Goede berichten ts! Dat dikke been, is dat vocht wat naar beneden is gezakt? Kan daar niet zo'n kous om heen? Of gaat dat niet goed met de wonden? Ik weet niet waar de zwelling zit maar dat schoot even door mijn gedachte.
Mijn paard heeft een soortgelijk ongeval gehad, gelukkig de buikwand niet gescheurd en volledig genezen.. Heeft ons veel tranen en moeite gekost gezien ze de eerste weken thuis, aangebonden moest staan op stal. Daarna rustig opbouwen met stappen en terug vast, ..... Heeft ruim een jaar geduurd voor ik weer ging rijden. Alleen bij het springen ondervonden we duidelijk verzet en hebben we niet meer gedaan. Waarschijnlijk zal het litteken wat getrokken hebben, want ook bij de hoefsmid, wanneer het achterbeen naar achteren getrokken werd, ook duidelijk verzet..
In ieder geval, goed verzorgen en rustig opbouwen, veel rust en alles komt goed!
Ik lees het nu net, wat een verschrikkelijk ongeluk zeg! Zo fijn om te zien dat je paard weer thuis is en hopen dat alles nu gewoon goed geneest Heel veel sterkte!
Oei jammer dat er hechtingen gesprongen zijn. Zou je dit gedeelte niet met honingzalf mogen insmeren dit versneld het genezingsproces. Overleg het eens met je DA.
Nouvel
Geplaatst: 07-05-17 07:32
Dat mag als het goed is wel, ik heb toen bij mijn merrie tubes lees gesmeerd in de open gebarsten hechtingen van de buikwond, is echt heel goed spul! Informeer eens bij veterinaire wondzorg.
Sterkte ts, wat een wond zeg. Gelukkig gaat het al stukken beter met hem. Vroeger heeft een bijrijd pony soort gelijk iets gehad alleen haar wond liep van haar voorbenen tot aan haar uier. Bij haar was ca 10cm buikvlies wel kapot. Zij is ook helemaal genezen (en nu ondertussen 23). Wel heeft zij na een paar jaar fysio gehad omdat zij last had van stug littekenweefsel.
En die rot opmerkingen. Oren goed openzetten waait het er snel doorheen. Jij kent je paard het beste
He bah zonde dat de hechtingen gesprongen zijn , wel te verwachten met zulke wonden. Kun je er aan komen? Dan zou ik mesitran honingzalf er op doen. Liever stro dan zaagsel in de stal zaagsel gaat in de wond zitten als hij wel gaat liggen. Mocht je er niet aan kunnen komen is acederm spray een goede.