Paard met aanvallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cariena1973

Re: Paard met aanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:25

Sterkte ik volg

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:27

Nu ben ik toch ook razend benieuwd. Ik hoop op een behandelbare diagnose! Xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:31

Denk ook aan jullie !

Spring_ev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 20:39

Update:
Vanmiddag hebben ze haar opgevoeld en een echo gemaakt. Hier is tot mijn verbazing niks uitgekomen.. dus de zoektocht gaat verder.. Het advies was om met haar aan het werk te gaan, longeren en te gaan rijden om te kijken hoe ze is.. Hij kon wel zien dat ze hengstig is geweest. Mocht ze aankomende tijd dus geen aanvallen meer hebben is de kans groot dat het daarmee te maken heeft.. Voor nu dus weer afwachten.. de aanvallen die ze de laatste keren heeft gehad zijn gelukkig niet zo heftig geweest als op het filmpje. Ik wil jullie wel bedanken voor alle lieve berichtjes, dat doet me echt goed :)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:42

Misschien een tumor in de hypofyse?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:47

Imker schreef:
Misschien een tumor in de hypofyse?

Dat geeft andere klachten:Cushing

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:51

Enerzijds dus goed nieuws anderzijds lastig dat je nu nog niets weet. Ik zou in iedergeval een dagboek bijhouden zodat je patronen kan herkennen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:08

Ik kan je niet helpen met advies, maar vind het erg rot voor je paard dat ze zich zo ongelukkig voelt en voor jou ook naar.

Nu er lichamelijk niets uit lijkt te komen, zou ik zeker vragen of je eens van box mag wisselen. Ik heb een paard met extreme voernijd hier bij mij op stal gehad, die de bakstenen kapotsloeg van de muur en met oren in de nek de tralies tussen de boxen aanviel.

Of misschien eens kijken of je haar in een box of ruimte kan zetten zonder andere paarden direct naast haar?

In ieder geval enorm veel sterkte. Heel goed dat je dit deelt op bokt, wie weet helpt het andere paarden en mensen ook weer.

Spring_ev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 21:42

Sizzle schreef:
Enerzijds dus goed nieuws anderzijds lastig dat je nu nog niets weet. Ik zou in iedergeval een dagboek bijhouden zodat je patronen kan herkennen.

precies.. :) ja dat ga ik zeker doen

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:43

Misschien toch richting nieren gaan denken. https://www.praktijkvoorpaardenosteopat ... lend-zijn/

Onderaan het artikel schrijven ze dat nieren en eierstokken op elkaar kunnen inwerken, dus als er iets niet pluis is in de nierstreek de eierstokken eronder kunnen lijden.

Jammer dat er verder geen diagnose gesteld kon worden, ik weet er alles van helaas -O-

Spring_ev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 21:45

Monique1963 schreef:
Ik kan je niet helpen met advies, maar vind het erg rot voor je paard dat ze zich zo ongelukkig voelt en voor jou ook naar.

Nu er lichamelijk niets uit lijkt te komen, zou ik zeker vragen of je eens van box mag wisselen. Ik heb een paard met extreme voernijd hier bij mij op stal gehad, die de bakstenen kapotsloeg van de muur en met oren in de nek de tralies tussen de boxen aanviel.

Of misschien eens kijken of je haar in een box of ruimte kan zetten zonder andere paarden direct naast haar?

In ieder geval enorm veel sterkte. Heel goed dat je dit deelt op bokt, wie weet helpt het andere paarden en mensen ook weer.

ja, dat zouden we kunnen proberen ik weet in dat geval alleen niet wat het beste is voor haar. met tussenwand of met tralies, beide kanten een paard of beide kanten niet (eigenlijk niet mogelijk)
enig idee hoe dat paard daar last van heeft gekregen?

bedankt voor je tips en ik hoop idd dat dit in de toekomst ook andere paarden en eigenaren kan helpen :)

Spring_ev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 21:48

funnyhorses schreef:
Misschien toch richting nieren gaan denken. https://www.praktijkvoorpaardenosteopat ... lend-zijn/

Onderaan het artikel schrijven ze dat nieren en eierstokken op elkaar kunnen inwerken, dus als er iets niet pluis is in de nierstreek de eierstokken eronder kunnen lijden.

