreef:Ik heb nergens gezegd dat ze dit paard maar weer weg moet doen of dat ze er niets mee zal bereiken. Alleen dat het tijd en geld zal kosten om deze op de rit te krijgen, aan TS de keuze of ze er in investeert of niet.
Als ze er mee aan de gang gaat en (onder begeleiding) vooruitgang boekt, zal ze met dit paard inderdaad meer ervaring opdoen dan met 10 'nette' paarden.
Maar eerlijk is eerlijk, dit soort paarden zwerft vaak wat rond in de handelswereld omdat het nu eenmaal niet de makkelijkste casussen zijn.
Lotte_G schreef:
Lotte_G schreef:Hij heeft koersen gelopen.
(Eros William) (bij vorige eigenaars)
LindyH schreef:Ik denk dat het juist wel een goeie zet is om er niet aan te beginnen en maar wat aan te gaan klooien met een zeer beperkt budget. Dat zou het paard meer kwaad dan goed doen. Hopelijk komt het paard nu terecht bij iemand met de juiste ervaring of iemand die de juiste hulp wil en kan inschakelen. De omschrijving is in ieder geval eerlijk wat dat betreft.