Morgen is het erop of eronder voor Fyanne.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 07:56

Mloui schreef:
Je kan een tumor van het zeefbeen ook in laten spuiten met formaline. Geeft goede resultaten en is relatief weinig invasief.

Ja! dit heb ik ook ergens gelezen! ook dit ga ik voorleggen.
Een operatie kan en zal het denk ik niet worden,ze zal niet uit de narcose ontwaken denk ik.
Ze moeten al voorzichtig zijn bij een verdoving bij de Tandarts vanwege haar leeftijd.

BarbaLala

Re: Morgen is het erop of eronder voor Fyanne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:21

Ik snap de meerwaarde er van niet als ik eerlijk ben. Waarom een dier nog door de medische molen slepen (met alle mogelijke gevolgen als pijn en complicaties van dien) als je weet dat het einde hoe dan ook nadert? Dat is in mijn ogen enkel voor jezelf. Ze heeft een goed leven gehad en is al oud. Ziek. Voor het dier maakt het niet uit of ze een paar maanden langer leeft of niet. Ze is oud, ziek. Houd het dierwaardig en wees niet egoïstisch is mijn advies.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 12:28

Ze is niet ziek, ze geniet verder volop en wil nog graag. Was ze maar ziek,dan was de keuze simpel geweest.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:20

En zolang ze geen pijn heeft lijkt het me prima ts! :) Jij kent haar het allerbeste. Óf die hele medische molen nut heeft, de tijd zal het leren, maar ik begrijp je wel.

Maar ik begrijp BarbaLala ook wel. Voor een paard/Hond/Kat maakt een maand of 2 maanden niet uit.
De eigenaresse van mijn bijrijdpaarden zei bij onze hond toen hij ziek was, je kan nooit te vroeg zijn, maar wel te laat. En dat is zó ontzettend waar. Je stelt het vooral uit voor jezelf.

Maar nogmaals TS, ik hoop dat je nog even lekker van haar mag genieten!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 13:13

Ik begrijp het ook wel,maar Fyanne is voor mij zeer speciaal.Heb al vaker een pony moeten laten inslapen.
Ik hou gewoon teveel van dit paard,en daarom wil ik er alles aan doen wat haalbaar is.Zolang ze geen pijn heeft of zal krijgen geef ik niet op.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:15

Ontkennen dat ze ziek is, snap ik ook niet. Paard heeft een tumor, en is dus ziek. Misschien moeilijk te accepteren, dat kan ik me heel goed voorstellen, maar het is wel de waarheid.
Anders hoefde ze ook niet behandeld te worden.

En ik snap het vanuit menselijk perspectief helemaal hoor, maar vanuit het dier gezien, niet.
Ik hoop dat je het dierwaardig houdt, dat verdient ze.
Sterkte.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 18:41

Ik zal het zeer zeker dierwaardig houden,want dat verdient ze idd. zeker.
Sommige vinden een tumor een ziekte,ik heb zelf ook een tumor gehad en ik vond zelf niet dat ik ziek was.Het ding zat er,maar verder had ik nergens last van.Miss. vind ik daarom wel dat Fyanne niet ziek is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 15:34

Ik heb info gevraagd w.b.t. Formaline spuiten,er zitten teveel pijnlijke risico's aan,ik doe het niet.
Ze heeft nu nog een paardwaardig leven,ik wil niet dat ze ook maar iets pijn gaat lijden,als de Formaline meer kapot maakt dan alleen de tumor.
Het gaat nu op en af w.b.t. neusbloeding,ze geniet nog steeds en is pijnvrij en zeer weinig benauwd.
Het is goed zo.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:29

gohya schreef:
Ik heb info gevraagd w.b.t. Formaline spuiten,er zitten teveel pijnlijke risico's aan,ik doe het niet.
Ze heeft nu nog een paardwaardig leven,ik wil niet dat ze ook maar iets pijn gaat lijden,als de Formaline meer kapot maakt dan alleen de tumor.
Het gaat nu op en af w.b.t. neusbloeding,ze geniet nog steeds en is pijnvrij en zeer weinig benauwd.
Het is goed zo.

