Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Hij had weinig zwellingen.

. Je bent creatief bezig geweest, handig gedaan! Jammer dat ze jou niet iets hebben mee gegeven om in de deken te plakken, want dat was een stuk fijner geweest. Ik kon het zelf ook nergens krijgen, Mocht je nog wel aan zo’n foam strip kunnen komen adviseer ik je om deze in een lichtgewicht ruime zomerdeken of vliegendeken te plakken over een week en deze over deze deken te doen. Ik heb bij Iresio gemerkt dat vanaf het moment dat ik dat deed de wond veel sneller ging genezen. Er kwam geen vuil bij. Ik ga even foto’s zoeken vanaf het moment dat ik dat gedaan heb, dan zie je het verschil binnen een paar dagen, dat was echt bizar. En de dierenartsen hadden ook bij mij aan gegeven dat zij dat eerder hadden gedaan bij een paard dat in de winter was geopereerd toen het koud was. Ik heb het gedaan omdat er zoveel vliegen waren na de operatie en Iresio trok de vliegen niet op de wond. Ze gaven bij mij wel aan dat de deken niet mocht trekken of te zwaar mocht zijn en mocht je het gaan doen, is het wel het beste de dekens goed aan elkaar vast te zetten, zodat het niet kan schuiven. Terwijl ik dit tik bedenk ik dat dat eventueel ook gewoon zou kunnen door een stuk dun stof op de open plek van de deken te naaien, want dat blijft ook hoger zitten.
Elke dag dat ik hem zie lopen word ik weer blijer, wat is Iresio in positieve zin veranderd! Dus Joj daar gaan we bij jou ook voor. Hoe heet jou paard eigenlijk Joj?
Als ik hem eruit haal, gaat hij er weer voorstaan als een klein kind: "nog een keer"
Hij loopt als een blij ei door de molen te paraderen
Joj schreef:Het valt niet mee om hele dagen op stal te moeten staan. Terwijl ze voorheen 24 uur per dag zelf mocht bepalen waar ze wilde zijn. Met Strezz druppels van Phytonic begonnen. Eerste dag een dubbele dosering. Heb het idee dat de scherpe kantjes eraf zijn. Verder muziek aan, regelmatig hooi aanbieden. Veel kleine bezoekjes brengen. Rubbermat aan de binnenzijde van de boxdeur gemaakt omdat ze tegen de deur aan schraapt een daardoor een beurse plekken aan haar benen kreeg. Elke dag even op de wasplaats zodat ik de stal kan mesten. Want ook dat wordt een grote bende als ze hele dagen in zo'n hokje moeten staan. Maar morgen mag ik voor het eerst 2x 5 min. wandelen. Erg benieuwd hoe dat gaat. Heb gelukkig de mogelijkheid om een paddock te gebruiken die aan haar stal vast zit. Dus hoef niet eerst met een stuiterend paard een veilige plek zoeken om te wandelen.
De wond ziet er goed uit. De hechtingen gaan vrijdag eruit. Ik dacht de eerste x wandelen en dan zonder hechtingen....nee kies toch maar voor een stukje zekerheid.
Geïnformeerd of mijn paard lasertherapie mocht....helaas de wond moet nog rusten.