Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:03

WE HEBBEN POEP!!! *\%/*

Toppie!! *\%/*

Ah sneu hè van dat niet mogen eten....dat zou ik ook liever niet thuis hebben dat leed van zich al niet lekker voelen en dan ook nog niks mogen eten...waar ze niks van begrijpen :(:)

Pino96

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:14

Wat super zeg. *\o/*

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:16

Wat fijn! Niet om je teleur te stellen, maar waarschijnlijk is dit poep van voor de operatie, daarna heeft ze niks meer te eten gehad en de komende dagen krijgt ze ook niet zo veel. Dus niet schrikken als het mesten straks minder wordt.
Toen die van mij thuis kwam duurde het nog een dag of 2 voordat er weer echt een kruiwagen per dag uit kwam, die vond trouwens wel het hooi daar niet lekker dus at alleen wat brok en gras tijdens het lopen. Ze gaan gelukkig echt paar keer met ze wandelen op een dag.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:19

Fijne update!

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:21

Wow vol spanning je hele topic gelezen! Ik duim dat alles verder goed mag evolueren. Gelukkig waren jullie er vroeg bij!

Die buikband lijkt me echt iets goed, doen we bij de mensen die geopereerd worden ook. Misschien eens navragen?

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:24

Wat kun je blij zijn met mest *\o/* .
Ik hoop zo dat ze in stijgende lijn door gaat.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:56

Ts wat voor zandkuur had je gegeven?

Fijn dat ze weer dr oude streken terug gaat krijgen. Altijd sneu als ze niet mogen eten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:06

Wat fijn dat het op dit moment goed gaat met Gibbie! Ik duim dat deze lijn zich doorzet!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 20:35

pmarena schreef:
WE HEBBEN POEP!!! *\%/*

Toppie!! *\%/*

Ah sneu hè van dat niet mogen eten....dat zou ik ook liever niet thuis hebben dat leed van zich al niet lekker voelen en dan ook nog niks mogen eten...waar ze niks van begrijpen :(:)

Ja dat is echt sneu, maar het is even niet anders. Wel heel typisch Gibbiedat ze verontwaardigd was. :')

FleurVP schreef:
Wat fijn! Niet om je teleur te stellen, maar waarschijnlijk is dit poep van voor de operatie, daarna heeft ze niks meer te eten gehad en de komende dagen krijgt ze ook niet zo veel. Dus niet schrikken als het mesten straks minder wordt.
Toen die van mij thuis kwam duurde het nog een dag of 2 voordat er weer echt een kruiwagen per dag uit kwam, die vond trouwens wel het hooi daar niet lekker dus at alleen wat brok en gras tijdens het lopen. Ze gaan gelukkig echt paar keer met ze wandelen op een dag.

Ja dat ben ik mij inderdaad bewust. Maar ik vind het wel een goed teken dat er mest af komt nu. Ze hebben de hele dikke darm schoon gemaakt, en dit komt nog vanuit de dunne darm door de dikke darm heen. Dus het betekent dat de darmen wel actief zijn, en daar ben ik al blij mee. Ik hoop dat ze vanaf morgen weer een klein beetje mag eten. :j

Ik loop nu zelf 2x per dag met haar, en zij lopen dan nog 1x per dag met haar.

saariewaarie schreef:
Wow vol spanning je hele topic gelezen! Ik duim dat alles verder goed mag evolueren. Gelukkig waren jullie er vroeg bij!

Die buikband lijkt me echt iets goed, doen we bij de mensen die geopereerd worden ook. Misschien eens navragen?

Ja die buikband wil ik inderdaad gaan navragen. Morgen belt de arts mij nog een keer, dus als ik het niet vergeet (iets met chaotisch en toch een beetje spanning nog) dan vraag ik dat na, en anders doe ik dat als ik op de kliniek ben.

joey2010 schreef:
Wat kun je blij zijn met mest *\o/* .
Ik hoop zo dat ze in stijgende lijn door gaat.

Ja echt hoor. Nog nooit zo blij geweest met mest. :=

kiki1976 schreef:
Ts wat voor zandkuur had je gegeven?

Fijn dat ze weer dr oude streken terug gaat krijgen. Altijd sneu als ze niet mogen eten

Ze heeft de kuur van de Paardendrogist gehad, en gewoon de aanbevolen hoeveelheid en dagen.

Zo stond ze er net bij:

Afbeelding

En lekkere vette poep:

Afbeelding

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:52

Hoe blij kan een mens zijn met mest! *\o/*

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:02

Mest is altijd goed *\o/*
Zoals ze er nu bij staat kun je voorzichtig positief beginnen te denken hoor! Ze ziet er niet uit alsof ze een hele zware operatie heeft gehad.

Ik ga denk uit voorzorg ook maar een zandweg kuur halen (ookal helpt dit ook niet altijd).

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:06

Ik denk dat jouw topic enkelen aanzet tot het kopen van “zandweg”, ook ik. Ik heb het al vaker overwogen maar nooit besteld.

eyavg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:10

wat fijn dat het al wat beter gaat! *\o/*
Ik heb het vanaf half 9 gevolgd (handig he, chromebooks op school) maar op school kon ik niet inloggen dus ik kon niks sturen |(

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:19

Jeetje wat heftig TS! Hopelijk is het beesie snel weer helemaal de oude.
Ik gooi er vanaf morgen bij de mijnen weer een kuurtje zandweg in. Je topic schudt mij ook wakker, dankjewel!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 21:23

Cayenne schreef:
Hoe blij kan een mens zijn met mest! *\o/*

Meestal vervloek ik het :')

Veraaaaah schreef:
Mest is altijd goed *\o/*
Zoals ze er nu bij staat kun je voorzichtig positief beginnen te denken hoor! Ze ziet er niet uit alsof ze een hele zware operatie heeft gehad.

