VanHuisUit schreef:Wat een toestanden sterkte met het verlies en alle beslissingen![]()
Goed vwb uit de wei jagen / andere paarden naar het leven staan.
Ik heb zo'n merrie gehad. Die heeft twee keer een ander paard heel erg beschadigd. Eerste keer in een paddock (dat vond ik heel erg maar ook stom, want ik had gezegd dat ze haar daar niet bij in moesten zetten, deden ze toch en voilá). Tweede keer was de kudde in de wei al gevormd en kwam er toch na een week nog een ander paard bij. Die is vrijwel kapot geslagen thank god heeft ze het nog overleefd.
Ik wist dus de oorzaak: paarden bij elkaar in paddock en gevormde kudde waar een nieuwe bij komt. En er dus voor gezorgd dat dat bij mij niet meer gebeurde.
Paard is op enig moment verkocht, en dit is erbij verteld.
Kom ik een keertje langs kijken bij degene aan wie ze is verkocht. Ik kom aanrijden. Ik denk jeetje ze staan lekker buiten in de paddock. En OMG daar staat ze tussen![]()
Ze hadden haar er dus gewoon tussen gezet en ze heeft geen been uitgestoken. Tot op de dag van vandaag dus ook niet.
Moraal van het verhaal: niet elk paard wat een ander paard over de kling jaagt is en blijft een killer.
Mocht je de jaarling ooit weg doen of ergens anders bij in de wei zetten zou ik het wel zo netjes vinden als je het verhaal er wel bij verteld. Maar hoe dan ook, een gebroken been door een springpartij is iets heel naars maar kan altijd gebeuren...
Paard was altijd prima te hanteren met mensen overigens.
Dat is dus heel anders, want in de omgang met mensen is het prima te hanteren.
Bij TS niet.