Jammer dat er verder geen diagnose gesteld kon worden, ik weet er alles van helaas -O-

ga ik naar laten kijken. ik ga morgen eerst vragen of t mogelijk is iets daarvan in het bloed te vinden.
ja, geen diagnose is heel vervelend

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:50

Interessante kwestie voor een buitenstaander.
Ik dacht zelf ook aan eierstokken of maagzweer maar beide is uitgesloten las ik.

Persoonlijk zou ik met dit paard het alternatieve wel op durven gaan. Een Rob Zomer waar onlangs een topic over liep ofzo. Je weet als eigenaar toch niet waar je zoeken moet.. begrijp je onmacht zo!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:54

Ladygiroc schreef:
Interessante kwestie voor een buitenstaander.
Ik dacht zelf ook aan eierstokken of maagzweer maar beide is uitgesloten las ik.

Persoonlijk zou ik met dit paard het alternatieve wel op durven gaan. Een Rob Zomer waar onlangs een topic over liep ofzo. Je weet als eigenaar toch niet waar je zoeken moet.. begrijp je onmacht zo!

Ik was aan het wachten tot de eerste zou verschijnen die alternatief aanraadt... nog niet zo heel lang geleden was er ook een topic over een paard dat aanvallen kreeg, die is nooit op een kliniek geweest en heeft via foto's van een medium een diagnose gekregen. Dat is gewoon té kwalijk. Ik denk nog vaak aan dat dier en hoe het correcte zorg ontzegd is. (zonder naar deze TS te verwijzen natuurlijk)

Ik hoop echt dat je die toer niet opgaat TS. Dit paard heeft fysieke pijn en zolang er niet gevonden wordt waarom, kan je het dier niet helpen met hocus pocus. En ja fytotherapie kan zeker wat doen (homeopathie en readings en pendels en wichelroedes absoluut niet), maar ik ben vrij zeker dat dit te heftig is om te gaan aanpakken met kruiden.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:01

Bij deze staan de reguliere artsen nu voor een raadsel sinneJ. Totaal geen vergelijking met een topic wat jij bedoelt.

Ik ben vrij sceptisch over het alternatieve maar ken echter wel verhalen van paarden die er wel baad bij hadden. Of in ieder geval de baasjes die veel gerichter konden zoeken bij een DA.

Edit,

Overigens doel ik niet op kruiden etc want daar geloof ik ook niet in. Ik doel meer op een aanvulling op en niet in plaats van.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:04

Tja ik geloof er echt niet in en ik vind dat je een verantwoordelijkheid hebt naar het dier toe. In deze is zelfs pijnstilling nog niet geprobeerd. Er zijn echt nog zaken te onderzoeken.

Dus nee, ik zou dat absoluut geen correcte gang van zaken vinden.

edit; Kruiden (in een correcte dosering) is het enige alternatieve waar ik wel in geloof en het enige dat aangetoond is te werken.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:12

Spring_ev schreef:
funnyhorses schreef:

ga ik naar laten kijken. ik ga morgen eerst vragen of t mogelijk is iets daarvan in het bloed te vinden.
ja, geen diagnose is heel vervelend

Nieren zijn best komplex, en als je al iets ervan vind in het bloed dan is het al ver heen met de nieren.
Heeft je paard al eens een osteopaat erbij gehad? Soms moet je even een heel andere kant uitdenken dan de symptomen je doen geloven.
Verder zou ik iets zachts tegen de muren maken,oude matrassen ofzo zodat ze zich niet zo kan beschadigen.
Mij lijkt dat ze door het schoppen de pijn wil verplaatsen wat natuurlijk niet lukt.

In ieder geval veel sterkte ts,geef de moed niet op, voor alles is een oplossing ook voor dit paard :j

Spring_ev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 22:21

[/quote]

Nieren zijn best komplex, en als je al iets ervan vind in het bloed dan is het al ver heen met de nieren.
Heeft je paard al eens een osteopaat erbij gehad? Soms moet je even een heel andere kant uitdenken dan de symptomen je doen geloven.
Verder zou ik iets zachts tegen de muren maken,oude matrassen ofzo zodat ze zich niet zo kan beschadigen.
Mij lijkt dat ze door het schoppen de pijn wil verplaatsen wat natuurlijk niet lukt.

