Rooompie schreef:Ik heb het idee dat sommige reacties enkel uit zijn op sensatie. Natuurlijk is bokt daar bokt voor, dat weten we allemaal. Ik wil alleen benadrukken dat het bericht hier geplaatst is omdat er nou eenmaal veel paardeneigenaren bij elkaar zitten die mij vast kunnen helpen aan informatie, met zijn allen weet je nu eenmaal meer dan wij alleen.
Ik wil benadrukken dat deze post is bedoeld om enkel ervaringen te delen, of ideeën te horen wat de oorzaak zou kunnen zijn. Zodat ik hopelijk wat gericht kan zoeken, en misschien nog wel achter de oorzaak komen kan. En zo niet, heb ik in elk geval mijn best gedaan. En daarnaast natuurlijk ook voor ons mede-eigenaren om alert te zijn bij het aantreffen van zulke verschijnselen, en snel moet handelen om op tijd te zijn. Ieder heeft baat bij een waarschuwing, blijkbaar kan het je zo plots overkomen.
Ik heb een zo precies mogelijke beschrijving gegeven in mijn posts wat er de betreffende dagen gebeurd is en wat wij en de veearts geconstateerd hebben.
Door deze posts heb ik een hoop waardevolle informatie kunnen krijgen met tips en ideeën om het verder uit te zoeken, en dat was ook enkel de bedoeling en harstikke fijn en daar wil ik alle meedenkende reacties enorm voor bedanken.
Volgende week hoor ik of het nog mogelijk is om eea in de brokjes extra na te testen. Daarnaast ben ik mij net zo hard aan het verdiepen in andere ziektebeelden die mede hier als mogelijkheden zijn aangewezen, aangezien er nog meer paarden op de betreffende locatie staan en daar in de nabije toekomst nog meer paarden zullen staan. Dan is het dubbel van belang dat we alles nalopen, zodat het niet weer gebeuren zal.
Mocht het toch blijken dat het toevallig enkel in mijn zak brokjes heeft gezeten - dikke vette pech, bij de beste gaan ten slotte dingen per ongeluk verkeerd. Maar tot op heden heb ik van het meerendeel enkel positieve ervaringen gehoord over het biks, en dat is alleen maar fijn om te horen!
Én dus ook exact de bedoeling van de post: Ervaringen delen zodat negatieve gebeurtenissen op tijd voorkomen kunnen worden / oorzaak gevonden kan worden.
Voor degene die enkel op een rel uit zijn, jammer, dan is de tekst wellicht niet goed begrepen. De rest ontzettend bedankt, want aan al het meedenken ben ik al weer een paar stappen verder en zijn een hoop mogelijkheden duidelijk geworden!
Super dat je wat aan de ervaringen en reacties hebt, Rooompie. En ik hoop heel erg dat je de oorzaak gaat vinden, zodat je eventueel maatregelen voor kunt nemen. En hopelijk knapt je veulen snel weer helemaal op.