Paard Bromt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:50

SavannahNx schreef:
Jullie besteden echt te veel aandacht aan dit :Y)

Idd elk antwoord in dit topic is er een teveel. Dood laten bloeden

Kinke

Re: Paard Bromt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 18:06

Het verhaal klopt sowieso niet, want hoe kan een stalling goedkoop zijn als er iedere maand??!! ontwormt wordt. Zo wordt ontwormen wel heel erg duur.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 19:54

Kinke schreef:
Het verhaal klopt sowieso niet, want hoe kan een stalling goedkoop zijn als er iedere maand??!! ontwormt wordt. Zo wordt ontwormen wel heel erg duur.

Ligt er aan waar ermee ontwormt wordt. Gok dat Ts niet naar de naam van het middel/werkzame stof heeft gevraagd. Misschien is het wel iets vaags zolang eigenaar het prima vindt kan de boer zijn gang gaan.
Paard staat in Nederland geen 1 dierenarts geeft iedere maand voor hele stal wormenkuren

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:06

TS, ik vraag het nog maar een keer: weet je al waarmee je paard ontwormd wordt? Of waarmee het de laatste keer dan in elk geval ontwormd is? Het is echt belangrijk om te weten hoor!

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 22:39

Jet schreef:
TS, ik vraag het nog maar een keer: weet je al waarmee je paard ontwormd wordt? Of waarmee het de laatste keer dan in elk geval ontwormd is? Het is echt belangrijk om te weten hoor!

Haii,
Nu ikzelf m'n paard ga ontwormen gaat hij naar een jaarlijkse bijeenkomst van alle paarden uit de buurt waar er een dierenarts met spuiten klaarstaat.
Wat de boer hem gaf heb k er niet uit weten te krijgen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:40

Wat voor dierenarts heb je in hemelsnaam? Ze mogen geen spuiten meer afgeven zonder onderzoek volgens mij? Of begrijp ik het verkeerd en laat iedereen die daarheen gaat eerst z'n paard testen op wormen?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:41

Een jaarlijkse ontwormingsbijeenkomst.

Wauw.

Ik wil ook, lijkt me een geweldig feestje.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-19 22:43

Femke_Tweety schreef:

Wauw.

Eerlijk gezegd is het best gezellig. Voordat k bij deze stal stond ging k daar (met de rest van de desbetreffende wijde) daarheen voor een prik, en na afloop gezellig bbq'en.
Nee, dit is geen grap voor de mensen die dat denken ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:50

Twee van onze paarden 'knorren' op buitenrit, ik weet niet hoe jouw paard klinkt, maar die van ons ongeveer zo yup yup yup yup prrrrrffffffffffff, dus ze knorren eerst en dan briesen. Die staan altijd buiten en krijgen in de winter voordroog (buiten).

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:17

Ik geloof hier dus echt geen zak van :')

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:33

Shaggy09 schreef:

Ik ook niet, maar het is wél bewonderingswaardig hoe lang de TS het topic in leven weet te houden.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:34

Carol_Beer schreef:
Femke_Tweety schreef:

Wauw.

Eerlijk gezegd is het best gezellig. Voordat k bij deze stal stond ging k daar (met de rest van de desbetreffende wijde) daarheen voor een prik, en na afloop gezellig bbq'en.

Ontworming met 1 prik?? Denk eerder de jaarlijkse vaccinatie .....geen een dierenarts doet zoiets voor ontwormen. Ts misschien toch Eens wat beter verdiepen in wat Erin je paard gestopt wordt .
Net zoals die ontworming heel simpel je loopt naar de boer hoi ik ben geïnteresseerd in waar je altijd meer ontwormt mag ik de doos /tube even zien en voor hoeveel kilo krijgt mijn paard? Hele normale vraag

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:38

Begreep eerst dat het om een wormen spuit 1x per jaar oraal ging.

Nu lijkt het om een enting te gaan??

Ik meen dat er wel entingen bestaan die ook wormen meepakken. (De mijt entingen dacht ik bv) maar die kunnen nogal ernstig verkeerd uitpakken.

Als in een klein percentage van de paarden valt ter plekke dood neer.
Dus niet iets waar je snel voor kiest als er andere opties zijn.

Vraag me echt af hoe dit allemaal bij elkaar komt.

Dus vraa

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:39

Hup, popcorn erbij, ts heeft paard honden enz, heel benieuwd hoe ze er uit zien!! Zijn je honden wel geënt en heb je daar ook een jaarlijkse barbequeprikparty voor? Kom ik ook , lijkt me beregezellig.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:42

De honden (2!? herders) van in het andere topic ook nog inderdaad... :+ En dan de katten, plus een paard.