Ik ga denk uit voorzorg ook maar een zandweg kuur halen (ookal helpt dit ook niet altijd).

Ja zo voel ik mij ook; voorzichtig positief! :j

Lukasje schreef:
Ik denk dat jouw topic enkelen aanzet tot het kopen van “zandweg”, ook ik. Ik heb het al vaker overwogen maar nooit besteld.

Ja en bij twijfel; altijd doen. Ik geef in het paddockseizoen best geregeld zandkuurtjes, maar ook hier heeft het helaas niet geholpen. Maar elk paard dat er wel mee geholpen is, is er sowieso 1!

eyavg schreef:
wat fijn dat het al wat beter gaat! *\o/*
Ik heb het vanaf half 9 gevolgd (handig he, chromebooks op school) maar op school kon ik niet inloggen dus ik kon niks sturen |(

Lief dat je het gevolgd hebt! :*

Ik ben ook zo blij dat ik naar mijn onderbuikgevoel heb geluisterd gisteravond, en haar toch naar de kliniek heb gebracht. Ik moet er niet aan denken hoe slecht ze was geweest als we vanmorgen pas weer actie hadden ondernomen. -O-

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:29

Ik zou dan wel gaan voor pure psyllium (of vlo-) zaad. Bij zandweg zijn er nog extra dingen toegevoegd toch?

Jeeej poep!! *\%/*

Ik heb zelfs een filmpje van een poepende Joy op dag 2... :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:31

Dus toch ondanks een goede zandkuur, brrrr eng idee hoor.

Maar ze ziet er ondanks alles super uit, goed alert.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 21:34

Gimme_Joy schreef:
Ik zou dan wel gaan voor pure psyllium (of vlo-) zaad. Bij zandweg zijn er nog extra dingen toegevoegd toch?

Jeeej poep!! *\%/*

Ik heb zelfs een filmpje van een poepende Joy op dag 2... :=

Ja het was ook 100% vlozaad. :j
Hahaha die zou ik ook kunnen maken. :=

kiki1976 schreef:
Dus toch ondanks een goede zandkuur, brrrr eng idee hoor.

Maar ze ziet er ondanks alles super uit, goed alert.

Ja ik had ook echt niet verwacht dat het zand zou zijn. Ik was echt geshockeerd en zei nog iets in de trant van; nee dat kan niet, ze heeft een paar weken geleden een kuur gehad.
Maar wat eruit is gekomen liegt er niet om, dus het was toch echt zo.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:37

Maar hoeveel haal je er dan daadwerkelijk uit met zo’n kuur? Niet genoeg dan blijkbaar.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 21:41

Suzanne F. schreef:
Maar hoeveel haal je er dan daadwerkelijk uit met zo’n kuur? Niet genoeg dan blijkbaar.

Nee blijkbaar niet, anders had ze niet zo vol gezeten.

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:47

Is inderdaad toch schrikken. Inimini beetje zand in mijn handschoenen tijdens de zandtest bij mijn paard, maar zo zie je maar: je hebt gewoon écht géen idee wat er werkelijk in zit. Begin Donderdag ook maar met mijn Psyllium kuur. Toch eng dat dat ook geen 100% zekerheid geeft, maar alle beetjes helpen.

Ik ben blij dat het zo goed gaat nu, TS. Wel een naar gezicht, die hechting zo over de buik. Arm ding!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:52

Nu las ik ergens in een topic een tijdje geleden dat een zandweg kuur via een dierenarts echt veel grotere hoeveelheden vlozaad bevatte?
Deze dierenarts de hoeveelheden op zo’n vrije verkoop verpakking te weinig vond?
Wat adviseert de Lingehoeve daarin, hoeveel per dag etc?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:57

Hannanas schreef:
Nu las ik ergens in een topic een tijdje geleden dat een zandweg kuur via een dierenarts echt veel grotere hoeveelheden vlozaad bevatte?
Deze dierenarts de hoeveelheden op zo’n vrije verkoop verpakking te weinig vond?

Oh, is dat echt zo ?

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:00

Ik haal mijn zandweg altijd bij de DA. Dit is dan een zak van 2,5 (?) kg van pure vlozaad/psyllium. Ik dacht dat dat ook was wat een zandkuur inhield haha. Maar TS had al gezegd dat ze haar paard pure vlozaad had gegeven. Helaas niet aangeslagen dan, kan gebeuren.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 22:06

Pino96 schreef:
Is inderdaad toch schrikken. Inimini beetje zand in mijn handschoenen tijdens de zandtest bij mijn paard, maar zo zie je maar: je hebt gewoon écht géen idee wat er werkelijk in zit. Begin Donderdag ook maar met mijn Psyllium kuur. Toch eng dat dat ook geen 100% zekerheid geeft, maar alle beetjes helpen.

Ik ben blij dat het zo goed gaat nu, TS. Wel een naar gezicht, die hechting zo over de buik. Arm ding!

Ja het heeft mij ook wakker geschud hoor, had dit nooit verwacht...
ja het is een naar gezicht inderdaad!

Hannanas schreef:

Dit was 100% vlozaad, dus dat kan het probleem niet zijn. Hooguit dan de hoeveelheid inderdaad.
Ik heb het nog niet met de Lingehoeve erover gehad wat goede hoeveelheden zijn. Dat zal allemaal op een later moment wel worden besproken. Eerst deze eerste (kritieke) dagen door blijven komen. :j