suikermeisje schreef:Hmm.. wat doet ie als ie bovenin moet lopen? Want dat is echt wel nodig op lichte tour niveau. Dan kun je niet lang laag over de rug wat aankloppen.
En voor 10k hoef je echt niet een paard met deze bemerkingen te kopen. Daarnaast zijn er zat Z2 paarden te koop, misschien een jaartje ouder maar niet per se dat de vraagprijs het dubbele is.
En hier wordt gezegd een gezond paard ZZL 25k.. Dat zijn echt absurde prijzen en voor een normaal paard niet realistisch.
De markt is best lastig op het moment. Dit is ook niet mijn max budget overigens, liep hier alleen dus tegenaan. Een fijn gereden Z2 paard onder de 15k. Ik geef het je te doen... De meeste lopen Z1 (Geen wissel) of zijn gewoon niet fijn gereden.
Als je hem wat hogerin stelt (dat is ook wel echt zijn bouw overigens) loopt hij gewoon wat makkelijker tegen je hand aan en pakt hij de ophouding net iets minder fijn door als je een overgang terug wil maken of een oefening in wil zetten. Dit is ook een kwestie van meer aan mijn been zetten en de goede timing hebben in mijn halve ophouding. Hij kan het wel maar je moet de balans vinden in de juiste hulpen. Dit is het paard in kwestie als 5 jarige overigens.

SteffiiY schreef:Allereerst wat fijn dat je alles eerlijk in het topic zet TS, mijn complimenten! Hoop mensen openen een topic op bokt maar komen met halve feiten!
Ik duim uiteraard met jou mee voor een goede uitslag dinsdag! Houd je ons op de hoogte?
Ik vraag om advies. Daar heb ik weinig aan als ik maar de helft vertel natuurlijk

Met momenten twijfel ik nog steeds hoor maar ik denk dat ik gewoon heel erg veel van hem kan leren en hem een goed huisje kan bieden. Ook als we uitgeleerd zijn samen (nou ja dat ben je nooit maar je snapt mijn punt).