Nah sorry. Ik geloof niet dat je dit als student kan betalen, laat staan dat je er tijd voor hebt. Zeker in de 'kunstsector' heb je wel wat beters te doen dan honden bezighouden en een paard verzorgen + alles dan nog eens te betalen.
Een vriendin van mij doet kunst en voor zover ik weet worden zij doodgegooid met taken. Maar TS heeft het blijkbaar allemaal mooi voor elkaar (ofja, eigenlijk niet want anders bestond dit topic niet).

Maar als dit echt is dan ben ik wel benieuwd hoe je dat allemaal doet TS. Of verkoop je misschien al kunstwerken voor 100 euro per dag? :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:43

bigone schreef:
Hup, popcorn erbij, ts heeft paard honden enz, heel benieuwd hoe ze er uit zien!! Zijn je honden wel geënt en heb je daar ook een jaarlijkse barbequeprikparty voor? Kom ik ook , lijkt me beregezellig.

_/-\o_

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:54

Het woord cocktailprikkers krijgt ineens een heel andere betekenis zo.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 00:01

Carol_Beer schreef:
Femke_Tweety schreef:

Wauw.

Een ontwormingsprik! En dan zeggen dat het geen grap is, hahaha! Eerst elke maand ontwormen en nu 1 x per jaar met bbq na afloop? Ik moet zeggen, TS, je bent wel heel erg origineel.
Leuk bedacht, dit _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 02:10

Bedoelt ze geen inenting voor influenza/tetanus?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:02

Tessebes schreef:
Shaggy09 schreef:

Ik ook niet, maar het is wél bewonderingswaardig hoe lang de TS het topic in leven weet te houden.

Misschien wel tot en met 1 april 2020.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:14

Toch, ooit vroeger op de ponyclub was het groeps meten en enten. Maand voor het wedstrijdsseizoen begon. 55 ponys op een plek verzameld enting erin en daarna meten. Dus ik ga ervan uit dat de prik een enting is.

Alleen kwa ontworming een keer per jaar lijkt me niet waarschijnlijk. Een keer per jaar (najaar, horzellarven?) kan te weinig zijn.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:40

Ik vraag mij af of dit paard überhaupt bestaat? Normaal gesproken zou je meteen de dierenarts bellen dan 8 pagina's lang om advies te vragen. Ik ken geen een goedkope/dure pensionstalling die elke maand hun paarden ontwormen.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 09:03

Aan de ene kant; het feit dat dit topic veel aandacht krijg, betekent wel dat mensen er geintereseerd in zijn. Nu zou ik positieve interesse leuker vinden dan negatieve, maar daar ga ik verder niet op in discussie.
Als je niks gelooft van wat ik zeg: waarom reageer je en besteed je aandacht aan iets wat in je wereldje toch niet echt is?
Hoe zou jij het vinden als je voor leugenaar zou worden uitgemaakt terwijl je gewoo heel beleefd om tips vraagt?
Nu lijkt het net alsof ik de sfeer verpest, terwijl ikzelf redelijk netjes blijf in antwoorden. Laten we het daarom ook in goede sfeer houden en samen tot besluiten komen.
Ik weet dat ik soms vaag in bewordingen ben, en irl sta ik daar ook bekend om. Niet alleen omdat ik vaak meerdere dingen tegelijk wil opschrijven, maar ook omdat een gehele situatie, door de ogen van een dier, nog lastiger te beschrijven is in een comment.
Tevens heb ik heel wat pbtjes gehad van mensen die wel op een aardige manier willen helpen en dat waardeer ik echt ernorm!
Inentingen gebeuren sowieso, daar hoeft voorderest geen zorgen over worden gemaakt! :)

En oja, ik heb ook vaak genoeg kletstopics geopent die los staan van mijzelf (bv over huisinrichting etc) maar daar reageert niemand op. Logisch dat je dan alleen de "controverciele" topics ziet..
Katten zijn vrijwel gratis, en honden kosten idd ook geld. Ik snap niet dat sommige mensen niet kunnen bedenken dat er zo iets als werken naast studie en sparen bestaat.
Anyway, k ga van mn dag genieten, en ik raad iedereen aan dat ook te doen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:29

Anoniemk2 schreef:
Ik vraag mij af of dit paard überhaupt bestaat? Normaal gesproken zou je meteen de dierenarts bellen dan 8 pagina's lang om advies te vragen. Ik ken geen een goedkope/dure pensionstalling die elke maand hun paarden ontwormen.

Tja, dat is voor haar een weet en voor ons een vraag, mensen genoeg die van alles bij elkaar verzinnen of niet dan!!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:11

Maar je reageert niet op wat belangrijk is. Namelijk, 1x per jaar ontwormen bestaat niet. Dus je weet eigenlijk helemaal niet wat er allemaal met je paard gebeurt. Maar dat is blijkbaar ook niet belangrijk.