In ieder geval veel sterkte ts,geef de moed niet op, voor alles is een oplossing ook voor dit paard :j[/quote]

dat is waar. dat is wel gecheckt maar kan er natuurlijk altijd nog eens iemand naar laten kijken. Voor nu zijn de aanvallen wat minder heftig en bezeerd ze haar benen ook )bijna) niet. mocht ze dit wel weer gaan doen dan gaan we kijken wat we met de stal kunnen doen
ik geef de moed zeker niet op,:) dankjewel!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:35

Bij mijn merrie konden ze toen ook niks vinden maar door het bij te houden kwamen we tot de conclusie dat het gedrag steeds gekoppeld was aan de hengstigheid.

Hopelijk komen jullie er nog achter, sterkte nog weer!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:40

Jammer dat je geen antwoord hebt gevonden op de aanvallen. Wel heel goed dat je gegaan bent en kan wegstrepen wat het zou kunnen zijn. Ben erg benieuwd of je inderdaad een patroon kan ontdekken in de aanvallen.

Mijn merrie reageerde op stal af en toe ook heftig op de buurman, maar dit Zag er toch echt anders uit. Zij trapte en gilde flink, maar altijd als reactie op wat het paard naast haar deed.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:59

Wat jammer voor je dat je met dit onderzoek niet vooruit bent gekomen. Een dagboek zou inderdaad kunnen helpen om te zien wat voor gedrag ze wanneer vertoont, wie weet zie je dan ineens een verband.
Toch zou ik het zelf wel eng vinden om haar aan het werk te zetten, zeker om erop te gaan als ze regelmatig dit gedrag vertoont ( zij het nu in mindere mate).
Ik ben wel heel benieuwd wat ze gaat doen met het longeren en erna als ze op stal komt.
Sterkte ermee hoor, hopelijk gaat het zomaar weer weg en kijk je straks terug op een rare, nare periode!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:49

Je zou het filmpje eens op de facebookgroep “horse vet corner “ kunnen zetten. Daar is eens eerder een paard zoals dit langsgekomen, ik kan hem nu alleen niet meer vinden.

Ik heb dit 1 keer eerder gezien in een Haflinger, en die is geuthanaseerd. Die had zoveel aanvallen dag hij vrijwel continue zo was. Dat was een ruin.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:47

Oh wat rot dat je nu nog geen steek verder bent.

Ik zou ook gerust eens verder durven kijken met bijvoorbeeld een Dierencommunicatie zoals Symone Ottevangers. Wie weet kan ze meer vertellen.

En proberen een andere stal of dag en nacht buiten, omdat de aanvallen daar nog niet zijn gezien.
Misschien dat wat lopen het weg houd?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:57

Maar staat ze nu in de inloopstal en weide toch ? Dacht dat je schreef dat dat voor eind vorige week voorzien was.
Dus ik begrijp niet goed het stukje over een andere box met of zonder traliewerk en met of zonder buren aan beide kanten :?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:15

SinneJ schreef:
Tja ik geloof er echt niet in en ik vind dat je een verantwoordelijkheid hebt naar het dier toe. In deze is zelfs pijnstilling nog niet geprobeerd. Er zijn echt nog zaken te onderzoeken.

Dus nee, ik zou dat absoluut geen correcte gang van zaken vinden.

edit; Kruiden (in een correcte dosering) is het enige alternatieve waar ik wel in geloof en het enige dat aangetoond is te werken.

Ben het wel met je eens dat er veel kaf onder het koren is in het alternatieve circuit. Mijn voorkeur is ook wel eerst regulier kijken en als dat geen soelaas biedt een alternatief erbij te betrekken. Ik weet bv dat Utrecht toch wel met enige regelmaat samenwerkt met Laarakker/Den Hoek als ze er zelf niet goed uitkomen.
Ik denk dat bij het paard regulier best nog wel e.e.a. te onderzoeken / uit te sluiten is.
Als het gedrag hormoongerelateerd is, zou ze bv ook eens een poosje op de Regumate gezet kunnen worden om te kijken of dat verschil maakt.