paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emil01

Re: paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:37

TS sterkte met de situatie. Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb het gevoel, dat jouw DA jouw twijfel of je hier nu echt goed aan doet, aanvoelt. Waarschijnlijk wil hij heus je paard in laten slapen, maar op het moment dat jij over je twijfel heen bent en er helemaal achter staat. Ik denk dat als jij aangeeft dat het nu zijn/haar tijd is, dan zal hij er voor je zijn. Nogmaals sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:44

Begrijp me absoluut niet verkeerd Karuna, het was voor mij niet het idee dat we je bekritiseerde, maar meer bedoelt als een skup onder de bips/steuntje in de rug. Dat het misschien niet helemaal slim geformuleerd was, snap ik goed.
Ik vind dat je het hartstikke goed doet, alleen begreep ik niet helemaal waarom je je in allerlei bochten aan het wringen was voor voer, terwijl je imo juist wel goed zit met het inslapen, en dan missschien beter daarin kan doorpakken.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:17

Die "schop" heeft ze zichzelf volgens mij al 100x gegeven. Ik moet zeggen...als ik in haar schoenen stond zou ik me ook aangevallen voelen. Want zo komen die 'goedbedoelde' berichten wel over. Geloof dat we het lekker aan TS over moeten laten welke acties er ondernomen worden. Als ze ècht denkt: "dit is het moment" dan zal ze ècht wel de juiste acties ondernemen. Die goedbedoelde schopjes hoeven echt niet. Dat eerste bericht had ik nog zoiets van: mwah...misschien beetje direct maar oke... Maar dan volgen er meer en dàt had denk ik niet gehoeven. TS heeft t er al moeilijk genoeg mee.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:27

Sommige hebben echt makkelijk praten, en vind het ook niet raar dat ts zich aangevallen voelt.

Heb het bij een stalgenoot meegemaakt die haar paard in wilde laten slapen die heel veel medische problemen had.
Iedere winter weer een drama om haar erdoor te krijgen. Iedere keer als het warmer weer werd stond het arme paard te pompen van ellende.
Met vlagen liep het verdwaast rondjes in het land.
Buiten dat het paard naar mensen steeds agressiever werd.

De da die het paard kon vond het opeens ook te vroeg en ze moest maar wachten totdat ze weer benauwd zou worden.
Ook heeft degen die heel wat da's gebeld of ze haar paard in wilde laten slapen, maar helaas. Precies dezelfde reactie's als bij ts.
Uiteindelijk is het paard met de slager meegegaan zodat het toch aan haar einde kwam en niet verder hoefde te lijden.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:05

Maarja iedereen valt er wel over: maar als 2 da's zeggen dat het nog wel meevalt, als je hem zo ziet staan en ts en financiele problemen zit zoals ze zelf aangeeft (en je speculeert even verder) is dit wel makkelijk zo

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 18:17

Ik zit niet in financiele problemen! Gelukkig nog niet maar houd geen cent over aan andere dingen. En zoals gezegd dat is geen reden om deze keuze te maken. Helemaal niet, en daarnaast heb ik dat ook niet tegen da gezegd omdat het er niks mee te maken heeft!

Verder doen sommige berichten me goed maar meer "doorpakken" zoals ik nu doe kan niet, ik ben mondig. Erg duidelijk ook, heel erg duidelijk maar als een dierenarts niet wil gebeurt het niet, kan niet zover doorgaan dat de kliniek me helemaal zat is en me helemaal niet meer wil helpen, dat wil ik toch echt voorkomen want dan ben ik nog verder van huis.

En het voer is hoe dan ook een probleem. Als de dierenartsen hem te goed blijven vinden voor inslapen moet mijn paard verhongeren. En dat wil ik helemaal niet. Dan wordt het zeker dierenkwellerij en mijn allergrootste nachtmerrie die me al maanden achtervolgt.

Vandaag gelukkig mooi zonnig weer waardoor zijn lijf niet meer zeer doet.morgenmiddag gaat helaas de regendeken op. Dat had ik willen voorzijn maar nu geen keus. Woensdag is het nat en slecht weer. Dan bel ik da weer. Diarree blijft onverminderd aanhouden. En hij wilde weer niet echt aangeraakt worden. Wel heeft hapje gesmaakt en hebben ze even op de oprit wat sappiger gras gegeten. Moet er dan wel bijblijven omdat er een taxus haag staat.