Denk dat dit een heel verstandig besluit is, durfde het eigenlijk niet te zeggen toen je begon over dat laseren , je hebt er meer leed dan plezier van. Lekker verwennen voor zo lang het goed gaat! Hoop dat ze nog een hele tijd bij je kan zijn

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 15:04

Ik heb me er ook al bij neer gelegd dat ze gewoon niet meer beter word,of er moet een wonder gebeuren d.m.v. Reiki.
Ik hoop in ieder geval dat ze 2017 nog haalt,in dat jaar word ze 30! mooi getal voor een paard.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:01

Wijs besluit om niet meer met invasieve behandelingen te starten :) ik hoop dat jullie nog wat mooie tijd samen door mogen brengen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:16

Wijs besluit om niet te gaan behandelen. Geniet en verwen haar nog maar extra in de tijd die ze nog heeft.
Afscheid nemen is nooit leuk of ze nou 10 of 30 zijn maar we ontkomen er gewoon niet aan |(
Maar vergeet niet dat ze er al lang niet meer was geweest als jij er niet was geweest. En je mag best trots zijn dat ze bij jou nog een paar goede en gezonde jaren heeft gehad.
Daar is ze je echt wel dankbaar voor.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 07:34

Eigenlijk zegt iedereen dat dit de juiste beslissing is,en dat lijkt mij ook echt de juiste.
Fyanne heeft bij mij een fantastisch leven gehad en nog steeds,en ze is me zeker dankbaar,dat merk ik wel aan haar.
Cowgirl, jullie hebben haar toen ook gered hoor,jij stond toch bij Fyanne op stal?

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:57

gohya schreef:
Eigenlijk zegt iedereen dat dit de juiste beslissing is,en dat lijkt mij ook echt de juiste.
Fyanne heeft bij mij een fantastisch leven gehad en nog steeds,en ze is me zeker dankbaar,dat merk ik wel aan haar.
Cowgirl, jullie hebben haar toen ook gered hoor,jij stond toch bij Fyanne op stal?

jouw paardje heeft een fantastisch leven, liefde is ook loslaten, dit verdrietige deel ontkom je helaas niet aan. Kan menig mens voorbeeld aan nemen. Hoop dat ze de 30 haalt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 09:14

Vandaag gaat helaas niet goed met Fyanne,weer bloedneus,gister ook al,en nu ook heel erg benauwd.
Telkens als ze een dag geen reiki krijgt gaat haar neus weer bloeden.Ze moet gewoon dagelijks reikie krijgen blijkbaar?

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:42

Overleg dat even met een reikimaster, mij stond juist iets bij dat reiki bij tumoren juist contraindicatie was. Omdat het stimulerend werk en daardoor ook de slechte cellen zou kunnen stimuleren. Maar misschien als het hoe dan ook niet meer te behandelen is ondersteunt het je paard juist weer. Oftewel, vraag even advies aan iemand die daar verstand van heeft.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:43

veel sterkte :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 10:15

Ik ken aardig wat mensen die Reiki geven en hun master daarvan hebben,ik ga hun eens voor hulp vragen.Het viel me wel op dat als ze een dag geen Reiki kreeg,ze de volgende dag een bloedneus had.Kreeg ze reiki,was haar neus schoon de volgende dag.
Maar ze is nu ook erg benauwd opeens.

Dank je wel OleJon.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:22

Bah wat vervelend nieuws. Hopelijk gaat het nog een poosje goed. Had gehoopt dat nu het kouder word de benauwdheid in elk geval beter zou zijn

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 10:34

Idd.had ik ook gehoopt.Al was ze al een poosje zeer weinig benauwd,tot vandaag opeens.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:17

Met alle respect voor de reiki masters maar ga voor advies gewoon bij je arts te rade. Mijn pony doet het al ruim 4 jaar prima met af en toe ondersteuning van mijn veearts.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 11:22

Uiteraard blijft de D.A. hier ook bij betrokken,dat heb ik afgesproken met hem.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:25

Misschien is het dan nu ook tijd om haar te laten gaan, als paardenmens weet jij net zo goed dat een paard zo weinig mogelijk laat zien vanuit het instinct, de opmerking dat je meestal te laat bent gaat zeker voor paarden op.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:25

gohya schreef:

Nou gered is een groot woord hoor. Ik heb mijn best gedaan om een behandelplan te krijgen bij een smid toen haar hoefzweer door was maar daar zijn de eigenaren toen niet op ingegaan...zou vanzelf wel overgaan 8)7 .
Verder zijn er nog een paar mensen die zich er druk om hebben gemaakt.
De echte ellende kwam pas die winter maar toen stond ik op een andere stal. Mariëlle die je op je Facebook hebt kan je meer vertellen...maar of je dat wilt weten.. :(

Veel sterkte met wat je de komende dagen besluit.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:13

Als ik je een raad mag geven, ik zou je paard opnieuw op cortisone zetten.
De merrie was er goed mee, het maakt haar minder benauwd, en geeft haar meer comfort.
Eventuele bijwerkingen zijn nu toch van ondergeschikt belang,
en trouwens, die bijwerkingen worden altijd schromelijk overdreven.

Verder denk ik dat je alle opties goed moet overwegen.
Lees bv. dit eens : http://largeanimal.vethospitals.ufl.edu/2013/07/12/success-story-ethmoid-hematoma/