Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Christadk schreef:A.s. vrijdag komt de dierenarts weer bij mijn paard om te scannen. We zijn nu 11 weken onderweg. Ik heb er niet echt een goed gevoel bij omdat zijn bult echt nog wel dik is. Ook als hij veel stil staat loopt heel zijn been vol met vocht. Nou heeft hij dat aan zijn achterbenen (stalbenen dus) ook wel snel en is het na het wandelen wel weg maar rechtsvoor blijft dan toch wel dik. Maar goed het is afwachten.. Kan mij nu wel druk maken maar heeft toch geen nut.
Petra hoe gaat het met opbouwen?
Christadk schreef:A.s. vrijdag komt de dierenarts weer bij mijn paard om te scannen. We zijn nu 11 weken onderweg. Ik heb er niet echt een goed gevoel bij omdat zijn bult echt nog wel dik is. Ook als hij veel stil staat loopt heel zijn been vol met vocht. Nou heeft hij dat aan zijn achterbenen (stalbenen dus) ook wel snel en is het na het wandelen wel weg maar rechtsvoor blijft dan toch wel dik. Maar goed het is afwachten.. Kan mij nu wel druk maken maar heeft toch geen nut.
HarmanyL schreef:Christadk schreef:A.s. vrijdag komt de dierenarts weer bij mijn paard om te scannen. We zijn nu 11 weken onderweg. Ik heb er niet echt een goed gevoel bij omdat zijn bult echt nog wel dik is. Ook als hij veel stil staat loopt heel zijn been vol met vocht. Nou heeft hij dat aan zijn achterbenen (stalbenen dus) ook wel snel en is het na het wandelen wel weg maar rechtsvoor blijft dan toch wel dik. Maar goed het is afwachten.. Kan mij nu wel druk maken maar heeft toch geen nut.
Vrijdag spannend dag dusvoor mij en mijn stalgenootje ook
HarmanyL schreef:goed nieuws
![]()
Pees is weer volledig heel en ik kan rustig aan verder met opbouwen. Wanneer ik 20 minuten kan draven mag ik ook galopperen. Maar goed daar zitten we nog even niet, ben hier al blij mee!
En ook het feit dat ik nu redelijk op mijn gevoel kan vertrouwen wat bij mij en mijn paard past.
![]()
Pees is weer volledig heel en ik kan rustig aan verder met opbouwen. Wanneer ik 20 minuten kan draven mag ik ook galopperen. Maar goed daar zitten we nog even niet, ben hier al blij mee!
En ook het feit dat ik nu redelijk op mijn gevoel kan vertrouwen wat bij mij en mijn paard past.
![]()
Christadk schreef:Hier zoals verwacht slecht nieuws. Check ligament is verder beschadigd. Wel kon ze zien dat het weefsel al "herstellende" is dus dit is gebeurd toen hij nog op de wei stond (daarom had ik hem er ook af gehaald!). Prognose is echter nog steeds gunstig. Ik moet nu 40 minuten per dag op het zachte gaan stappen, mag er ook gewoon op. En dan over 6 weken weer scannen. Kreupelheidsonderzoek was trouwens goed, hij loopt gelukkig nog steeds goed.