Slacht is voor mij echt niet bespreekbaar of deze situatie moet zo lang aanslepen nog. Om twee redenen de rit erheen is gewoon niet fijn lichamelijk. En het feit dat ik de twee dan moet scheiden wil ik ze beiden niet aandoen, ze zijn teveel aan elkaar gehecht om die stress ook erbij te hebben. Dan zijn het geen fijne laatste uren.
Laatst bijgewerkt door karuna op 17-10-16 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:18

djuulsie schreef:
Rond 23 jaar is niet bejaard en het beestje was nog fit. Vind dat echt belachelijk

Rond 23 is natuurlijk wel bejaard. Dat is gewoon een oud paard en ja ze kunnen natuurlijk ouder worden. Net als je mensen hebt van 75 en mensen van 90 :roll: De ene bejaarde is top fit en de andere bejaarde niet, maar in beide gevallen zijn ze nog steeds bejaard.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:22

Als je niet wil dat er op een bepaalde manier gereageerd wordt, en ik moet zeggen dat ik het niet zo aanvallend lees als sommigen hier, moet je toch echt geen topic openen over zo'n onderwerp of iets duidelijker communiceren. Ik vind het een onduidelijk verhaal tot nu toe en kan me voorstellen dat mensen hier en daar vraagtekens krijgen. Dat wil niet zeggen dat het niet heel erg naar is voor de ts, het is sowieso al een loodzware beslissing om je dier te laten inslapen. En dat je dan reacties gevoelig opvat is ook heel begrijpelijk.
Ik vind persoonlijk de reactie van iemand die zegt dat je paard er niet slecht uitziet helemaal geen rotopmerking, degene kan het wellicht bedoeld hebben om jouw een hart onder de riem te steken. Interpretatie van geschreven woord...

Maar aan jouw situatie kan kennelijk niemand hier wat veranderen dus de vraag is wat wil je eigenlijk met dit topic?
Je geeft zelf al eerder aan eigenlijk niet te willen reageren.

Ik wens je overigens heel veel sterkte, zou niet graag in jouw schoenen staan. Of eigenlijk, in zekere zin heb ik er wel in gestaan, bij mij weigerden er ook dierenartsen toen ik mijn eerste paard in wilde laten slapen. Ik ben iedereen gaan bellen die mijn paard kende en uiteindelijk heeft een dierenarts in Bodegraven mijn paard in laten slapen. Hij had mijn paard 2 jaar eerder onder behandeling gehad en na wat uitleg over de situatie kon ik dezelfde dag nog komen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:47

Ik vind het persoonlijk helemaal geen onduidelijk verhaal. En er worden op Bokt wel meer topics geopend omdat mensen iets van zich af willen schrijven, zonder noodzakelijk nood te hebben aan advies, en dat is ook helemaal prima.
Als iemand hier komt melden dat het paard er toch wel prima uitziet, snap ik héél goed dat dat voor TS echt heel raar overkomt. Ik zou er ook niet van gediend zijn. Je kan het dan over interpretatie hebben, maar in de situatie van ts is het heel moeilijk om alles nog op die positief bedoelde manier te interpreteren. En als je dan die onduidelijkheid vernoemt, kan je je ook afvragen of de schrijver van die opmerking ook niet duidelijker kon zijn ;-)

Karuna, ik heb privé vaak genoeg berichten met je gestuurd in het verleden en ik kan niet anders dan geloven dat je een enorm hart voor je dieren hebt, dus ik duim héél hard voor jou en je paard dat alles in orde komt. En wel snel.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:42

Ik vind het heel rot voor je dat de dierenartsen je het zo moeilijk maken.
Je hebt het beste voor met je paard. Waarom moeten zij het alsmaar uitstellen ?
Dat begrijp ik niet, is het omdat ze dan langer klandizie hebben...

veel sterkte, en ik hoop dat de dierenarts binnenkort toch het licht ziet, en je paard helpt met een dierwaardig einde.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 20:09

Ik wil je alleen even een hart onder de riem steken. Je weet zelf wat het beste is, en het komt wel goed. Heel veel sterkte!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:11

Tieneke schreef:
Als iemand hier komt melden dat het paard er toch wel prima uitziet, snap ik héél goed dat dat voor TS echt heel raar overkomt. Ik zou er ook niet van gediend zijn. Je kan het dan over interpretatie hebben, maar in de situatie van ts is het heel moeilijk om alles nog op die positief bedoelde manier te interpreteren. En als je dan die onduidelijkheid vernoemt, kan je je ook afvragen of de schrijver van die opmerking ook niet duidelijker kon zijn ;-)

Helemaal mee eens.
Ik heb hier een 23-jarige rondlopen die er heel goed uit ziet. Het is echt een plaatje, super mooi gebouwde merrie met een hele fijne uitstraling, donkerbruin, mooi gangenwerk. Ze glanst je tegemoet. Veel mensen blijven maar vragen waarom ik niet op haar rijd, ze is immers een zoveel mooier rijpaard dan mijn ruin.
Maar... ze heeft stevige artrose en peesproblemen. Tja, dat zie je niet van veraf :n Als ik het je laat zien trouwens wel, dan kun je simpelweg niet om dat kromme voorbeentje heen.
Een half jaar geleden stond ik ook op het punt om de dierenarts te bellen voor een spuitje.
En nee, op dat soort momenten zit je er echt niet op te wachten dat iedereen je vertelt dat ze er zó goed uit ziet |( Bemoei je met je eigen zaken denk ik dan...

@TS: ik weet verder niet veel te zeggen dan heel veel sterkte! Ik hoop dat je mannetje het nog even volhoudt, moest net nog even aan je denken omdat het hier dus mistig is. Hopelijk blijft het te doen voor hem.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 01:19

Wij hebben een 23 jarige, die op haar 20e rijp voor de slacht leek. Toen ze een paar maanden bij ons was, werd ze prachtig. WE dachten vanwege haar leeftijd niks te doen, maar rijden haar nu regelmatig en ze geniet volop. Op rontgen zullen meer paarden wat mankeren, maar je moet ook naar het paard kijken. Mijn 18jr met peesblessure loopt super en is vrolijk. Mensen verwachten bij 23 jaar ook echt een heel oud paard en geven het onze merrie nooit. Maar elk paard is anders.

Toen wij onze 8 jarige lieten inslapen was hij verder gezond. Alleen zijn been probleem zou altijd ene ding blijven en toen kregen we niet veel opties. Achteraf als je dit zo leest en kijkt wat we nu allemaal kunnen en proberen, is er echt heel veel verandert.

Hier ook heel mistig, dus sterkte!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 02:16

Och wat sneu, moet je zo'n heftig besluit nemen, werkt de da je tegen en dat, ondanks zijn ziektegeschiedenis in hun computersysteem.
Van 1 praktijk ben ik vrij zeker welke je bedoelt en dat verbaast me echt, zij hebben 2x een dier van mij in laten slapen en dat was een kwestie van een afspraak maken.
Mocht je er echt niet uitkomen met ze, je weet dat er nog veel meer dierenartsen(praktijken) in de buurt zitten...
Heel veel sterkte gewenst en probeer mss nog iets te genieten van de tijd die jullie rest...?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 03:47

Karuna wat een moeilijke beslissing! Ik heb je paard nog nooit gezien maar ik weet zeker dat jij het allerbeste met hen voor hebt en dat je hier zeker goed overnagedacht hebt. Jij kent je dieren zelf het best. Veel sterkte in ieder gaeval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 05:58

Heel veel sterkte karuna.

Ik weet als geen ander hoe heftig de beslissing nemen alleen al is (en ja ook ik heb ze om verschillende redenen tegelijk laten inslapen), ik zou werkelijk waar compleet gek in mijn hoofd zijn geworden, als de DA hier niet aan had meegewerkt op het moment zelf.

Ik vind het knap dat je nog zo redelijk denken kunt en kan en wil je geen advies geven (is iets waar je alleen maar zelf uit moet komen), maar nogmaals veel sterkte.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 12:43

;( vanmiddag is het zover

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:44

Ach jeetje, heel veel sterkte ermee. Je weet dat het eraan komt, maar toch is het besluit altijd retezwaar. :(:)

Elisa2

Heel veel sterkte!

tamary

:(:)

sterkte

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:45

Sterkte. Weet dat jij de beste beslissing genomen hebt.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:46

Heel veel sterkte :(:)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:47

Heel veel sterkte TS. Een verdrietig moment, maar ook eindelijk een einde aan het lijden van je paard.

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:47

''Fijn'' dat ze vanmiddag komen.. Heel veel sterkte met het afscheid en verlies.
Ik vind je keuze ontzettend dapper en eerlijk naar je trouwe maatje toe, je doet er goed aan! Je hebt hard voor hem gevochten nu is het tijd voor zijn rust.

Sterkte :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 12:47

Ik weet het hij stond er vanmorgen met die koude nattigheid zo ellendig bij. |( dierenarts twee snapt nu keus nu ook en wil meewerken. Kl ote het moet gewoon maar zo vreselijk